Research Article
BibTex RIS Cite

Year 2025, Volume: 7 Issue: 2, 217 - 232, 30.06.2025
https://doi.org/10.56639/jsar.1673563

Abstract

References

  • Arabacı, R., & Çankaya, C. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerinin araştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 1-15.
  • Arslan, H. (2022). Algılanan Yönetici Desteği ile İş Performansı Arasındaki İlişkide Örgütsel Adalet Algısının Aracılık Rolü: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma. 1. Basım, Gece Kitaplığı, Ankara.
  • Baecke, J. A., Burema, J., & Frijters, J. E. (1982). A short questionnaire for the measurement of habitual physical activity in epidemiological studies. The American journal of clinical nutrition, 36(5), 936-942. https://doi.org/10.1093/ajcn/36.5.936
  • Bayram, L. (2006). Geleneksel performans değerlendirme yöntemlerine yeni bir alternatif: 360 derece performans değerlendirme. Sayıştay Dergisi, (62), 47-65.
  • Baysal, A. (2018). Genel Beslenme. 17. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara.
  • Büyükgöze, H., & Özdemir, M. (2017). İş doyumu ile öğretmen performansı ilişkisinin duygusal olaylar kuramı çerçevesinde incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 311-325. https://doi.org/10.17679/inuefd.307041
  • Can, S., Arslan, E., & Ersöz, G. (2014). Güncel bakış açısı ile fiziksel aktivite. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 1-10. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000248
  • Corley, G., Demarest-Litchford, M., & Bazzarre,T. L. (1990). Nutrition knowledge and dietary practices of college coaches. Journal of the American Dietetic Association. 90(5), 705-709.
  • Couture, S., Lamarche, B., Morissette, E., Provencher, V., Valois, P., Goulet, C., & Drapeau, V. (2015). Evaluation of sports nutrition knowledge and recommendations among high school coaches. International journal of sport nutrition and exercise metabolism, 25(4), 326-334. https://doi.org/10.1123/ijsnem.2014-0195
  • Çalık, T. (2003). Performans Yönetimi: Tanımlar Kavramlar İlkeler. 1. Baskı, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Çongar, O., & Özdemir, L. (2004). Sivas il merkezinde beden eğitimi öğretmenlerinin genel beslenme ve sporcu beslenmesi ile ilgili bilgi düzeyleri. Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 26(3), 113–118.
  • Çöl, G. (2008). Algılanan güçlendirmenin iş gören performansı üzerine etkileri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 35-46.
  • Dağ, R. (2022). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Üst Biliş Düşünme Becerileri, Akademik Özyeterlikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Demir, F. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Fiziksel Aktivite ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Deniz, B., & Demirdağ, S. (2020). Öğretmenlerin algılarına göre okul kültürü, sınıf yönetimi ve öğretmen performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 65-81.
  • Dere, G. (2022). Fiziksel Aktivitenin Çalışanların İş Performansı Üzerine Etkilerinin Araştırılması [Yayınlanmamış Doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Dindar, M. D. (2018). Spor Aktivitelerine Katılan ve Katılmayan Şirket Çalışanlarının Yaşam Kalitesinin, Örgütsel Bağlılık ve İş Performansına Etkisi: Basketbol Şirketler Ligi Örneği [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Trakya Üniversitesi.
  • Dursun, B. (2020). Düzce İlinde Görev Yapmakta Olan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beslenme Alışkanlıkları ve Bilgi Düzeyleri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Düzce Üniversitesi.
  • Durukan, O., Sahın, G., & Durukan, H. (2016). Physical education teachers; physical activity level and affecting factors (the example of Çanakkale). Turkish Journal of Sport and Exercise, 18(1), 103-109.
  • Erol, Y. (2022). Ampute Futbol Hakemlerinin İş Tatmini ve İş Performansı İlişkisinin İncelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Eşsiz, İ. (2023). Öğretmenlerin Örgütsel Muhalefetleri ile İş Performansı Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Gede, N. T., & Lawanson, O. A. (2011). Emloyees’ Characteristics and Job Performance of Staff of the Bayelsa State Ministry of Education in Nigeria. Mediterranean Journal of Social Sciences, 2(4), 33-40.
  • Geylan, R., Taşçı, D., Tonus, H. Z., Benligiray, S., & Oktal, Ö. (2018). Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi. 1. Basım, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
  • Gündoğdu, S. (2009). Adana İlinde Görev Yapan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Beslenme Bilgi Düzeyleri ve Alışkanlıklarının Araştırılması [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Hacıbeyoğlu Ataünal, G. (1976). Ankara merkez ilkokullarında görevli öğretmenlerin beslenme bilgi düzeylerinin saptanması [Yayımlanmamış bilim uzmanlığı tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Karacam, A., & Adiguzel, N. S. (2019). Examining the relationship between referee performance and self-efficacy. European Journal of Educational Research, 8(1), 377-382. https://doi.org/10.12973/eu-jer.8.1.377
  • Karataş, B. (2021). Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktiviteye katılım motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Hakkâri ili örneği [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Kirkman, B. L., & Rosen, B. (1999). Beyond self-management: Antecedents and consequences of team empowerment. Academy of Management journal, 42(1), 58-74. https://doi.org/10.5465/256874
  • Koca, S., & Yıldız, S. M. (2018). Futbol hakemlerini strese iten faktörler, iş tatmini ve iş performansı ilişkisinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 195-207. https://doi.org/10.25307/jssr.334624
  • Koç, H., Yazicioğlu, İ., & Hatipoğlu, H. (2009). Öğretmenlerin iş doyum algıları ile performansları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 13-22.
  • Kusan, M. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerinin iş performanslarına etkisinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Amasya Üniversitesi
  • Oselumese, I. B., Blessing, O., & Vinnela, O. (2016). Marital status and teachers' job performance in public secondary schools in Edo State. International Journal of Social Relevance & Concern, 4(2), 33-38.
  • Ozdoğan, Y., & Ozcelik, A. O. (2011). Evaluation of the nutrition knowledge of sports department students of universities. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 8(11), 1-7. https://doi.org/10.1186/1550-2783-8-11
  • Özdöl, Y., Pınar, S., Dayanç, D., & Çetin, E. (2014). Investigation of physical activity level and life quality of elementary school teachers under the ministry of national education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 3175-3179. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.729
  • Özkan, A. M. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinde sosyal görünüş kaygısı ve yeme tutumlarının incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Özkatar Kaya, E., Sarıtaş, N., Yıldız, K., & Kaya, M. (2018). Sedanter olan ve olmayan bireylerin fiziksel aktivite ve yaşam tatmin düzeyleri üzerine araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(3), 89-94.
  • Rowland, T. W., & Freedson, P. S. (1994). Physical activity, fitness, and health in children: a close look. Pediatrics, 93(4), 669-672. https://doi.org/10.1542/peds.93.4.669
  • Sabbağ, Ç. (2003). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin beslenme alışkanlıkları ve beslenme bilgi düzeyleri [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Santiago, J. A., Disch, J. G., & Morales, J. (2012). Elementary physical education teachers’ content knowledge of physical activity and health-related fitness. The physical educator, 69(4), 395-412.
  • Sargın, K., & Güleşce, M. (2022). Öğretmenlerin sağlıklı beslenmeye ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Van ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-11.
  • Savcı, S., Öztürk, M., Arıkan, H., İnal İnce, D., & Tokgözoğlu, L. (2006). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyi. Türk Kardiyoloji Arşivi, 34(3), 166-172.
  • Selçuk, M. H. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Sigler, T. H., & Pearson, C. M. (2000). Creating an empowering culture: examining the relationship between organizational culture and perceptions of empowerment. Journal of quality management, 5(1), 27-52. https://doi.org/10.1016/S1084-8568(00)00011-0
  • Smith-Rockwell, M., Nickols-Richardson, S. M., & Thye, F. W. (2001). Nutrition knowledge, opinions, and practices of coaches and athletic trainers at a division 1 university. International journal of sport nutrition and exercise metabolism, 11(2), 174-185. https://doi.org/10.1123/ijsnem.11.2.174
  • Şekertağ, F. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin pedagojik bilgi ve beceri düzeyleri ile beden eğitimi öğretmenliği mesleğine ilişkin inançlarının iş performansına etkisi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Tekkanat, Ç. (2008). Öğretmenlik bölümünde okuyan öğrencilerde yaşam kalitesi ve fiziksel aktivite düzeyleri [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Tekkurşun Demir, G., & Cicioğlu, H. İ. (2019). Sağlıklı beslenmeye ilişkin tutum ölçeği (SBİTÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 256-274. https://doi.org/10.31680/gaunjss.559462
  • Tüzün, S. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite, kendini sabotaj ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Hitit Üniversitesi.
  • Vançelik, S., Önal, S. G., Güraksın, A., & Beyhun, E. (2007). Üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi ve alışkanlıkları ile ilişkili faktörler. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6(4), 242-248.

The effect of physical education and sports teachers' healthy nutrition attitudes and physical activity habits on work performance

Year 2025, Volume: 7 Issue: 2, 217 - 232, 30.06.2025
https://doi.org/10.56639/jsar.1673563

Abstract

This study was conducted to examine the impact of physical education and sports teachers' attitudes toward healthy eating and physical activity habits on their professional performance. The sample of the study consisted of a total of 140 physical education and sports teachers working in schools affiliated with the Bingöl Provincial Directorate of National Education, including 29 women and 111 men. The measurement tool used to collect relevant data in the study consisted of four sections. The first section included demographic information, the second section comprised the Attitude Scale Toward Healthy Eating, the third section contained the Physical Activity Habit Questionnaire, and the fourth section included the Job Performance Scale. A correlation test was applied to determine the relationship between teachers' attitudes toward healthy eating, physical activity habits, and job performance dimensions. To identify the relationship between attitudes toward healthy eating, physical activity habits, and job performance sub-dimensions with certain demographic variables, skewness and kurtosis tests were initially examined. Based on the test results, the Mann-Whitney U test was applied for comparisons of independent paired groups, while the Kruskal-Wallis test was used for comparisons of independent multiple groups. Additionally, regression analysis was utilized to comprehensively examine the relationships between variables. The results were evaluated within a 95% confidence interval, with statistical significance set at p<0.05. The SPSS 22.0 software package was used for data analysis. As a result of the study, it was concluded that the job performance of physical education and sports teachers with positive attitudes toward healthy eating and regular physical activity habits could be positively influenced. This, in turn, is believed to indirectly enhance other variables such as job efficiency, job motivation, and overall work performance.

References

  • Arabacı, R., & Çankaya, C. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerinin araştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 1-15.
  • Arslan, H. (2022). Algılanan Yönetici Desteği ile İş Performansı Arasındaki İlişkide Örgütsel Adalet Algısının Aracılık Rolü: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma. 1. Basım, Gece Kitaplığı, Ankara.
  • Baecke, J. A., Burema, J., & Frijters, J. E. (1982). A short questionnaire for the measurement of habitual physical activity in epidemiological studies. The American journal of clinical nutrition, 36(5), 936-942. https://doi.org/10.1093/ajcn/36.5.936
  • Bayram, L. (2006). Geleneksel performans değerlendirme yöntemlerine yeni bir alternatif: 360 derece performans değerlendirme. Sayıştay Dergisi, (62), 47-65.
  • Baysal, A. (2018). Genel Beslenme. 17. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara.
  • Büyükgöze, H., & Özdemir, M. (2017). İş doyumu ile öğretmen performansı ilişkisinin duygusal olaylar kuramı çerçevesinde incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 311-325. https://doi.org/10.17679/inuefd.307041
  • Can, S., Arslan, E., & Ersöz, G. (2014). Güncel bakış açısı ile fiziksel aktivite. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 1-10. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000248
  • Corley, G., Demarest-Litchford, M., & Bazzarre,T. L. (1990). Nutrition knowledge and dietary practices of college coaches. Journal of the American Dietetic Association. 90(5), 705-709.
  • Couture, S., Lamarche, B., Morissette, E., Provencher, V., Valois, P., Goulet, C., & Drapeau, V. (2015). Evaluation of sports nutrition knowledge and recommendations among high school coaches. International journal of sport nutrition and exercise metabolism, 25(4), 326-334. https://doi.org/10.1123/ijsnem.2014-0195
  • Çalık, T. (2003). Performans Yönetimi: Tanımlar Kavramlar İlkeler. 1. Baskı, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Çongar, O., & Özdemir, L. (2004). Sivas il merkezinde beden eğitimi öğretmenlerinin genel beslenme ve sporcu beslenmesi ile ilgili bilgi düzeyleri. Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 26(3), 113–118.
  • Çöl, G. (2008). Algılanan güçlendirmenin iş gören performansı üzerine etkileri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 35-46.
  • Dağ, R. (2022). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Üst Biliş Düşünme Becerileri, Akademik Özyeterlikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Demir, F. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Fiziksel Aktivite ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Deniz, B., & Demirdağ, S. (2020). Öğretmenlerin algılarına göre okul kültürü, sınıf yönetimi ve öğretmen performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 65-81.
  • Dere, G. (2022). Fiziksel Aktivitenin Çalışanların İş Performansı Üzerine Etkilerinin Araştırılması [Yayınlanmamış Doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Dindar, M. D. (2018). Spor Aktivitelerine Katılan ve Katılmayan Şirket Çalışanlarının Yaşam Kalitesinin, Örgütsel Bağlılık ve İş Performansına Etkisi: Basketbol Şirketler Ligi Örneği [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Trakya Üniversitesi.
  • Dursun, B. (2020). Düzce İlinde Görev Yapmakta Olan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beslenme Alışkanlıkları ve Bilgi Düzeyleri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Düzce Üniversitesi.
  • Durukan, O., Sahın, G., & Durukan, H. (2016). Physical education teachers; physical activity level and affecting factors (the example of Çanakkale). Turkish Journal of Sport and Exercise, 18(1), 103-109.
  • Erol, Y. (2022). Ampute Futbol Hakemlerinin İş Tatmini ve İş Performansı İlişkisinin İncelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Eşsiz, İ. (2023). Öğretmenlerin Örgütsel Muhalefetleri ile İş Performansı Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Gede, N. T., & Lawanson, O. A. (2011). Emloyees’ Characteristics and Job Performance of Staff of the Bayelsa State Ministry of Education in Nigeria. Mediterranean Journal of Social Sciences, 2(4), 33-40.
  • Geylan, R., Taşçı, D., Tonus, H. Z., Benligiray, S., & Oktal, Ö. (2018). Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi. 1. Basım, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
  • Gündoğdu, S. (2009). Adana İlinde Görev Yapan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Beslenme Bilgi Düzeyleri ve Alışkanlıklarının Araştırılması [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Hacıbeyoğlu Ataünal, G. (1976). Ankara merkez ilkokullarında görevli öğretmenlerin beslenme bilgi düzeylerinin saptanması [Yayımlanmamış bilim uzmanlığı tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Karacam, A., & Adiguzel, N. S. (2019). Examining the relationship between referee performance and self-efficacy. European Journal of Educational Research, 8(1), 377-382. https://doi.org/10.12973/eu-jer.8.1.377
  • Karataş, B. (2021). Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktiviteye katılım motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Hakkâri ili örneği [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Kirkman, B. L., & Rosen, B. (1999). Beyond self-management: Antecedents and consequences of team empowerment. Academy of Management journal, 42(1), 58-74. https://doi.org/10.5465/256874
  • Koca, S., & Yıldız, S. M. (2018). Futbol hakemlerini strese iten faktörler, iş tatmini ve iş performansı ilişkisinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 195-207. https://doi.org/10.25307/jssr.334624
  • Koç, H., Yazicioğlu, İ., & Hatipoğlu, H. (2009). Öğretmenlerin iş doyum algıları ile performansları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 13-22.
  • Kusan, M. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerinin iş performanslarına etkisinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Amasya Üniversitesi
  • Oselumese, I. B., Blessing, O., & Vinnela, O. (2016). Marital status and teachers' job performance in public secondary schools in Edo State. International Journal of Social Relevance & Concern, 4(2), 33-38.
  • Ozdoğan, Y., & Ozcelik, A. O. (2011). Evaluation of the nutrition knowledge of sports department students of universities. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 8(11), 1-7. https://doi.org/10.1186/1550-2783-8-11
  • Özdöl, Y., Pınar, S., Dayanç, D., & Çetin, E. (2014). Investigation of physical activity level and life quality of elementary school teachers under the ministry of national education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 3175-3179. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.729
  • Özkan, A. M. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinde sosyal görünüş kaygısı ve yeme tutumlarının incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Özkatar Kaya, E., Sarıtaş, N., Yıldız, K., & Kaya, M. (2018). Sedanter olan ve olmayan bireylerin fiziksel aktivite ve yaşam tatmin düzeyleri üzerine araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(3), 89-94.
  • Rowland, T. W., & Freedson, P. S. (1994). Physical activity, fitness, and health in children: a close look. Pediatrics, 93(4), 669-672. https://doi.org/10.1542/peds.93.4.669
  • Sabbağ, Ç. (2003). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin beslenme alışkanlıkları ve beslenme bilgi düzeyleri [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Santiago, J. A., Disch, J. G., & Morales, J. (2012). Elementary physical education teachers’ content knowledge of physical activity and health-related fitness. The physical educator, 69(4), 395-412.
  • Sargın, K., & Güleşce, M. (2022). Öğretmenlerin sağlıklı beslenmeye ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Van ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-11.
  • Savcı, S., Öztürk, M., Arıkan, H., İnal İnce, D., & Tokgözoğlu, L. (2006). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyi. Türk Kardiyoloji Arşivi, 34(3), 166-172.
  • Selçuk, M. H. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Sigler, T. H., & Pearson, C. M. (2000). Creating an empowering culture: examining the relationship between organizational culture and perceptions of empowerment. Journal of quality management, 5(1), 27-52. https://doi.org/10.1016/S1084-8568(00)00011-0
  • Smith-Rockwell, M., Nickols-Richardson, S. M., & Thye, F. W. (2001). Nutrition knowledge, opinions, and practices of coaches and athletic trainers at a division 1 university. International journal of sport nutrition and exercise metabolism, 11(2), 174-185. https://doi.org/10.1123/ijsnem.11.2.174
  • Şekertağ, F. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin pedagojik bilgi ve beceri düzeyleri ile beden eğitimi öğretmenliği mesleğine ilişkin inançlarının iş performansına etkisi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Tekkanat, Ç. (2008). Öğretmenlik bölümünde okuyan öğrencilerde yaşam kalitesi ve fiziksel aktivite düzeyleri [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Tekkurşun Demir, G., & Cicioğlu, H. İ. (2019). Sağlıklı beslenmeye ilişkin tutum ölçeği (SBİTÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 256-274. https://doi.org/10.31680/gaunjss.559462
  • Tüzün, S. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite, kendini sabotaj ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Hitit Üniversitesi.
  • Vançelik, S., Önal, S. G., Güraksın, A., & Beyhun, E. (2007). Üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi ve alışkanlıkları ile ilişkili faktörler. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6(4), 242-248.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Physical Training and Sports
Journal Section Research Articles
Authors

Deniz Yeşilcan 0009-0003-6757-8579

Gökmen Kılınçarslan 0000-0001-5176-6477

Early Pub Date June 25, 2025
Publication Date June 30, 2025
Submission Date April 10, 2025
Acceptance Date June 11, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Yeşilcan, D., & Kılınçarslan, G. (2025). The effect of physical education and sports teachers’ healthy nutrition attitudes and physical activity habits on work performance. Journal of Sport for All and Recreation, 7(2), 217-232. https://doi.org/10.56639/jsar.1673563

Creative Commons Lisansı

Articles published by Journal Sports for All and Recreation is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) License.