Research Article
BibTex RIS Cite

Year 2025, Volume: 7 Issue: 2, 233 - 245, 30.06.2025
https://doi.org/10.56639/jsar.1677646

Abstract

References

  • Artar, Y., & Karabacakoğlu, Ç. (2003). Türkiye’de özürlüler turizminin geliştirilmesine yönelik olarak konaklama tesislerindeki alt yapı olanaklarının araştırılması. Milli Prodüktivite Merkezi.
  • Aydın, A. (2012). Görme engelli üniversite öğrencilerinin bilgi erişim sorunları üzerine yapılmış bir araştırma. Information World/Bilgi Dünyası, 13(1), 93-116. https://doi.org/10.15612/BD.2012.170
  • Burcu, E. (2002). Üniversitede okuyan özürlü öğrencilerin sorunları: Hacettepe Beytepe kampüsü öğrencileri örneği. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 19(1), 83-103.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma yaklaşımının seçimi: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları araştırma deseni. A. B. Demir (Ed.), Araştırma deseni (Çev. ed.). Eğiten Kitap.
  • Çınar, N. (2010). Üniversite kampüslerindeki peyzaj erişilebilirliğinin engelliler açısından irdelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Daşkesen, S. S., Yarayan, Y. E., & İlhan, E. L. (2024). Tekerlekli sandalye basketbolcularının zihinsel antrenman ve mücadele düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 29(4), 210-215. https://doi.org/10.53434/gbesbd.1472593
  • Dökmen, Z. Y., & Kışlak, Ş. T. (2004). Engelli olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin demografik ve psikolojik özellikleri ile sorunlarının karşılaştırılması. Kriz Dergisi, 12(2), 33-47.
  • Şahin, H., & Erkal, S. (2012). Ortopedik ve görme engelli bireyler için konaklama tesislerinde yapılması gereken düzenlemeler. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Dergisi, 1, 13.
  • Esatbeyoğlu, F., & Karahan, B. G. (2014). Engelli bireylerin fiziksel aktiviteye katılımlarının önündeki engeller. Spor Bilimleri Dergisi, 25(2), 43-55.
  • Fakazlı, A. E., İlhan, L., & Yarayan, Y. E. (2021). Engelli bireyler ile çalışma değişkeni bakımından spor eğitmenlerinde empatik eğilim. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(2), 235-246.
  • Gurgis, J. J., Kerr, G., & Darnell, S. (2022). ‘Safe sport is not for everyone’: Equity-deserving athletes’ perspectives of, experiences and recommendations for safe sport. Frontiers in Psychology, 13, 832560. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.832560
  • Gün, A. (2015). İşitme engelliler ortaokulunda okuyan öğrencilerin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine yönelik tutum ve değerlendirmeleri: Amasya ve Samsun örneği. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14(28), 61-92. Hacıhasanoğlu, I. (2003). Evrensel tasarım. Tasarım Kuram, 2(3), 93-101. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240838
  • İlhan, E. L., Yarımkaya, E., & Esentürk, O. K. (2022). Özel gereksinimli bireyler için uyarlanmış beden eğitimi ve spor. Pegem Akademi.
  • İlhan, E., & Esentürk, O. (2014). Zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık ölçeği (ZEBSEYFÖ) geliştirme çalışması. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(1), 19-36.
  • Jangra, D., Ganesh, A., & Thackray, R. (2007). Psychosocial adjustment to visual loss in patients with retinitis pigmentosa. Ophthalmic Genetics, 28, 25-30. https://doi.org/10.1080/13816810701201930
  • Kalia, A. A., Legge, G. E., Roy, R., & Ogale, A. (2010). Assessment of indoor route finding technology for people who are visually impaired. Journal of Visual Impairment and Blindness, 104(3), 135-147. https://doi.org/10.1177/0145482X1010400303
  • Kang, M., Zhu, W., Ragan, B. G., & Frogley, M. (2007). Exercise barrier severity and perseverance of active youth with physical disabilities. Rehabilitation Psychology, 52(2), 170-176. https://doi.org/10.1037/0090-5550.52.2.170
  • Kaygısız, E. G., Keskin, İ., & Oğuz, N. (2-4 Şubat 2011). Görme ve işitme engellilerin üniversite internet sayfalarına erişebilirliği (Yedi üniversite internet sayfası üzerinde bir değerlendirme). Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kozak, M., İlhan, E. L., & Yarayan, Y. E. (2019). Zihinsel yetersizlik, spor ve ruhsal uyum ilişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 51-65.
  • Lape, E. C., Katz, J. N., Losina, E., Kerman, H. M., Gedman, M. A., & Blauwet, C. A. (2018). Participant-reported benefits of involvement in an adaptive sports program: A qualitative study. PM&R, 10(5), 507-515. https://doi.org/10.1016/j.pmrj.2017.10.008
  • Marston, J. R., & Golledge, R. G. (2003). The hidden demand for participation in activities and travel by persons who are visually impaired. Journal of Visual Impairment and Blindness, 97, 475–488. https://doi.org/10.1177/0145482X0309700803
  • Martin, M. R., & Speer, L. (2011). Leveling the playing field: Strategies for inclusion. A Journal for Physical and Sport Educators, 24(5), 24–27. https://doi.org/10.1080/08924562.2011.10590949
  • Maxwell, J. A. (2018). Nitel araştırma tasarımı- Etkileşimli bir yaklaşım (M. Çevikbaş, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • McAllister, R., & Gray, C. (2007). Low vision: Mobility and independence training for the early years child. Early Child Development and Care, 177(8), 839–852. https://doi.org/10.1080/03004430600594096
  • Mengi, A. (2019). Engelli öğrencilerin üniversite eğitimi sürecinde karşılaştığı güçlükler: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 147-170. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.122
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). SAGE Publications.
  • Montarzino, A., Robertson, B., Aspinall, P., Ambrecht, A., Findlay, C., Hine, J., & Dhillon, B. (2007). The impact of mobility and public transport on the independence of visually impaired people. Visual Impairment Research, 9, 67–82. https://doi.org/10.1080/13882350701673266
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2020). Özel Eğitim Öğretmenliği Öğrencilerinin Koronavirüs (COVID-19) Salgın Sürecinde Uygulama Derslerine İlişkin Deneyimleri. Journal of Turkish Studies, (15), 3669-3688.
  • Sarı, H. (2005). Selçuk Üniversitesi’nde öğrenim gören bedensel engelli ve görme engelli öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar ve çözümüne yönelik çağdaş öneriler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (13), 335-355.
  • Sarıkaya, B., & Börekçi, M. (2016). İşitme engelli öğrencilerin eğitiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri: Erzurum ili örneği. Ekev Akademi Dergisi, (66), 177-194.
  • Sevinç, İ., & Çay, M. (2017). Fiziksel engelli bireylerin üniversite eğitimi sırasında karşılaştıkları sorunlar (Akdeniz Üniversitesi örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, (13), 219-238.
  • Tekin, H. H. (2019). Engelli üniversite öğrencilerinin eğitim yaşamındaki sorunları: Konya örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 1531-1548. https://doi.org/10.33206/mjss.479132
  • Urbański, P., Szeliga, Ł., & Tasiemski, T. (2021). Impact of COVID-19 pandemic on athletes with disabilities preparing for the Paralympic Games in Tokyo. BMC Research Notes, 14(1), 233. https://doi.org/10.1186/s13104-021-05646-0
  • Uzunçayır, D., Yılmaz, S. H., & Yarayan, Y. E. (2023). Yoga temelli fiziksel aktivite programına katılan otizm spektrum bozukluğu olan çocukların kazanımları; ebeveyn ve öğretmen görüşleri doğrultusunda fenomolojik bir araştırma. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 2165-2177. https://doi.org/10.24315/tred.1343553
  • Wilson, P. E., & Clayton, G. H. (2010). Sports and disability. American Academy of Physical Medicine and Rehabilitation, 2(3), 46-54. https://doi.org/10.1016/j.pmrj.2010.02.002
  • Yarayan, Y. E., İlhan, E. L., Esentürk, O. K., Arı, Ç., & Gülşen, D. B. A. (2023). Does emotional intelligence affect mental toughness in physically disabled athletes? Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(2), 231-242. https://doi.org/10.25307/jssr.1228541
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. H., İlhan, E. L., & Yarayan, Y. E. (2021). Engelli bireylerde spora katılımın önündeki zorlanmalar ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(3), 315-332. https://doi.org/10.53434/gbesbd.900837
  • Zhang, X., Tlili, A., Nascimbeni, F., Burgos, D., Huang, R., Chang, T. W., Jemni, M., & Khribi, M. K. (2020). Accessibility within open educational resources and practices for disabled learners: A systematic literature review. Smart Learning Environments, 7(1), 1-19. https://doi.org/10.1186/s40561-019-0113-2

Experiences And Challenges Faced by Students with Special Needs in Faculties of Sport Sciences

Year 2025, Volume: 7 Issue: 2, 233 - 245, 30.06.2025
https://doi.org/10.56639/jsar.1677646

Abstract

: Background: The aim of the present study is to investigate the experiences of students with special needs enrolled in faculties of sport sciences, to iden-tify the challenges they encounter, and to offer potential solutions. Methods:This study employed a quali-tative research design, specifically utilizing the phenomenological approach. n this study, the criterion sampling method—one of the purposive sampling tech-niques—was employed to identify participants. Research consists of 8 individuals with special needs. In order to collect data for the study, a semi-structured interview form consisting of five questions was adminis-tered to the participants. The data were ana-lyzed using the content analysis method. Results: The themes of “Impact of the Educa-tional Experience in the FSS on Life”, “Course Experiences and Pedagogical Barriers of Individuals with Special Needs”, “Social and Academic Interactions of Individuals with Special Needs in the Faculty of Sport Sciences”, “Challenges Encountered and Coping Strategies”, “Suggestions for Improving University Life for Individuals with Special Needs” were determined. Conclusions: The findings suggest that while indi-viduals with special needs studying in faculties of sport sciences gain a sense of achievement and perseverance, they face significant physical and systemic challenges, particularly in transportation, accessibility, classroom conditions, and learning mate-rials.

References

  • Artar, Y., & Karabacakoğlu, Ç. (2003). Türkiye’de özürlüler turizminin geliştirilmesine yönelik olarak konaklama tesislerindeki alt yapı olanaklarının araştırılması. Milli Prodüktivite Merkezi.
  • Aydın, A. (2012). Görme engelli üniversite öğrencilerinin bilgi erişim sorunları üzerine yapılmış bir araştırma. Information World/Bilgi Dünyası, 13(1), 93-116. https://doi.org/10.15612/BD.2012.170
  • Burcu, E. (2002). Üniversitede okuyan özürlü öğrencilerin sorunları: Hacettepe Beytepe kampüsü öğrencileri örneği. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 19(1), 83-103.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma yaklaşımının seçimi: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları araştırma deseni. A. B. Demir (Ed.), Araştırma deseni (Çev. ed.). Eğiten Kitap.
  • Çınar, N. (2010). Üniversite kampüslerindeki peyzaj erişilebilirliğinin engelliler açısından irdelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Daşkesen, S. S., Yarayan, Y. E., & İlhan, E. L. (2024). Tekerlekli sandalye basketbolcularının zihinsel antrenman ve mücadele düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 29(4), 210-215. https://doi.org/10.53434/gbesbd.1472593
  • Dökmen, Z. Y., & Kışlak, Ş. T. (2004). Engelli olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin demografik ve psikolojik özellikleri ile sorunlarının karşılaştırılması. Kriz Dergisi, 12(2), 33-47.
  • Şahin, H., & Erkal, S. (2012). Ortopedik ve görme engelli bireyler için konaklama tesislerinde yapılması gereken düzenlemeler. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Dergisi, 1, 13.
  • Esatbeyoğlu, F., & Karahan, B. G. (2014). Engelli bireylerin fiziksel aktiviteye katılımlarının önündeki engeller. Spor Bilimleri Dergisi, 25(2), 43-55.
  • Fakazlı, A. E., İlhan, L., & Yarayan, Y. E. (2021). Engelli bireyler ile çalışma değişkeni bakımından spor eğitmenlerinde empatik eğilim. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(2), 235-246.
  • Gurgis, J. J., Kerr, G., & Darnell, S. (2022). ‘Safe sport is not for everyone’: Equity-deserving athletes’ perspectives of, experiences and recommendations for safe sport. Frontiers in Psychology, 13, 832560. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.832560
  • Gün, A. (2015). İşitme engelliler ortaokulunda okuyan öğrencilerin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine yönelik tutum ve değerlendirmeleri: Amasya ve Samsun örneği. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14(28), 61-92. Hacıhasanoğlu, I. (2003). Evrensel tasarım. Tasarım Kuram, 2(3), 93-101. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240838
  • İlhan, E. L., Yarımkaya, E., & Esentürk, O. K. (2022). Özel gereksinimli bireyler için uyarlanmış beden eğitimi ve spor. Pegem Akademi.
  • İlhan, E., & Esentürk, O. (2014). Zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık ölçeği (ZEBSEYFÖ) geliştirme çalışması. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(1), 19-36.
  • Jangra, D., Ganesh, A., & Thackray, R. (2007). Psychosocial adjustment to visual loss in patients with retinitis pigmentosa. Ophthalmic Genetics, 28, 25-30. https://doi.org/10.1080/13816810701201930
  • Kalia, A. A., Legge, G. E., Roy, R., & Ogale, A. (2010). Assessment of indoor route finding technology for people who are visually impaired. Journal of Visual Impairment and Blindness, 104(3), 135-147. https://doi.org/10.1177/0145482X1010400303
  • Kang, M., Zhu, W., Ragan, B. G., & Frogley, M. (2007). Exercise barrier severity and perseverance of active youth with physical disabilities. Rehabilitation Psychology, 52(2), 170-176. https://doi.org/10.1037/0090-5550.52.2.170
  • Kaygısız, E. G., Keskin, İ., & Oğuz, N. (2-4 Şubat 2011). Görme ve işitme engellilerin üniversite internet sayfalarına erişebilirliği (Yedi üniversite internet sayfası üzerinde bir değerlendirme). Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kozak, M., İlhan, E. L., & Yarayan, Y. E. (2019). Zihinsel yetersizlik, spor ve ruhsal uyum ilişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 51-65.
  • Lape, E. C., Katz, J. N., Losina, E., Kerman, H. M., Gedman, M. A., & Blauwet, C. A. (2018). Participant-reported benefits of involvement in an adaptive sports program: A qualitative study. PM&R, 10(5), 507-515. https://doi.org/10.1016/j.pmrj.2017.10.008
  • Marston, J. R., & Golledge, R. G. (2003). The hidden demand for participation in activities and travel by persons who are visually impaired. Journal of Visual Impairment and Blindness, 97, 475–488. https://doi.org/10.1177/0145482X0309700803
  • Martin, M. R., & Speer, L. (2011). Leveling the playing field: Strategies for inclusion. A Journal for Physical and Sport Educators, 24(5), 24–27. https://doi.org/10.1080/08924562.2011.10590949
  • Maxwell, J. A. (2018). Nitel araştırma tasarımı- Etkileşimli bir yaklaşım (M. Çevikbaş, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • McAllister, R., & Gray, C. (2007). Low vision: Mobility and independence training for the early years child. Early Child Development and Care, 177(8), 839–852. https://doi.org/10.1080/03004430600594096
  • Mengi, A. (2019). Engelli öğrencilerin üniversite eğitimi sürecinde karşılaştığı güçlükler: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 147-170. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.122
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). SAGE Publications.
  • Montarzino, A., Robertson, B., Aspinall, P., Ambrecht, A., Findlay, C., Hine, J., & Dhillon, B. (2007). The impact of mobility and public transport on the independence of visually impaired people. Visual Impairment Research, 9, 67–82. https://doi.org/10.1080/13882350701673266
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2020). Özel Eğitim Öğretmenliği Öğrencilerinin Koronavirüs (COVID-19) Salgın Sürecinde Uygulama Derslerine İlişkin Deneyimleri. Journal of Turkish Studies, (15), 3669-3688.
  • Sarı, H. (2005). Selçuk Üniversitesi’nde öğrenim gören bedensel engelli ve görme engelli öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar ve çözümüne yönelik çağdaş öneriler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (13), 335-355.
  • Sarıkaya, B., & Börekçi, M. (2016). İşitme engelli öğrencilerin eğitiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri: Erzurum ili örneği. Ekev Akademi Dergisi, (66), 177-194.
  • Sevinç, İ., & Çay, M. (2017). Fiziksel engelli bireylerin üniversite eğitimi sırasında karşılaştıkları sorunlar (Akdeniz Üniversitesi örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, (13), 219-238.
  • Tekin, H. H. (2019). Engelli üniversite öğrencilerinin eğitim yaşamındaki sorunları: Konya örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 1531-1548. https://doi.org/10.33206/mjss.479132
  • Urbański, P., Szeliga, Ł., & Tasiemski, T. (2021). Impact of COVID-19 pandemic on athletes with disabilities preparing for the Paralympic Games in Tokyo. BMC Research Notes, 14(1), 233. https://doi.org/10.1186/s13104-021-05646-0
  • Uzunçayır, D., Yılmaz, S. H., & Yarayan, Y. E. (2023). Yoga temelli fiziksel aktivite programına katılan otizm spektrum bozukluğu olan çocukların kazanımları; ebeveyn ve öğretmen görüşleri doğrultusunda fenomolojik bir araştırma. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 2165-2177. https://doi.org/10.24315/tred.1343553
  • Wilson, P. E., & Clayton, G. H. (2010). Sports and disability. American Academy of Physical Medicine and Rehabilitation, 2(3), 46-54. https://doi.org/10.1016/j.pmrj.2010.02.002
  • Yarayan, Y. E., İlhan, E. L., Esentürk, O. K., Arı, Ç., & Gülşen, D. B. A. (2023). Does emotional intelligence affect mental toughness in physically disabled athletes? Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(2), 231-242. https://doi.org/10.25307/jssr.1228541
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. H., İlhan, E. L., & Yarayan, Y. E. (2021). Engelli bireylerde spora katılımın önündeki zorlanmalar ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(3), 315-332. https://doi.org/10.53434/gbesbd.900837
  • Zhang, X., Tlili, A., Nascimbeni, F., Burgos, D., Huang, R., Chang, T. W., Jemni, M., & Khribi, M. K. (2020). Accessibility within open educational resources and practices for disabled learners: A systematic literature review. Smart Learning Environments, 7(1), 1-19. https://doi.org/10.1186/s40561-019-0113-2
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Physical Training and Sports Pedagogy, Physical Training, Sports and Physical Activity For Disabled
Journal Section Research Articles
Authors

Sevim Handan Yılmaz 0000-0002-1032-5082

Dilara Özençoğlu 0009-0003-9563-8110

Mehmet Çetin 0000-0001-9993-8055

Early Pub Date June 25, 2025
Publication Date June 30, 2025
Submission Date April 16, 2025
Acceptance Date June 17, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz, S. H., Özençoğlu, D., & Çetin, M. (2025). Experiences And Challenges Faced by Students with Special Needs in Faculties of Sport Sciences. Journal of Sport for All and Recreation, 7(2), 233-245. https://doi.org/10.56639/jsar.1677646

Creative Commons Lisansı

Articles published by Journal Sports for All and Recreation is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) License.