Research Article
BibTex RIS Cite

Akademik Yayınlara Ait Bilgi Grafik Formlarının Hazırlanmasına Yönelik Bir Tasarım Çerçevesinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi

Year 2024, , 42 - 63, 30.06.2024
https://doi.org/10.63063/jsat.1466174

Abstract

Pervane jet akımı, liman yapılarının yakınlarında, rıhtım duvarları önünde ve kazıklı yapıların etrafında ciddi oyulma ve birikmelere neden olmaktadır. Ayrıca sığ su derinlikleri de pervane jeti oyulma miktarını artırmaktadır. Bu problemler projelendirme sırasında dikkate alınmadığı takdirde liman yapılarının temelinde ciddi oyulmalar ve buna bağlı önemli stabilite sorunları meydana getirmektedir. Bu çalışmada çift pervane jet etkisindeki oyulmaya, pervaneler ile taban arasındaki mesafe, pervane dönüş hızı ve pervaneler arası mesafenin etkisi incelenmiş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen verilerden yola çıkarak dönüş hızı arttığında maksimum oyulmanın arttığı, pervaneler arası mesafe arttığında maksimum oyulmanın azaldığı ve pervane ile taban arasındaki mesafe arttığında maksimum oyulmanın azaldığı tespit edilmiştir. Elde edilen maksimum oyulma sonuçlarının literatür ile uyumlu olduğu tespit edilmiştir.

References

  • İpek, İ. (2003). Bilgisayarlar, görsel tasarım ve görsel öğrenme stratejileri. Turkish Online Journal of Educational Technology Dergisi, (2), 68-76.
  • Günay, D. (2008). Görsel okuryazarlık ve imgenin anlamlandırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, (01), 1-29.
  • Çoban, A. (2014). Okunabilirlik kavramına yönelik bir derleme çalışması. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, (9), 96-111.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ay, Ö. (1999). Öğretme ve Öğrenme Açısından Bilimsel Araştırma Yayınlarında İşaretlerden ve Tablolardan Yararlanma. Afyon Kocatepe üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (3) ss. 139-148 http://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11630/3076/139-148.pdf?sequence=1&isAllowed=y/
  • Hart, G. (2013). Effective infographics: telling stories in the technical communication context. Retrived from http://techwhirl. com/effectiveinfographics-tellingstories-in-the-technical-communication-context/on, 7, 2017.
  • Smiciklas, M. (2012). The power of infographics: Using pictures to communicate and connect with your audiences. Indianapolis: Que Publishing.
  • Öztürk, K.K. (2012). Ulusal basında bilginin sunumu: infografik ve illüstrasyonlar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Özkubat, S. (2015). Görsel farkındalık eğitim programının 5-6 yaş çocuklarının görsel okuryazarlıklarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Moore, D. M. (1994). Visual literacy: A spectrum of visual learning. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
  • Çelik, G. (2017). Türkçe derslerinde görsel okuryazarlık yoluyla okuma becerilerinin geliştirilmesi: Bir karma yöntem çalışması (Yayımlanmamış doktora tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale, Türkiye.
  • Elkins, J. (2009). Introduction: The concept of visual literacy, and its limitations. In J. Elkins (Eds.). Visual literacy (1st ed., pp. 9-18). New York: Routledge.
  • Tüzel, S. (2010). Görsel okuryazarlık. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, (27), 691-705.
  • Ford, S. M. (2010). Visual Literacy: How Do They Do It?.
  • Atkinson, R. C., & Shiffrin, R. M. (1968). Human memory: A proposed system and its control processes. In K.W. Spence, J.T. Spence (Eds.). Psychology of learning and motivation (2nd ed., pp. 89-195). New York: Academic Press.
  • Schunk, D.H. (2011). Eğitimsel bir bakışla öğrenme teorileri. (2. baskı). (Çev. Edt., Muzaffer Şahin; Çev., M.Y. Demir vd.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Westheimer, G. (1999). Gestalt theory reconfigured: Max Wertheimer's anticipation of recent developments in visual neuroscience. Perception, 28(1), 5-15.
  • Senemoglu, N. (2003). Gelisim ögrenme ve ögretim kuramdan uygulamaya (1. baskı). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Smith-Gratto, K., & Fisher, M. M. (1999). Gestalt theory: a foundation for instructional screen design. Journal of educational technology systems, 27(4), 361-371.
  • Özengin Kuş, S. (2013). Güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde grafik tasarım dersi eğitimine Gestalt kuramı ve ilkelerinin yansımaları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun, Türkiye.
  • Altun, S., & Çolak, E. (2011). Öğrenme Kuramları. Seval Fer. (Ed.). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları içinde (ss. 17-65). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Jared, D., Poh, R. P. Y., & Paivio, A. (2013). L1 and L2 picture naming in Mandarin–English bilinguals: A test of bilingual dual coding theory. Bilingualism: Language and Cognition, 16(2), 383-396.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 79-110.
  • Sezgin, M.E. (2002). İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedya ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, Adana, Türkiye.
  • Dalton, J., & Design, W. (2014). A Brief Guide to Producing Compelling Infographics.
  • Davidson, R. (2014). Using infographics in the science classroom. The Science Teacher, 81(3), 34.
  • Lamb, A., & Johnson, L. (2014). Infographics part 1: Invitations to inquiry. Teacher Librarian, (4), 54.
  • Borucu, A. (2015), Güzel sanatlar liselerinde grafik dersinin işlenişinde infografik'in, öğretme yöntemine katkısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Isparta, Türkiye.
  • Topçu Özçelik, D. (2017), Türk basınında haberin fotoğraf ve infografikle anlatımının okunabilirliğinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Lankow, J., Ritchie, J., & Crooks, R. (2012). Infographics: The power of visual storytelling. NJ: John Wiley & Sons.
  • Krum, R. (2013). Cool infographics: Effective communication with data visualization and design. John Wiley & Sons.
  • Abilock, D., & Williams, C. (2014). Recipe for an infographic. Knowledge Quest, 43(2), 46-55.
  • Davis, M., & Quinn, D. (2013). Visualizing text: The new literacy of infographics. Reading today, 31(3), 16-18.
  • Krauss, J. (2012). Infographics: More than words can say. Learning & leading with Technology, 39(5), 10-14.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel çalışma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Koçak, A., & Özgür, A. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(3), 21-28.
  • Çiftçi, S. (2010). The opinions of the teachers in upper primary classes concerning the student performance tasks. Elementary Education Online, 9(3), 934-951.
  • Bogdan, R., & Biklen, S. K. (1997). Qualitative research for education. Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş bir kaynak kitap: Nitel veri analizi. (2. Baskı). (Çev. Edt., Akbaba Altun S., & Ersoy A.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Fleming, M. L., & Levie, W. H. (1978). Instructional message design: Principles from the behavioral sciences. New Jersey: Educational Technology.
  • Yılmaz, M., & Topaktaş, E. (2014). Tipografik özellikler açısından bilimsel dergi makalelerinin okunaklılık düzeyleri ile ilgili akademisyenlerin görüşleri. Electronic Journal of Social Sciences, 13(48).
  • Beegel, J., (2014). Infographics for dummies. New Jersey: John Wiley & Sons.Başgün, F. (2012), Gazetelerdeki bilgi grafiklerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dumlupına Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya, Türkiye.
  • Olfert, M. D., Hagedorn, R. L., Barr, M. L., Colby, S. E., Kattelmann, K. K., Franzen-Castle, L., & White, A. A. (2019). Dissemination using infographic reports depicting program impact of a community-based research program: eB4CAST in iCook 4-H. Journal of nutrition education and behavior, 51(3), S52-S59.
  • Duman, G. B. (2013). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin kullanımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8.
  • Turck, C. J., Silva, M. A., Tremblay, S. R., & Sachse, S. L. (2014). A preliminary study of health care professionals’ preferences for infographics versus conventional abstracts for communicating the results of clinical research. Journal of Continuing Education in the Health Professions, 34, S36-S38.
  • Şengül, S., & Körükcü, E. (2012). Tam sayılar konusunun görsel materyal ile öğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve kalıcılık düzeylerine etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2).
  • Akengin, H., & Ibrahimoğlu, Z. (2010). Sosyal bilgiler dersinde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve derse ilişkin görüşlerine etkisi. Ondokuz Mayis University Journal of Education, 29(2).
  • Dursun, Ö. Ö., & Odabaşı, H. F. (2017). Çoklu ortam tasarımı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ashman, R., & Patterson, A. (2015). Seeing the big picture in services marketing research: infographics, SEM and data visualisation. Journal of Services Marketing, 29(6/7), 613-621.
  • Kert, S. B., & Tekdal, M. (2008). Alanyazındaki tasarım ilkelerine uygun olarak geliştirilmiş çokluortam ders yazılımının lise düzeyi fizik öğretiminde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 120-131.
  • Lamb, G. R., Polman, J. L., Newman, A., & Smith, C. G. (2014). Science news infographics: Teaching students to gather, interpret, and present information graphically. The Science Teacher, 81(3), 25.
  • Donofrio, K. (2014). Content Marketing Enhances Public Relations Strategies through Social Media to Increase Market Shares for Businesses.
  • Vanichvasin, P. (2013). Enhancing the quality of learning through the use of infographics as visual communication tool and learning tool. In Proceedings ICQA 2013 international conference on QA culture: Cooperation or competition (p. 135).
  • Martin, L. J., Turnquist, A., Groot, B., Huang, S. Y., Kok, E., Thoma, B., & van Merriënboer, J. J. (2019). Exploring the role of infographics for summarizing medical literature. Health Professions Education, 5(1), 48-57.
  • Siricharoen, W. V. (2013). Infographics: the new communication tools in digital age. In The international conference on e-technologies and business on the web (ebw2013). Paper presented at the meeting of International Conference on E-Technologies and Business on the Web, Bangkok, Thailand.
  • Yekta, N. J. (2016). Online Infographics. IJBPAS, 5(7), 1698-1706.
  • Soydaş, N., & Yılmaz, B. (2016)., Yeni medya ortamlarında içerik oluşturma aracı olarak dijital/görsel hikayecilik anlatımı, 2.Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi, 20-23 Nisan 2016, Antalya, Türkiye.
  • Young, A., & Hinesly, M. (2014). Infographics as a business communication tool: An empirical investigation of user preference. Comprehension & efficiency. doi: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2548559.
  • Meeusah, N., & Tangkijviwat, U. (2013). Effect of data set and hue on a content understanding of infographic. Retrieved from http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/1263.
  • Elsen, D. P. N. (2010). “I wouldn’t chuck this out!”–Applying Infographic Design and Information Shortcuts to Local Election Candidate Booklets.
  • Aldağ, H., & Sezgin, M. E. (2003). Çok ortamlı öğrenmede ikili kodlama kuramı ve bilişsel model. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(11), 121–135.
  • Milovanovic, D., & Ivanisevic, L. (2014). Infographic as a marketing communication tool. In 2014 New Business Models and Sustainable Competition Symposium Proceedings (pp. 266-273).
  • Bilginer, O., (2012). Türkçenin ana dili olarak öğretiminde bilgi işleme süreci. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 96-113.
  • Koç, H., & Bulut, İ. (2014). Gestalt kuramının öğrencilerin harita okuma ve yorumlama beceri düzeyleri üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir inceleme. Marmara Coğrafya Dergisi, 30(1), 1-19.

Development and Evaluation of a Design Framework for Preparing Infographic Forms for Scholarly Publications

Year 2024, , 42 - 63, 30.06.2024
https://doi.org/10.63063/jsat.1466174

Abstract

The propeller jet flow caused to significant erosion and sedimentation near port structures, in front of quay walls, and around pile structures. Additionally, shallow water depths increase the amount of erosion caused by the propeller jet. If these problems are not considered during the design phase, serious erosion at the foundation of port structures and consequent significant stability issues may occur. In this study, the effect of erosion under twin propeller jet influence was investigated by examining the distance between propellers and the seabed, propeller propeller speed, and the distance between propellers, and the results were compared. It was found that as the propeller speed increases, the maximum erosion increases, as the distance between propellers increases, the maximum erosion decreases, and as the distance between the propeller and the seabed increases, the maximum erosion decreases. The obtained maximum erosion results were found to be consistent with the literature.

References

  • İpek, İ. (2003). Bilgisayarlar, görsel tasarım ve görsel öğrenme stratejileri. Turkish Online Journal of Educational Technology Dergisi, (2), 68-76.
  • Günay, D. (2008). Görsel okuryazarlık ve imgenin anlamlandırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, (01), 1-29.
  • Çoban, A. (2014). Okunabilirlik kavramına yönelik bir derleme çalışması. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, (9), 96-111.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ay, Ö. (1999). Öğretme ve Öğrenme Açısından Bilimsel Araştırma Yayınlarında İşaretlerden ve Tablolardan Yararlanma. Afyon Kocatepe üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (3) ss. 139-148 http://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11630/3076/139-148.pdf?sequence=1&isAllowed=y/
  • Hart, G. (2013). Effective infographics: telling stories in the technical communication context. Retrived from http://techwhirl. com/effectiveinfographics-tellingstories-in-the-technical-communication-context/on, 7, 2017.
  • Smiciklas, M. (2012). The power of infographics: Using pictures to communicate and connect with your audiences. Indianapolis: Que Publishing.
  • Öztürk, K.K. (2012). Ulusal basında bilginin sunumu: infografik ve illüstrasyonlar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Özkubat, S. (2015). Görsel farkındalık eğitim programının 5-6 yaş çocuklarının görsel okuryazarlıklarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Moore, D. M. (1994). Visual literacy: A spectrum of visual learning. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
  • Çelik, G. (2017). Türkçe derslerinde görsel okuryazarlık yoluyla okuma becerilerinin geliştirilmesi: Bir karma yöntem çalışması (Yayımlanmamış doktora tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale, Türkiye.
  • Elkins, J. (2009). Introduction: The concept of visual literacy, and its limitations. In J. Elkins (Eds.). Visual literacy (1st ed., pp. 9-18). New York: Routledge.
  • Tüzel, S. (2010). Görsel okuryazarlık. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, (27), 691-705.
  • Ford, S. M. (2010). Visual Literacy: How Do They Do It?.
  • Atkinson, R. C., & Shiffrin, R. M. (1968). Human memory: A proposed system and its control processes. In K.W. Spence, J.T. Spence (Eds.). Psychology of learning and motivation (2nd ed., pp. 89-195). New York: Academic Press.
  • Schunk, D.H. (2011). Eğitimsel bir bakışla öğrenme teorileri. (2. baskı). (Çev. Edt., Muzaffer Şahin; Çev., M.Y. Demir vd.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Westheimer, G. (1999). Gestalt theory reconfigured: Max Wertheimer's anticipation of recent developments in visual neuroscience. Perception, 28(1), 5-15.
  • Senemoglu, N. (2003). Gelisim ögrenme ve ögretim kuramdan uygulamaya (1. baskı). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Smith-Gratto, K., & Fisher, M. M. (1999). Gestalt theory: a foundation for instructional screen design. Journal of educational technology systems, 27(4), 361-371.
  • Özengin Kuş, S. (2013). Güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde grafik tasarım dersi eğitimine Gestalt kuramı ve ilkelerinin yansımaları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun, Türkiye.
  • Altun, S., & Çolak, E. (2011). Öğrenme Kuramları. Seval Fer. (Ed.). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları içinde (ss. 17-65). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Jared, D., Poh, R. P. Y., & Paivio, A. (2013). L1 and L2 picture naming in Mandarin–English bilinguals: A test of bilingual dual coding theory. Bilingualism: Language and Cognition, 16(2), 383-396.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 79-110.
  • Sezgin, M.E. (2002). İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedya ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, Adana, Türkiye.
  • Dalton, J., & Design, W. (2014). A Brief Guide to Producing Compelling Infographics.
  • Davidson, R. (2014). Using infographics in the science classroom. The Science Teacher, 81(3), 34.
  • Lamb, A., & Johnson, L. (2014). Infographics part 1: Invitations to inquiry. Teacher Librarian, (4), 54.
  • Borucu, A. (2015), Güzel sanatlar liselerinde grafik dersinin işlenişinde infografik'in, öğretme yöntemine katkısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Isparta, Türkiye.
  • Topçu Özçelik, D. (2017), Türk basınında haberin fotoğraf ve infografikle anlatımının okunabilirliğinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Lankow, J., Ritchie, J., & Crooks, R. (2012). Infographics: The power of visual storytelling. NJ: John Wiley & Sons.
  • Krum, R. (2013). Cool infographics: Effective communication with data visualization and design. John Wiley & Sons.
  • Abilock, D., & Williams, C. (2014). Recipe for an infographic. Knowledge Quest, 43(2), 46-55.
  • Davis, M., & Quinn, D. (2013). Visualizing text: The new literacy of infographics. Reading today, 31(3), 16-18.
  • Krauss, J. (2012). Infographics: More than words can say. Learning & leading with Technology, 39(5), 10-14.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel çalışma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Koçak, A., & Özgür, A. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(3), 21-28.
  • Çiftçi, S. (2010). The opinions of the teachers in upper primary classes concerning the student performance tasks. Elementary Education Online, 9(3), 934-951.
  • Bogdan, R., & Biklen, S. K. (1997). Qualitative research for education. Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş bir kaynak kitap: Nitel veri analizi. (2. Baskı). (Çev. Edt., Akbaba Altun S., & Ersoy A.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Fleming, M. L., & Levie, W. H. (1978). Instructional message design: Principles from the behavioral sciences. New Jersey: Educational Technology.
  • Yılmaz, M., & Topaktaş, E. (2014). Tipografik özellikler açısından bilimsel dergi makalelerinin okunaklılık düzeyleri ile ilgili akademisyenlerin görüşleri. Electronic Journal of Social Sciences, 13(48).
  • Beegel, J., (2014). Infographics for dummies. New Jersey: John Wiley & Sons.Başgün, F. (2012), Gazetelerdeki bilgi grafiklerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dumlupına Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya, Türkiye.
  • Olfert, M. D., Hagedorn, R. L., Barr, M. L., Colby, S. E., Kattelmann, K. K., Franzen-Castle, L., & White, A. A. (2019). Dissemination using infographic reports depicting program impact of a community-based research program: eB4CAST in iCook 4-H. Journal of nutrition education and behavior, 51(3), S52-S59.
  • Duman, G. B. (2013). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin kullanımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8.
  • Turck, C. J., Silva, M. A., Tremblay, S. R., & Sachse, S. L. (2014). A preliminary study of health care professionals’ preferences for infographics versus conventional abstracts for communicating the results of clinical research. Journal of Continuing Education in the Health Professions, 34, S36-S38.
  • Şengül, S., & Körükcü, E. (2012). Tam sayılar konusunun görsel materyal ile öğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve kalıcılık düzeylerine etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2).
  • Akengin, H., & Ibrahimoğlu, Z. (2010). Sosyal bilgiler dersinde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve derse ilişkin görüşlerine etkisi. Ondokuz Mayis University Journal of Education, 29(2).
  • Dursun, Ö. Ö., & Odabaşı, H. F. (2017). Çoklu ortam tasarımı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ashman, R., & Patterson, A. (2015). Seeing the big picture in services marketing research: infographics, SEM and data visualisation. Journal of Services Marketing, 29(6/7), 613-621.
  • Kert, S. B., & Tekdal, M. (2008). Alanyazındaki tasarım ilkelerine uygun olarak geliştirilmiş çokluortam ders yazılımının lise düzeyi fizik öğretiminde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 120-131.
  • Lamb, G. R., Polman, J. L., Newman, A., & Smith, C. G. (2014). Science news infographics: Teaching students to gather, interpret, and present information graphically. The Science Teacher, 81(3), 25.
  • Donofrio, K. (2014). Content Marketing Enhances Public Relations Strategies through Social Media to Increase Market Shares for Businesses.
  • Vanichvasin, P. (2013). Enhancing the quality of learning through the use of infographics as visual communication tool and learning tool. In Proceedings ICQA 2013 international conference on QA culture: Cooperation or competition (p. 135).
  • Martin, L. J., Turnquist, A., Groot, B., Huang, S. Y., Kok, E., Thoma, B., & van Merriënboer, J. J. (2019). Exploring the role of infographics for summarizing medical literature. Health Professions Education, 5(1), 48-57.
  • Siricharoen, W. V. (2013). Infographics: the new communication tools in digital age. In The international conference on e-technologies and business on the web (ebw2013). Paper presented at the meeting of International Conference on E-Technologies and Business on the Web, Bangkok, Thailand.
  • Yekta, N. J. (2016). Online Infographics. IJBPAS, 5(7), 1698-1706.
  • Soydaş, N., & Yılmaz, B. (2016)., Yeni medya ortamlarında içerik oluşturma aracı olarak dijital/görsel hikayecilik anlatımı, 2.Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi, 20-23 Nisan 2016, Antalya, Türkiye.
  • Young, A., & Hinesly, M. (2014). Infographics as a business communication tool: An empirical investigation of user preference. Comprehension & efficiency. doi: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2548559.
  • Meeusah, N., & Tangkijviwat, U. (2013). Effect of data set and hue on a content understanding of infographic. Retrieved from http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/1263.
  • Elsen, D. P. N. (2010). “I wouldn’t chuck this out!”–Applying Infographic Design and Information Shortcuts to Local Election Candidate Booklets.
  • Aldağ, H., & Sezgin, M. E. (2003). Çok ortamlı öğrenmede ikili kodlama kuramı ve bilişsel model. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(11), 121–135.
  • Milovanovic, D., & Ivanisevic, L. (2014). Infographic as a marketing communication tool. In 2014 New Business Models and Sustainable Competition Symposium Proceedings (pp. 266-273).
  • Bilginer, O., (2012). Türkçenin ana dili olarak öğretiminde bilgi işleme süreci. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 96-113.
  • Koç, H., & Bulut, İ. (2014). Gestalt kuramının öğrencilerin harita okuma ve yorumlama beceri düzeyleri üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir inceleme. Marmara Coğrafya Dergisi, 30(1), 1-19.
There are 65 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Computer Vision and Multimedia Computation (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Daha Orhan 0000-0002-1988-2061

Serkan Yıldırım 0000-0002-8277-5963

Publication Date June 30, 2024
Submission Date April 6, 2024
Acceptance Date May 16, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

IEEE D. Orhan and S. Yıldırım, “Development and Evaluation of a Design Framework for Preparing Infographic Forms for Scholarly Publications”, JSAT, vol. 2, no. 1, pp. 42–63, 2024, doi: 10.63063/jsat.1466174.