Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AQUA PRODUCTS AND EDUCATION

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 3, 253 - 260, 28.07.2019
https://doi.org/10.26900/jsp.3.027

Öz

While the fishing adventure started with the ancestor training in the
coastal areas with the same methods, it is necessary to teach this work in the
coastal areas and to understand that the education is taken correctly. That's
why schools open. Fishing life begins with high school education in some places
for younger generations. Then it continues with the department names such as
fishery, aqua products opened in universities. The first trainers gave this to
themselves by mastering this work.



As educational institutions grow, this work will be done in a
professional way and quality work areas will be opened for future generations.



From past to present, fisheries and aquaculture departments provide
dozens of higher education opportunities. The most important reason for the
sustainability of aquaculture, which constitutes a large part of our country's
exports in recent years, is to increase the training activities in the same
speed. Residual ancestral methods are replaced by new and more useful methods,
and aquaculture is provided to support fishing activities. This makes a
significant contribution to our country and of course the nature we live in.

Kaynakça

  • [1] HOVASSE, R., 1932, Baltalimanı Hayvanat İstasyonu. Darülfünün Fen Fakültesi Mecmuası. Sene 9, Sayı 1, s. 409-417.
  • [2] KADIOGLU, S., 2003, Raymond Hovasse’ın Türkiye’deki Bilimsel Çalışmaları ve Baltalimanı Hayvanat İstasyonunun Kuruluşu. Osmanlı Bilimi Araştırmaları. İstanbul Üniversitesi Yayın No 4412, Cilt IV, Sayı 2, s. 61-81.
  • [3] BILECIK, N., 2012, Medeniyet Tarlasından Marş Marşla Geçenler. Bio-Ofset Matbaacılık Yay. San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. ISBN 978-605-86979-0-4. İstanbul.
  • [4] DOGU, Z., ŞAHINOZ, E., 2017, Closed Departments In Higher Education: Example of Fishery. Kent Akademisi Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi | Cilt: 10 Sayı: 4, Kış 2017.
  • [5] JOHANESSON, K. A. and LOSSE, G. F. 1977, Methodology of acoustic estimations of the fish abundance in some UNDP/FAO resource survey projects. Rapp. P.-V. Réun. CIESM 170: 296- 318.
  • [6] SUMDER, 2010. “Prof. Dr. İsmet Baran ile söyleşi: Belgelerle Su Ürünleri Fakültelerinin Kuruluşu”. Su Ürünleri Mühendisleri Derneği Dergisi. Sayı 35/42, s. 63-77.
  • [7] College of The Environment| University of Washington. https://marinebiology.uw.edu/wp-content/uploads/sites/13/2018/05/Marine-Bio-Major Requirements-Worksheet.pdf.
  • [8] Produced by the Alaska Marine Science and Fisheries Career Coalition (AMSFCC) www.marineadvisory.org/marinescience. https://www.uaf.edu/cfos/community-outreach/future-alaskans-in-fisher/marinebiologist.pdf.
  • [9] OZER, M., GUR, B. S., KUÇUKCAN, T. 2010, Yükseköğretimde Kalite Güvencesi. Ankara: Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • [10].World.Bank.2015,..Data.http://data.worldbank.org/indicator/SE.TER.ENRR/countries/1W-OE?display=default
  • [11] GUVEN, I., 2002, Structural Transitions in Higher Education under the Light of Recent Developments. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, year: 2002, vol: 35, issue: 1-2.
  • [12] AYKAC, M., BAYSAL, KAR, B., 2018, Public and Foundation Universities in Higher Education: Problems and Policy Proposals. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar (642) Ağustos 2018: 69-92.
  • [13] GUR, B.S., CELIK, Z., KURT, T., YURDAKUL, S., 2017, Yükseköğretime Bakış 2017: İzleme ve Değerlendirme Raporu. Eğitim-Bir-Sen Yayınları: 77.
  • [14] ERNEK ALAN, G. A., 2016, New Generation Universities in Turkey. Uluslararası Yükseköğretimde Yeni Eğilimler Kongresi: Değişime Ayak Uydurmak. İstanbul Aydın Üniv. Yayınları. Cilt-Volume 2, sf: 1-12.
  • [15] BIRCAN, I., 2016, Yükseköğretimde Bilgi Temelli Değişim Stratejileri ve Yeni Uygulama Politikaları. İstanbul Aydın Üniv. Yayınları. Cilt-Volume 2, Sf.13-26.
  • [16] ALTBACH, P. G., 2015, “Higher Education and the WTO: Globalization Run Amok”, International Higher Education, 23, pp. 2-3.
  • [17] ATKINSON, R. D., LUKE A. S., 2011, “University Research Funding: The United States is Behind and Falling”, ITIF, pp.1-18.
  • [18] FRIEDMAN, M., 1955, “Eğitimde Devletin Rolü”, Liberal Düşünce (Eğitim, Piyasa ve Devlet), Sayı 49, ss. 39-58.
  • [19] AKYEAMPONG, D. 1998, "Higher Education and Research: Challenges and Opportunities" UNESCO ED-98/CONF.202/8 Paris, August 1998.
  • [20] BERENDT, B., 1994, “Higher Education Teaching Development Networks with regard to the European Network on Staff Development in Higher Education" in UNESCO (Eds.) Higher Education Staff Development Directions for the 21st Century. Paris.
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 3, 253 - 260, 28.07.2019
https://doi.org/10.26900/jsp.3.027

Öz

Kaynakça

  • [1] HOVASSE, R., 1932, Baltalimanı Hayvanat İstasyonu. Darülfünün Fen Fakültesi Mecmuası. Sene 9, Sayı 1, s. 409-417.
  • [2] KADIOGLU, S., 2003, Raymond Hovasse’ın Türkiye’deki Bilimsel Çalışmaları ve Baltalimanı Hayvanat İstasyonunun Kuruluşu. Osmanlı Bilimi Araştırmaları. İstanbul Üniversitesi Yayın No 4412, Cilt IV, Sayı 2, s. 61-81.
  • [3] BILECIK, N., 2012, Medeniyet Tarlasından Marş Marşla Geçenler. Bio-Ofset Matbaacılık Yay. San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. ISBN 978-605-86979-0-4. İstanbul.
  • [4] DOGU, Z., ŞAHINOZ, E., 2017, Closed Departments In Higher Education: Example of Fishery. Kent Akademisi Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi | Cilt: 10 Sayı: 4, Kış 2017.
  • [5] JOHANESSON, K. A. and LOSSE, G. F. 1977, Methodology of acoustic estimations of the fish abundance in some UNDP/FAO resource survey projects. Rapp. P.-V. Réun. CIESM 170: 296- 318.
  • [6] SUMDER, 2010. “Prof. Dr. İsmet Baran ile söyleşi: Belgelerle Su Ürünleri Fakültelerinin Kuruluşu”. Su Ürünleri Mühendisleri Derneği Dergisi. Sayı 35/42, s. 63-77.
  • [7] College of The Environment| University of Washington. https://marinebiology.uw.edu/wp-content/uploads/sites/13/2018/05/Marine-Bio-Major Requirements-Worksheet.pdf.
  • [8] Produced by the Alaska Marine Science and Fisheries Career Coalition (AMSFCC) www.marineadvisory.org/marinescience. https://www.uaf.edu/cfos/community-outreach/future-alaskans-in-fisher/marinebiologist.pdf.
  • [9] OZER, M., GUR, B. S., KUÇUKCAN, T. 2010, Yükseköğretimde Kalite Güvencesi. Ankara: Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • [10].World.Bank.2015,..Data.http://data.worldbank.org/indicator/SE.TER.ENRR/countries/1W-OE?display=default
  • [11] GUVEN, I., 2002, Structural Transitions in Higher Education under the Light of Recent Developments. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, year: 2002, vol: 35, issue: 1-2.
  • [12] AYKAC, M., BAYSAL, KAR, B., 2018, Public and Foundation Universities in Higher Education: Problems and Policy Proposals. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar (642) Ağustos 2018: 69-92.
  • [13] GUR, B.S., CELIK, Z., KURT, T., YURDAKUL, S., 2017, Yükseköğretime Bakış 2017: İzleme ve Değerlendirme Raporu. Eğitim-Bir-Sen Yayınları: 77.
  • [14] ERNEK ALAN, G. A., 2016, New Generation Universities in Turkey. Uluslararası Yükseköğretimde Yeni Eğilimler Kongresi: Değişime Ayak Uydurmak. İstanbul Aydın Üniv. Yayınları. Cilt-Volume 2, sf: 1-12.
  • [15] BIRCAN, I., 2016, Yükseköğretimde Bilgi Temelli Değişim Stratejileri ve Yeni Uygulama Politikaları. İstanbul Aydın Üniv. Yayınları. Cilt-Volume 2, Sf.13-26.
  • [16] ALTBACH, P. G., 2015, “Higher Education and the WTO: Globalization Run Amok”, International Higher Education, 23, pp. 2-3.
  • [17] ATKINSON, R. D., LUKE A. S., 2011, “University Research Funding: The United States is Behind and Falling”, ITIF, pp.1-18.
  • [18] FRIEDMAN, M., 1955, “Eğitimde Devletin Rolü”, Liberal Düşünce (Eğitim, Piyasa ve Devlet), Sayı 49, ss. 39-58.
  • [19] AKYEAMPONG, D. 1998, "Higher Education and Research: Challenges and Opportunities" UNESCO ED-98/CONF.202/8 Paris, August 1998.
  • [20] BERENDT, B., 1994, “Higher Education Teaching Development Networks with regard to the European Network on Staff Development in Higher Education" in UNESCO (Eds.) Higher Education Staff Development Directions for the 21st Century. Paris.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ruhay Aldık Bu kişi benim 0000-0001-5791-7491

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aldık, R. (2019). AQUA PRODUCTS AND EDUCATION. Journal of Scientific Perspectives, 3(3), 253-260. https://doi.org/10.26900/jsp.3.027