Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının baş etme stratejileri ve akademik motivasyonları gibi değişkenlerin onların akademik ertelemelerini nasıl yordadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmaya Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 280 öğrenci (164/%58,6 kadın, 116/%41,4 erkek) katılmıştır. Öğrencilerin yaşları 18 ila 27 arasında değişiklik göstermektedir. Aritmetik yaş ortalamaları X ̅=20.13 (SD=1.57) olarak belirlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre, diğer tüm bağımsız değişkenler arasından kaçınma, kendini aşma ve keşfetme akademik ertelemenin yordayıcısı olarak belirlenmiştir. Bu değişkenler, toplam varyansın %29’unu karşılamaktadır. Diğer bağımsız değişkenler arasında yer alan ve bilgiyi kullanma, problem çözme ve sosyal destek aramanın akademik ertelemeyi yordamadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın bulguları ilgili literatür ile birlikte tartışma bölümünde yer almaktadır. Sonuç bölümünde diğer araştırmacılara önerileri bulmak mümkündür
Öğretmen Adayları Akademik Erteleme Akademik Motivasyon Baş Etme Stratejileri.
The purpose of this study is to determine how variables like coping strategies and academic motivation predict teacher candidates’ academic procrastination. Based on the prior studies and researches, it is expected that academic procrastination should show negative relations with academic motivation and positive relations with coping strategies. Participants of the research were 280 students (164/58.6% female, 116/41.4% male) from different departments of the Faculty of Education in Muğla Sıtkı Koçman University. Age of the participants ranged between 18 and 27, arithmetic age average being X ̅=20.13 (SD=1.57). The obtained data was analyzed through stepwise regression analysis. The results of the research reveal that the best predictors of academic procrastination among all the independent variables are respectively, avoidance, self-transcendence and discovery. According to the results of stepwise regression analysis, the implied variables explain 29% of the total variance. As opposed to the problem statement of this study, other independent variables like using knowledge, problem solving and seeking social support are not predictors of academic procrastination
Pre-service Teachers Academic Procrastination Academic Motivation Coping Strategies
Diğer ID | JA82TT59BE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1 |