Bu araştırmanın amacı Eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının umutsuzluk düzeyleri, iş doyumları ve özyeterlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bazı değişkenlere göre karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya, 2010-2011 eğitim öğretim döneminde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin faklı bölümlerinde okuyan 300 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla Beck Umutsuzluk Ölçeği (Beck ve ark. 1974), Mesleki Doyum Ölçeği (Kuzgun ve ark. 1999) ve Öğretmen Özyeterlik Ölçeği (Tschannen-Moran ve Hoy, 2001) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının umutsuzluk düzey, iş doyum düzey ve özyeterlik algısı puanları arasında cinsiyete, sınıf düzeylerine ve ailenin aylık gelir düzeylerine göre istatistiksel yönden anlamlı bir fark belirlenmezken (p>0.05) akademik başarı düzeylerine ve okunmakta olan bölüme göre anlamlı farklılıklar belirlenmiştir (p<0.01). Ayrıca öğretmen adaylarının, özyeterlik algısı ile iş doyum düzeyleri ve umutsuzluk düzey puanları ile özyeterlik algısı arasında orta düzeyde olumlu yönde istatistiksel açıdan anlamlı (p< .05) bir ilişki olduğu belirlenmiştir
The aim of this study is to determine the relationship between levels of hopelessness, job satisfaction and perception of self-efficacy and to compare these in terms of some variables. Subjects of the study were student teachers who were studying in various departments of the Education Faculty of Uludağ University, during the 2010-2011 academic year. For data collection, Beck Hopelessness Scale developed by Beck et al. (1974), Job Satisfaction Scale developed by Kuzgun et al. (1999) and Teacher’s Sense of Efficacy Scale developed by Tschannen-Moran & Hoy (2001) were used. According to the results, teacher candidates’ levels of hopelessness, levels of job satisfaction and self-efficacy scores did not vary significantly (p>0.01) according to gender, level of monthly income or grade level but they varied significantly (p<0.01) according to academic achievement level and department. Also, teacher candidates’ self-efficacy scores have moderate level correlation with levels of both hopelessness and job satisfaction (p>0.01)
Educational Sciences Teacher Education Teacher’s Self-Efficacy
Diğer ID | JA29KZ66UB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1 |