Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal itibar oluşturma ortamı olarak sosyal medya: Tur şirketlerinin sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 87 - 97, 01.07.2018
https://doi.org/10.24288/jttr.415480

Öz










Türk Dil Kurumu itibar kavramını saygınlık, onur ve şeref
sözcükleri ile tanımlanmaktadır. Sosyal yaşamda olduğu gibi iş dünyasında da
şirketler itibarlarını koruyabilmek için çeşitli faaliyetler yerine
getirmektedir. Yüksek görünürlük ile kalıcı bir itibar arasında doğrusal bir
ilişki olduğu bilinmektedir. İletişim çağında ise görünür olabilmek için
medyayı etkin kullanabilmek şarttır. Erişim anlamında bir çaba
gerektirmediğinden, en fazla izleyiciye sahip ortam geleneksel kitle iletişim
araçlarıdır. İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin sonucu olarak ortaya
çıkan sosyal medya erişmek ve erişilebilmek için sonsuz imkanlar sunmaktadır.
Yeni milenyum ile hayatımıza tek tek girmeye başlayan sosyal medya araçları
bireyler kadar şirketler tarafından da etkili bir şekilde kullanılmaktadır.
Bilinçli tüketiciler artık şirketlerden sadece yeni ürün ve hizmetlerle ilgili
değil, aynı zamanda toplumu ilgilendiren günlerle ilgili bilgileri de
paylaşımlarını beklemektedirler. Bilimsel araştırmalar görsel ve işitsel
içeriklerin daha dikkat çekici ve daha akılda kalıcı olduğunu göstermektedir.
Son zamanlarda da sosyal medyada bu tarz içeriklerin yoğun olarak kullanıldığı
dikkat çekmektedir. Bu kapsamda çalışma, tur şirketlerinin yukarıda belirtilen
içeriklere sosyal medya hesaplarında nasıl yer verdiklerini araştırmayı
hedeflemektedir. Araştırma alanı olarak popüler sosyal platformları olan
Facebook, Twitter ve Instagram tercih edilmiştir. En fazla takipçiye sahip 10
tur şirketinin Facebook, Twitter ve Instagram hesapları araştırmanın
örneklemini oluşturmaktadır. Markaların sosyal medyadaki varlıklarını takip
eden BoomSocial listeleri esas alınarak şirketler belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akyazı, A. (2015). Gazetelerin Haber Paylaşım Platformu Olarak Sosyal Medyanın Çatışma Kültürüne Etkisi. Ağdaki Şüphe Bir Sosyal Medya Eleştirisi. İstanbul. Beta.
  • Akyazı, A. (2015). Bir İletişim Platformu Olarak Sosyal Medyada Çocuğa Yönelik Şiddetin Yansıması. “Sosyal Medya Araştırmaları”. İstanbul. Paloma.
  • Dilmen, N.E. (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı. “Sosyal Medya Akademi”. İstanbul. Beta.
  • Kara, T. (2015). Sahte Düşler: Benliğin Araçsallaşması ve Sosyalleşme Yanılgısı. “Ağdaki Şüphe Bir Sosyal Medya Eleştirisi”. İstanbul. Beta.

Social media as corporate reputation creating medium: A research on tour company’s social media accounts

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 87 - 97, 01.07.2018
https://doi.org/10.24288/jttr.415480

Öz















Turkish
Language Institute defines the concept of reputation with the words prestige,
honor and dignity. In the business world as well as in social life, companies perform
various activities in order to protect their reputation. It is known that there
is a linear relationship between high visibility and lasting reputation. In the
age of communication it is necessary to be able to use the media effectively in
order to be visible. Since it does not require an effort to reach, the
environment that has the most audience is the traditional mass media. Social
media, which is the result of the developments in communication technologies,
offers endless possibilities to access and accessibility. Social media tools,
which have begun to enter our lives with the new millennium, one by one, are
being used effectively by companies as well as individuals. Conscious consumers
now expect companies to share not only about new products and services, but
also information about the days that are relevant to society. Scientific
research shows that audiovisual content is more striking and more memorable.
Recently, it has been noted that such contents are used extensively in the
social media. In this context, the study aims to investigate how tour companies
placed the content mentioned above in their social media accounts. Facebook,
Twitter and Instagram, which are popular social platforms, have been preferred
as research area. Facebook, Twitter and Instagram accounts of 10 tour companies
which have most followers make up the sample of the research. Companies have
been identified based on BoomSocial and SocialBakers lists that follow brands'
social media assets.
    

Kaynakça

  • Akyazı, A. (2015). Gazetelerin Haber Paylaşım Platformu Olarak Sosyal Medyanın Çatışma Kültürüne Etkisi. Ağdaki Şüphe Bir Sosyal Medya Eleştirisi. İstanbul. Beta.
  • Akyazı, A. (2015). Bir İletişim Platformu Olarak Sosyal Medyada Çocuğa Yönelik Şiddetin Yansıması. “Sosyal Medya Araştırmaları”. İstanbul. Paloma.
  • Dilmen, N.E. (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı. “Sosyal Medya Akademi”. İstanbul. Beta.
  • Kara, T. (2015). Sahte Düşler: Benliğin Araçsallaşması ve Sosyalleşme Yanılgısı. “Ağdaki Şüphe Bir Sosyal Medya Eleştirisi”. İstanbul. Beta.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erhan Akyazı

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyazı, E. (2018). Kurumsal itibar oluşturma ortamı olarak sosyal medya: Tur şirketlerinin sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma. Journal of Tourism Theory and Research, 4(2), 87-97. https://doi.org/10.24288/jttr.415480