Research Article
BibTex RIS Cite

Otel logosu ne söyler? Tüketiciler ne algılar?

Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 51 - 64, 01.01.2019
https://doi.org/10.24288/jttr.510437

Abstract










Bu araştırmanın temel
amacı, otel işletmelerinin logolarını tasarlarken hedeflerini ve bu logoların
tüketiciler üzerinde oluşturduğu algıları belirlemek ve logonun vermiş olduğu
mesajı otel yöneticileri ile tüketiciler açısından karşılaştırarak ortaya
koymaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
Bodrum'daki otel yöneticileri ve Isparta'da çeşitli meslek gruplarından
tüketicilerle yapılmıştır. Veriler Şubat-Nisan döneminde yarı yapılandırılmış
anket yoluyla 3 otel müdürü ve çeşitli meslek gruplarına ait 20 kişiyle yüz
yüze görüşülerek elde edildi. Verilerin analiz ve yorumlanmasında mümkün
olduğunca katılımcıların özgün ifadelerine bağlı kalınarak değerlendirilmiştir.
Sonuç olarak, tüketiciler açısından logo tek başına çok fazla anlamlı
olmayabilir. Otel işletmelerinin bunu da düşünerek logoyu anlaşılır şekilde
tasarlaması gerekir. İşletmeler iş dünyasında faaliyet gösterdikleri sektöre
göre logo oluşturmalıdır. Ayrıca otel yöneticileri ve tüketicileri açısından
logolardaki renkler, yazı tipleri, akılda kalıcılık, sektörle uyumluluk gibi
faktörler de önemlidir.
    

References

  • Çakırer, M.A. (2013). Marka yönetimi ve marka stratejileri. Ekin Yayınevi.
  • Çam, A.T. (2006). Türk Grafik Tasarımcıları Logo. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Demir, M. (2017). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü: İlkeler ve Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Demir, M. & Demir, Ş.Ş. (2015). Otel İşletmelerinde Yenilik Yönetimi: İlkeler & Örnekler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Demir, S.S., Demir, M., & Nield, K. (2013). The effects of customer focused selling on destination choice and decision of purchasing: An empirical study on British tourists travelling to Turkey. International Journal of Human Sciences, 10(2), 443-461.
  • Henderson, P.W. & Cote, J.A. (1998). Guidelines for selecting or modifying logos. The Journal of Marketing, 14-30.
  • Hynes, N. (2009). Colour and meaning in corporate logos: An empirical study. Journal of Brand Management, 16(8), 545-555.
  • Işıklı, S. (2012). Grafik Tasarımda Logo ve Amblemin Sektörlere Göre Renk Algısı. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kotler, P. (1997). Marketing Management. Upper saddle River, NJ Prentice Hall.
  • Odabaşı, H.A. (2002). Grafikte Temel Tasarım. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları.
  • Özer, A. (2015). Logo Tasarımında Marka Algısı. Doktora Tezi, Arel Üniversitesi. SBE, İstanbul.
  • Parlak, H. (2006). Temel Grafik Tasarım Bilgisi. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Ries, A. & Laure, R. (2004). Markaların Evrimi. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Selvi, S. (2008), Marka Oluşumunda Kimlik ve Kültürün Etkisi: “Goldaş” Markası Üzerine Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevildi, İ. (2014). Tipografi ve Logo Tasarımındaki Önemi. Doktora Tezi, Arel Üniversitesi. SBE, İstanbul.
  • Sözbilir, M. (2009). Nitel veri analizi. http://fenitay. files. wordpress. com/2009/02/1112-nitel-arac59ftc4b1rmada -veri analizi. pdf on, 17, 2014.’den alınmıştır.
  • Ustaoğlu, F.D. (2012), Kurum Kimliği Çerçevesinde Logo Tasarımını ve Rengini Anlamlandırmaya Yönelik Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir.
  • (1) http://www.paul-rand.com/foundation/thoughts_ logosflags/#.V1Mp-zWLSt8 (Erişim Tarihi: 05.06.2016)
  • (2) http://www.grafikrim.com/logo-tasarimi.html (Erişim Tarihi: 05.06.2016)
  • (3) http://logo.nedir.com (Erişim Tarihi: 05.06.2016)
  • (4) http://www.nsreklam.com/markalar-ve-logo-tasarimlari (Erişim Tarihi: 05.06.2016)
  • (5) http://logovetasarim.blogspot.com/2015/07/logotype-nedir.html (Erişim Tarihi: 07.06.2016)
  • (6) http://tourismbreakingnews.com/wyndham-adds-3-hotels-to-ramada-and-ramada-encore-brands-in-india/ (Erişim Tarihi: 10.03.2017)
  • (7) http://www.gencgrafiker.com/logo-logotype-ve-amblem/ (Erişim Tarihi: 05.06.2016)

What does the hotel logo say? And what do consumers perceive?

Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 51 - 64, 01.01.2019
https://doi.org/10.24288/jttr.510437

Abstract










The main purpose of this research is to
comparatively evaluate the goals of hotel enterprises while designing their
logos and the perception those logos create on consumers by using a method of
surveying hotel managers and guests. This research deploys a qualitative method
approach. The research was conducted on hotel managers in Bodrum and people of
various professional groups in Isparta. The data were obtained by face-to-face
interviews with 3 hotel managers and 20 people belonging to various
occupational groups through semi-structured questionnaire in February-April
period. The data were evaluated by making direct references to the original
expressions of the participants as much as possible. As a result, logo itself
may not be of great significant for the customers. For this reason, companies
need to make their names visible in the logo. Business should create logo in
accordance with the sector they operate. And also, the survey of hotel managers
and consumers, in designing hotel logos matching colors, letter fonts,
memorability, and compatibility with the sector are significant factors.

References

  • Çakırer, M.A. (2013). Marka yönetimi ve marka stratejileri. Ekin Yayınevi.
  • Çam, A.T. (2006). Türk Grafik Tasarımcıları Logo. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Demir, M. (2017). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü: İlkeler ve Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Demir, M. & Demir, Ş.Ş. (2015). Otel İşletmelerinde Yenilik Yönetimi: İlkeler & Örnekler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Demir, S.S., Demir, M., & Nield, K. (2013). The effects of customer focused selling on destination choice and decision of purchasing: An empirical study on British tourists travelling to Turkey. International Journal of Human Sciences, 10(2), 443-461.
  • Henderson, P.W. & Cote, J.A. (1998). Guidelines for selecting or modifying logos. The Journal of Marketing, 14-30.
  • Hynes, N. (2009). Colour and meaning in corporate logos: An empirical study. Journal of Brand Management, 16(8), 545-555.
  • Işıklı, S. (2012). Grafik Tasarımda Logo ve Amblemin Sektörlere Göre Renk Algısı. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kotler, P. (1997). Marketing Management. Upper saddle River, NJ Prentice Hall.
  • Odabaşı, H.A. (2002). Grafikte Temel Tasarım. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları.
  • Özer, A. (2015). Logo Tasarımında Marka Algısı. Doktora Tezi, Arel Üniversitesi. SBE, İstanbul.
  • Parlak, H. (2006). Temel Grafik Tasarım Bilgisi. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Ries, A. & Laure, R. (2004). Markaların Evrimi. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Selvi, S. (2008), Marka Oluşumunda Kimlik ve Kültürün Etkisi: “Goldaş” Markası Üzerine Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevildi, İ. (2014). Tipografi ve Logo Tasarımındaki Önemi. Doktora Tezi, Arel Üniversitesi. SBE, İstanbul.
  • Sözbilir, M. (2009). Nitel veri analizi. http://fenitay. files. wordpress. com/2009/02/1112-nitel-arac59ftc4b1rmada -veri analizi. pdf on, 17, 2014.’den alınmıştır.
  • Ustaoğlu, F.D. (2012), Kurum Kimliği Çerçevesinde Logo Tasarımını ve Rengini Anlamlandırmaya Yönelik Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir.
  • (1) http://www.paul-rand.com/foundation/thoughts_ logosflags/#.V1Mp-zWLSt8 (Erişim Tarihi: 05.06.2016)
  • (2) http://www.grafikrim.com/logo-tasarimi.html (Erişim Tarihi: 05.06.2016)
  • (3) http://logo.nedir.com (Erişim Tarihi: 05.06.2016)
  • (4) http://www.nsreklam.com/markalar-ve-logo-tasarimlari (Erişim Tarihi: 05.06.2016)
  • (5) http://logovetasarim.blogspot.com/2015/07/logotype-nedir.html (Erişim Tarihi: 07.06.2016)
  • (6) http://tourismbreakingnews.com/wyndham-adds-3-hotels-to-ramada-and-ramada-encore-brands-in-india/ (Erişim Tarihi: 10.03.2017)
  • (7) http://www.gencgrafiker.com/logo-logotype-ve-amblem/ (Erişim Tarihi: 05.06.2016)
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Şirvan Şen Demir 0000-0003-3253-1001

Erge Tür 0000-0002-2733-5199

Publication Date January 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Demir, Ş. Ş., & Tür, E. (2019). Otel logosu ne söyler? Tüketiciler ne algılar?. Journal of Tourism Theory and Research, 5(1), 51-64. https://doi.org/10.24288/jttr.510437
AMA Demir ŞŞ, Tür E. Otel logosu ne söyler? Tüketiciler ne algılar?. Journal of Tourism Theory and Research. January 2019;5(1):51-64. doi:10.24288/jttr.510437
Chicago Demir, Şirvan Şen, and Erge Tür. “Otel Logosu Ne söyler? Tüketiciler Ne algılar?”. Journal of Tourism Theory and Research 5, no. 1 (January 2019): 51-64. https://doi.org/10.24288/jttr.510437.
EndNote Demir ŞŞ, Tür E (January 1, 2019) Otel logosu ne söyler? Tüketiciler ne algılar?. Journal of Tourism Theory and Research 5 1 51–64.
IEEE Ş. Ş. Demir and E. Tür, “Otel logosu ne söyler? Tüketiciler ne algılar?”, Journal of Tourism Theory and Research, vol. 5, no. 1, pp. 51–64, 2019, doi: 10.24288/jttr.510437.
ISNAD Demir, Şirvan Şen - Tür, Erge. “Otel Logosu Ne söyler? Tüketiciler Ne algılar?”. Journal of Tourism Theory and Research 5/1 (January 2019), 51-64. https://doi.org/10.24288/jttr.510437.
JAMA Demir ŞŞ, Tür E. Otel logosu ne söyler? Tüketiciler ne algılar?. Journal of Tourism Theory and Research. 2019;5:51–64.
MLA Demir, Şirvan Şen and Erge Tür. “Otel Logosu Ne söyler? Tüketiciler Ne algılar?”. Journal of Tourism Theory and Research, vol. 5, no. 1, 2019, pp. 51-64, doi:10.24288/jttr.510437.
Vancouver Demir ŞŞ, Tür E. Otel logosu ne söyler? Tüketiciler ne algılar?. Journal of Tourism Theory and Research. 2019;5(1):51-64.