Bu araştırmanın temel
amacı, otel işletmelerinin logolarını tasarlarken hedeflerini ve bu logoların
tüketiciler üzerinde oluşturduğu algıları belirlemek ve logonun vermiş olduğu
mesajı otel yöneticileri ile tüketiciler açısından karşılaştırarak ortaya
koymaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
Bodrum'daki otel yöneticileri ve Isparta'da çeşitli meslek gruplarından
tüketicilerle yapılmıştır. Veriler Şubat-Nisan döneminde yarı yapılandırılmış
anket yoluyla 3 otel müdürü ve çeşitli meslek gruplarına ait 20 kişiyle yüz
yüze görüşülerek elde edildi. Verilerin analiz ve yorumlanmasında mümkün
olduğunca katılımcıların özgün ifadelerine bağlı kalınarak değerlendirilmiştir.
Sonuç olarak, tüketiciler açısından logo tek başına çok fazla anlamlı
olmayabilir. Otel işletmelerinin bunu da düşünerek logoyu anlaşılır şekilde
tasarlaması gerekir. İşletmeler iş dünyasında faaliyet gösterdikleri sektöre
göre logo oluşturmalıdır. Ayrıca otel yöneticileri ve tüketicileri açısından
logolardaki renkler, yazı tipleri, akılda kalıcılık, sektörle uyumluluk gibi
faktörler de önemlidir.
The main purpose of this research is to
comparatively evaluate the goals of hotel enterprises while designing their
logos and the perception those logos create on consumers by using a method of
surveying hotel managers and guests. This research deploys a qualitative method
approach. The research was conducted on hotel managers in Bodrum and people of
various professional groups in Isparta. The data were obtained by face-to-face
interviews with 3 hotel managers and 20 people belonging to various
occupational groups through semi-structured questionnaire in February-April
period. The data were evaluated by making direct references to the original
expressions of the participants as much as possible. As a result, logo itself
may not be of great significant for the customers. For this reason, companies
need to make their names visible in the logo. Business should create logo in
accordance with the sector they operate. And also, the survey of hotel managers
and consumers, in designing hotel logos matching colors, letter fonts,
memorability, and compatibility with the sector are significant factors.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |