Ülkemiz sahip olduğu tarihi ve
kültürel değerler açısından oldukça yüksek bir kültür turizmi potansiyeline
sahiptir. Ancak yapılan bilimsel araştırmalar göstermektedir ki bu
potansiyelden yeteri kadar yararlanılamamaktadır. Oysa kültür turizmi turizm
çeşitleri içerisinde en fazla gelir getiren turizm çeşitleri arasında yer
almaktadır. Kültür turizmini geliştirmenin yollarından bir tanesi de kültür
turizmine katılanların bölgeye yönelik algılarının belirlenmesi ve bu
algılarının pozitif yönde geliştirilmesidir. Çünkü araştırmalar göstermektedir
ki olumlu bölge algısı ile tavsiye davranışı ve/veya tekrar ziyaret etme
eğilimi arasında pozitif yönlü bir ilişki mevcuttur. Bu amaçla bu çalışmada
öncelikle Mersin’i ziyaret eden kültürel turistlerin bölge algılarının olumlu
mu ya da olumsuz mu olduğunun belirlenmesi, sonrasında ise bu algının
katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın bir başka amacı ise katılımcıların bölge algıları
ile tavsiye davranışı arasında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesi olarak
belirlenmiştir. 15 Haziran 2018 ile 15 Temmuz 2018 tarihleri arasında Mersin’i
ziyaret eden 299 katılımcıdan elde edilen veriler üzerinde yapılan frekans
analizi ve açıklayıcı faktör analizi sonucunda Mersin’i ziyaret eden yerli
turistlerin Mersin’e yönelik bölge algılarının olumlu olduğu tespit edilmiştir.
Yine veriler üzerinde yapılan T testi ve ANOVA testi analizi sonucuna göre
katılımcıların bölge algılarının onların cinsiyet, medeni hal, meslek ve gelir
durumlarına göre bir farklılaşma göstermediği, ancak yaş ve eğitim durumlarına
göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Veriler üzerinde yapılan regresyon
analizi sonucunda tespit edilen bir başka durum ise katılımcıların bölge
algıları ile tavsiye davranışı arasında pozitif yönlü bir ilişkinin olduğudur
Turkey has a high potential
for cultural tourism in terms of its historic and cultural qualities. But,
scientific researches indicate, this potential cannot be used sufficiently.
However, cultural tourism is among the most revenue generating types of tourism. One of the ways for improving cultural
tourism is; identifying the perceptions of the participants of the cultural
tourism towards the region and developing these perceptions positively. Researches show positive correlation between
favorable regional perception and recommendation behavior and/or revisiting
tendency. This study primarily aims to
identify if the regional perceptions of the cultural tourists are favorable or
unfavorable and secondly analyze if there is differentiation on the perception
depending on the demographics of the participants. Another aim of the study is
identifying the correlation, if there is any, between the regional perceptions
and recommendation behavior of the participants. According to the frequency
analysis and exploratory factor analysis of the data collected from 299
participants who visited Mersin between June 15 and July 15 2018 domestic
tourists’ regional perception about Mersin is favorable. Analysis of the T test and ANOVA test shows
that regional perception does not differentiate with participants’ gender,
marital status, occupation and level of education but it differentiates
according to age and level of education. Another finding is that; results of
the regression analysis remarks positive correlation between regional
perception and recommendation behavior of the participants.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |