İnternet kullanımının artmasıyla sosyal medyada tüketiciler arası
iletişim gelişmiştir. Artık tüketiciler satın alacakları ürünü kullanan diğer
kullanıcıların yorumlarını değerlendirebilmekte, bazı kullancılar da
takipçilerinin ilgisini ve satın alma kararlarını etkilemeyebilmektedir. Etki
gücü yüksek bu kullanıcılar “kanaat önderi” (fenomen/influencer) tanımıyla yeni
bir pazarlama tabirini yaratmıştır. Pazarlama alanında kanaat önderlerinin
işletmeler tarafından tespit edilmesi de Hatırlı Pazarlama kavramını literatüre
sokmuştur. Bu çalışmada amaç; yiyecek içecek sektöründe Hatırlı Pazarlama’nın
tüketicilerin kararına etkisini bir alan araştırması yardımıyla incelemektir.
Bu doğrultuda araştırma konusu “Kanaat önderlerinin takipçilerinin, işletme
tercihi ve satın alma kararına etkisi” olarak belirlenmiştir. Veriler sosyal
mecralardan anket tekniği ile sağlanmış ve değerlendirilmiştir. Bulgular
doğrultusunda, araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik çeşitli tespitler elde
edilmiştir. Çalışmada ulaşılan verilere istinaden, yiyecek içecek sektörünün
geliştirilmesine katkı sağlanabileceği düşünülmektedir
Tüketici Satın Alma Kararı Hatırlı Pazarlama Sosyal Medya Fenomenleri Kanaat Önderi
With the frequent use of social media, communication between consumers
has improved. Consumers are now evaluating the comments of another users who
use the products that they have purchased and also some users can affect their
followers’ interests and purchasing decisions. These users with high
influential effect have created a new marketing concept called opinion leaders
(phenomenon/influencer). Therefore, the concept of influencer marketing is
taking place in the literature by the companies detecting opinion
leaders in that field of marketing. The purpose of this study is to
determine the effect of the influencer marketing in the food and beverage
sector on the purchase decision of the consumers with the help of a field
research. Accordingly, the main research subject is determined as
"Influencers’ effect on their followers regarding the preference of
company and decision of buying". The findings are provided and evaluated
by the questionnaires applied in social circles. According to these findings,
various observations about the researchers and the people who work
for marketing area are attained. Based on the data obtained from this study, it
is thought that a contribution can be made to the development of the food and
beverage sector
Consumer’s purchasing decision influencer marketing social media phonemena influencer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |