Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın alma kararında hatırlı pazarlamanın etkisi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 327 - 339, 15.03.2019

Öz










İnternet kullanımının artmasıyla sosyal medyada tüketiciler arası
iletişim gelişmiştir. Artık tüketiciler satın alacakları ürünü kullanan diğer
kullanıcıların yorumlarını değerlendirebilmekte, bazı kullancılar da
takipçilerinin ilgisini ve satın alma kararlarını etkilemeyebilmektedir. Etki
gücü yüksek bu kullanıcılar “kanaat önderi” (fenomen/influencer) tanımıyla yeni
bir pazarlama tabirini yaratmıştır. Pazarlama alanında kanaat önderlerinin
işletmeler tarafından tespit edilmesi de Hatırlı Pazarlama kavramını literatüre
sokmuştur. Bu çalışmada amaç; yiyecek içecek sektöründe Hatırlı Pazarlama’nın
tüketicilerin kararına etkisini bir alan araştırması yardımıyla incelemektir.
Bu doğrultuda araştırma konusu “Kanaat önderlerinin takipçilerinin, işletme
tercihi ve satın alma kararına etkisi” olarak belirlenmiştir. Veriler sosyal
mecralardan anket tekniği ile sağlanmış ve değerlendirilmiştir. Bulgular
doğrultusunda, araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik çeşitli tespitler elde
edilmiştir. Çalışmada ulaşılan verilere istinaden, yiyecek içecek sektörünün
geliştirilmesine katkı sağlanabileceği düşünülmektedir
    

Kaynakça

  • A.A. (2017), Sosyal Medyada Reklam Yatırımı Büyüyor, https://www.haberturk.com/tv/ekonomi/haber/1618857-sosyal-medyada-gelisen-influencer-marketing-ekonomisi-1-milyar-dolara-cikti/2, Erişim Tarihi:18.07.2018
  • BARNES, Nora Ganim (2010), How Do The Most Successful Companies Use Social Media?, Marketing Research, Spring, ss: 8-10
  • DİJİLOPEDİ, (2018), 2018 Türkiye İnternet Kullanım Ve Sosyal Medya İstatistikleri, http://dijilopedi.com/2018-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri, Erişim Tarihi: 22.02.2018
  • İYİLER, Zeynep (2009), Elektronik Ticaret Ve Pazarlama İhracatta İnternet Zamanı: 1, DTP, Ankara.
  • KÖLETAVİTOĞLU, Rick (2017), Influencer’lar Ve Markaları Bir Araya Getiren Pazar Yeri, http://www.fortuneturkey.com/influencerlar-ve-markalari-bir-araya-getiren-pazar-yeri-43379 , Erişim Tarih: 18.07.2018
  • ODABAŞI, Yavuz (2007), Pazarlama İletişiminde Yeni Yönelimler Yeni Uygulamalar, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, Yıl: 6, Sayı: 21, s. 20- 27.
  • ÖZÖĞRETMEN, T. D. (2017). Influencer Marketing: Bir Kazan-Kazan Hikâyesi. MediaCat: https://mediacat.com/influencer-marketing-bir-kazan-kazan-hikayesi, Erişim Tarihi: 20.07.2018
  • TEKGÜL, Ömer (2017), Yeni Pazarlama Yaklaşımı; Influencer Marketing (Fenomen Pazarlaması), http://www.effect.com.tr/yeni-pazarlama-yaklasimi-influencer-marketing-fenomen-pazarlamasi, Erişim Tarihi: 18.07.2018
  • TOBIN, J. (2018). Influencer Marketing Is Under Attack: Six Reasons It Still Works. Forbes: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2018/06/01/influencer-marketing-is-under-attack-six-reasons-it-still-works/#30476b946058, Erişim Tarihi: 27.07.2018
  • Kitap:
  • ACAR, Ö. ve M. (1992), Sosyal Bilimler Sözlüğü, İstanbul: Ağaç Yayıncılık.
  • BROWN, D., & Hayes, N. (2008), Influencer Marketing. Burlington MA: Butterworth-Heinemann.
  • Tez:
  • GÜLSOY, T. (2009), Etkileşimli Medya ve Pazarlama Terimler Sözlüğü. İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık.
  • GÜLSOY, T. (2009), Etkileşimli Medya ve Pazarlama Terimler Sözlüğü. İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık.
  • KAYA, İ. (2009), Müşterinize Dokunmanın 375 Yolu, Pazarlama Bi’Tanedir, Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi. İstanbul: IV. Digital Baskı.
  • KAYA, İ. (2009), Müşterinize Dokunmanın 375 Yolu, Pazarlama Bi’Tanedir, Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi. İstanbul: IV. Digital Baskı.
  • MAVİŞ, F. (2005), Endüstriyel Yiyecek Üretimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • MAVİŞ, F. (2005), Endüstriyel Yiyecek Üretimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • MUCUK, İ. (2004), Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • MUCUK, İ. (2004), Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • POPHAL L.(2016), http://www.econtentmag.com/Articles/Editorial/Feature/Influencer-Marketing-Turning-Taste-Makers-Into-Your-Best-Salespeople-113151.htm
  • POPHAL L.(2016), http://www.econtentmag.com/Articles/Editorial/Feature/Influencer-Marketing-Turning-Taste-Makers-Into-Your-Best-Salespeople-113151.htm
  • VEIRMAN, De M., Cauberge, V., Hudders, L. (2017), Marketing Through Instagram İnfluencers: The İmpact Of Number Of Followers And Product Divergence On Brand Attitude, International Journal Of Advertising, http://dx.doi.org/10.1080/02650487.2017.1348035.
  • VEIRMAN, De M., Cauberge, V., Hudders, L. (2017), Marketing Through Instagram İnfluencers: The İmpact Of Number Of Followers And Product Divergence On Brand Attitude, International Journal Of Advertising, http://dx.doi.org/10.1080/02650487.2017.1348035.
  • BROWN, D., Fiorella, S. (2013), Influence Marketing”Einarsdottır, V.A. (2017) , “Influencer Marketing With A Special Focus On The Social Media Platform, Instagram, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 2017.
  • BROWN, D., Fiorella, S. (2013), Influence Marketing”Einarsdottır, V.A. (2017) , “Influencer Marketing With A Special Focus On The Social Media Platform, Instagram, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 2017.

The effect of influencer marketing on consumer purchasing decision in food and beverage industry

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 327 - 339, 15.03.2019

Öz










With the frequent use of social media, communication between consumers
has improved. Consumers are now evaluating the comments of another users who
use the products that they have purchased and also some users can affect their
followers’ interests and purchasing decisions. These users with high
influential effect have created a new marketing concept called opinion leaders
(phenomenon/influencer). Therefore, the concept of influencer marketing is
taking place in the literature by the companies detecting opinion
leaders in that field of marketing. The purpose of this study is to
determine the effect of the influencer marketing in the food and beverage
sector on the purchase decision of the consumers with the help of a field
research. Accordingly, the main research subject is determined as
"Influencers’ effect on their followers regarding the preference of
company and decision of buying". The findings are provided and evaluated
by the questionnaires applied in social circles. According to these findings,
various observations about the researchers and the people who work
for marketing area are attained. Based on the data obtained from this study, it
is thought that a contribution can be made to the development of the food and
beverage sector
    

Kaynakça

  • A.A. (2017), Sosyal Medyada Reklam Yatırımı Büyüyor, https://www.haberturk.com/tv/ekonomi/haber/1618857-sosyal-medyada-gelisen-influencer-marketing-ekonomisi-1-milyar-dolara-cikti/2, Erişim Tarihi:18.07.2018
  • BARNES, Nora Ganim (2010), How Do The Most Successful Companies Use Social Media?, Marketing Research, Spring, ss: 8-10
  • DİJİLOPEDİ, (2018), 2018 Türkiye İnternet Kullanım Ve Sosyal Medya İstatistikleri, http://dijilopedi.com/2018-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri, Erişim Tarihi: 22.02.2018
  • İYİLER, Zeynep (2009), Elektronik Ticaret Ve Pazarlama İhracatta İnternet Zamanı: 1, DTP, Ankara.
  • KÖLETAVİTOĞLU, Rick (2017), Influencer’lar Ve Markaları Bir Araya Getiren Pazar Yeri, http://www.fortuneturkey.com/influencerlar-ve-markalari-bir-araya-getiren-pazar-yeri-43379 , Erişim Tarih: 18.07.2018
  • ODABAŞI, Yavuz (2007), Pazarlama İletişiminde Yeni Yönelimler Yeni Uygulamalar, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, Yıl: 6, Sayı: 21, s. 20- 27.
  • ÖZÖĞRETMEN, T. D. (2017). Influencer Marketing: Bir Kazan-Kazan Hikâyesi. MediaCat: https://mediacat.com/influencer-marketing-bir-kazan-kazan-hikayesi, Erişim Tarihi: 20.07.2018
  • TEKGÜL, Ömer (2017), Yeni Pazarlama Yaklaşımı; Influencer Marketing (Fenomen Pazarlaması), http://www.effect.com.tr/yeni-pazarlama-yaklasimi-influencer-marketing-fenomen-pazarlamasi, Erişim Tarihi: 18.07.2018
  • TOBIN, J. (2018). Influencer Marketing Is Under Attack: Six Reasons It Still Works. Forbes: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2018/06/01/influencer-marketing-is-under-attack-six-reasons-it-still-works/#30476b946058, Erişim Tarihi: 27.07.2018
  • Kitap:
  • ACAR, Ö. ve M. (1992), Sosyal Bilimler Sözlüğü, İstanbul: Ağaç Yayıncılık.
  • BROWN, D., & Hayes, N. (2008), Influencer Marketing. Burlington MA: Butterworth-Heinemann.
  • Tez:
  • GÜLSOY, T. (2009), Etkileşimli Medya ve Pazarlama Terimler Sözlüğü. İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık.
  • GÜLSOY, T. (2009), Etkileşimli Medya ve Pazarlama Terimler Sözlüğü. İstanbul: Doğan Egmont Yayıncılık.
  • KAYA, İ. (2009), Müşterinize Dokunmanın 375 Yolu, Pazarlama Bi’Tanedir, Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi. İstanbul: IV. Digital Baskı.
  • KAYA, İ. (2009), Müşterinize Dokunmanın 375 Yolu, Pazarlama Bi’Tanedir, Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi. İstanbul: IV. Digital Baskı.
  • MAVİŞ, F. (2005), Endüstriyel Yiyecek Üretimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • MAVİŞ, F. (2005), Endüstriyel Yiyecek Üretimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • MUCUK, İ. (2004), Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • MUCUK, İ. (2004), Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • POPHAL L.(2016), http://www.econtentmag.com/Articles/Editorial/Feature/Influencer-Marketing-Turning-Taste-Makers-Into-Your-Best-Salespeople-113151.htm
  • POPHAL L.(2016), http://www.econtentmag.com/Articles/Editorial/Feature/Influencer-Marketing-Turning-Taste-Makers-Into-Your-Best-Salespeople-113151.htm
  • VEIRMAN, De M., Cauberge, V., Hudders, L. (2017), Marketing Through Instagram İnfluencers: The İmpact Of Number Of Followers And Product Divergence On Brand Attitude, International Journal Of Advertising, http://dx.doi.org/10.1080/02650487.2017.1348035.
  • VEIRMAN, De M., Cauberge, V., Hudders, L. (2017), Marketing Through Instagram İnfluencers: The İmpact Of Number Of Followers And Product Divergence On Brand Attitude, International Journal Of Advertising, http://dx.doi.org/10.1080/02650487.2017.1348035.
  • BROWN, D., Fiorella, S. (2013), Influence Marketing”Einarsdottır, V.A. (2017) , “Influencer Marketing With A Special Focus On The Social Media Platform, Instagram, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 2017.
  • BROWN, D., Fiorella, S. (2013), Influence Marketing”Einarsdottır, V.A. (2017) , “Influencer Marketing With A Special Focus On The Social Media Platform, Instagram, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 2017.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asım Saldamlı Bu kişi benim 0000-0001-9634-5895

Filiz Özen 0000-0003-1633-5609

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saldamlı, A., & Özen, F. (2019). Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın alma kararında hatırlı pazarlamanın etkisi. Journal of Tourism Theory and Research, 5(2), 327-339.
AMA Saldamlı A, Özen F. Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın alma kararında hatırlı pazarlamanın etkisi. Journal of Tourism Theory and Research. Mart 2019;5(2):327-339.
Chicago Saldamlı, Asım, ve Filiz Özen. “Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın Alma kararında hatırlı pazarlamanın Etkisi”. Journal of Tourism Theory and Research 5, sy. 2 (Mart 2019): 327-39.
EndNote Saldamlı A, Özen F (01 Mart 2019) Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın alma kararında hatırlı pazarlamanın etkisi. Journal of Tourism Theory and Research 5 2 327–339.
IEEE A. Saldamlı ve F. Özen, “Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın alma kararında hatırlı pazarlamanın etkisi”, Journal of Tourism Theory and Research, c. 5, sy. 2, ss. 327–339, 2019.
ISNAD Saldamlı, Asım - Özen, Filiz. “Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın Alma kararında hatırlı pazarlamanın Etkisi”. Journal of Tourism Theory and Research 5/2 (Mart 2019), 327-339.
JAMA Saldamlı A, Özen F. Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın alma kararında hatırlı pazarlamanın etkisi. Journal of Tourism Theory and Research. 2019;5:327–339.
MLA Saldamlı, Asım ve Filiz Özen. “Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın Alma kararında hatırlı pazarlamanın Etkisi”. Journal of Tourism Theory and Research, c. 5, sy. 2, 2019, ss. 327-39.
Vancouver Saldamlı A, Özen F. Yiyecek içecek işletmelerinde tüketici satın alma kararında hatırlı pazarlamanın etkisi. Journal of Tourism Theory and Research. 2019;5(2):327-39.