Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Değişen seyahat kültüründe yeni bir kavram: Travel Itch

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 134 - 143, 15.03.2019
https://doi.org/10.24288/jttr.525604

Öz










Günümüz seyahat
trendlerinde artık sadece gidip görmüş olmak için seyahat etmek yerine seyahat
deneyiminin anlamlı olmasını, yolculuklarında kendi hikayelerini yazabilmeyi
talep etmektedirler. Yeni seyahat akımları, değişen turist profili ile yeni bir
kavramı gündeme getirmiştir: Travel Itch. “Seyahat kaşıntısı” olarak Türkçeye
çevrilen bu kavram, önce, insanın iç dünyasının derin bir katmanında ara sıra,
ya da sık sık yoklayan bir yer değiştirme güdüsünün sonucu olarak ortaya çıkan
bir duygu olarak ifade edilmektedir. Seyahat kaşıntısının belirtileri arasında sürekli uçak biletlerini, indirim kampanyalarını ve
otel fırsatlarını takip etmek, seyahat dergilerini karıştırmak sayılabilir. B
u
çalışma ile günümüz turist özelliklerini ifade edebilecek bir kavram olan
“Travel itch” kavramını literatüre kazandırma amacı güdülmektedir. Bu sayede
günümüz turist profiline uygun pazarlama, planlama ve yönetim çalışmalarının
yapılmasında yol gösterici bir araştırma olması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational behavior and human decision processes, 50(2), 179-211.
  • Akgündüz, Y. (2016). Turist, Turizm ve Turist Psikolojisi. Kitap içinde bölüm, Duran, E. ve Aslan, C. (Eds). Turizmin Sosyal Psikolojik Dinamikleri, 31-45.Paradigma Akademi: Çanakkale.
  • Akıncı S., Kıymalıoğlu A., (2014). “Planlı Davranış Teorisi”, Pazarlama Teorileri (Yağcı M.İ., Çabuk S., Ed.,) Media Cat Kitapları, İstanbul, ss.385-418.
  • Andrades Caldito, L., & Dimanche, F. v. (2015). Tourist Behaviour and Trends. In L. A. (Eds) Frederic Dimanche, Tourism in Russia: A Management Handbook (pp. 101-130). Rusya: Emerald.
  • Atkinson, R. (2002). The life story interview. In Handbook of Interview Research: Context and Metho (Gubrium, J. & Holstein, J., eds). Sage, Thousand Oaks, CA, ss. 121–140
  • Avcıkurt, C. (2007). Turizm Sosyolojisi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Aydın, A. G. S., & Sezerel, H. (2017). Seyahat Motivasyonlarına İlişkin Bir Yazın İncelemesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 7(2), 118-140.
  • Aydın, M. (2018). Beş nitel araştırma yaklaşımı içinde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. Eds. Bütün, M. ve Demir, B.). (Orijinal kaynak: Creswell, J.(2013). Qualitative Inguiry & Research Design). Siyasal Kitabevi: Ankara.
  • Baloglu, S., & Uysal, M., (1996) "Market segments of push and pull motivations: a canonical correlation approach", International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8(3), 32-38.
  • Clandinin, D. J. (2006). Narrative inquiry: A methodology for studying lived experience. Research studies in music education, 27(1), 44-54.
  • Crompton, J.L., & McKay, S.L. (1997). Motives of Visitors Attending Festival Events. Annals of Tourism Research, 24(2), 425-439.
  • Crompton, J.L., (1979). Motivations for pleasure vacation, Annals of Tourism Research, Vol. 6 (4) 408-24.
  • Doğan, H. (2004). Turizmin Sosyo-kültürel Temelleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Dönmez, B. (2016) Turist Davranışı ve Niteliği: İçsel ve Dışsal Faktörler, Kitap içinde bölüm, Duran, E. ve Aslan, C. (Eds). Turizmin Sosyal Psikolojik Dinamikleri, 47-70.Paradigma Akademi: Çanakkale.
  • Fishbein, M. & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention, and behavior: an introduction to theory and research. Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Iso-Ahola, S. E. (1982). Toward a social psychological theory of tourism motivation: A rejoinder. Annals of tourism research, 9(2), 256-262.
  • Jamal, T., & Lee, J. H. (2003). Integrating micro and macro approaches to tourist motivations: Toward an interdisciplinary theory. Tourism Analysis, 8(1), 47-59.
  • Krippsndorf, J. (1987). Ecologicala pproach to tourism marketing. Tourism Management , 174-176.
  • Lee, E. S. (1966). A theory of migration. Demography, 3(1), 47-57.
  • Rızaoğlu, B. (2003). Turizm Davranışı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Roney, S. (2011). Turizm Bir Sistemin Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Šimková, E., & Holzner, J. (2014). Motivation of tourism participants. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 159, 660-664.
  • Snepenger, D., King, J., Marshall, E., & Uysal, M. (2006). Modeling Iso-Ahola’s motivation theory in the tourism context. Journal of Travel Research, 45(2), 140-149.
  • Yağcı, M. İ. ve Çabuk, S. (Eds.). Pazarlama Teorileri, 385-411. Mediacat: İstanbul.
  • Yuhanis Abdul Aziz, Siti Rahayu Hussin, Hossein Nezakati, Raja Nerina Raja Yusof, Haslinda Hashim, (2018) "The effect of socio-demographic variables and travel characteristics on motivation of Muslim family tourists in Malaysia", Journal of Islamic Marketing, ( 9) 2, 222-239.
  • https://www.birgun.net/haber-detay/seyahat-kulturu-degisiyor-199836.html erişim: 12.07.2018
  • https://www.lonelyplanet.com/thorntree/forums/gap-year-round-the-world-travel/topics/the-travel-itch
  • https://www.goatsontheroad.com/the-travel-itch/ erişim: 12.07.2018
  • https://www.therestlessworker.com/how-to-satisfy-your-travel-itch-when-you-cant-travel/ erişim:11-07-2018
  • https://www.reflectionsenroute.com/how-to-cope-travel-itch/ erişim:17.07.2018
  • https://www.reflectionsenroute.com/ erişim:19.07.2018
  • https://2traveldads.com/ erişim: 19.07.2018
  • http://www.gezlist.com/turist-ile-gezgin-arasindaki-10-fark/, erişim 24.07.2018

A new concept in a changing travel culture: Travel Itch

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 134 - 143, 15.03.2019
https://doi.org/10.24288/jttr.525604

Öz










In modern day travel trends,
there are tourists not only want to travel for sightseeing but also require
every travel experience becomes meaningful and want to build their own stories.
New travel movement with changing tourist profile has brought a new concept on
the agenda. The concept of “travel itch” is expressed as a feeling that touches
people firstly sometime but then frequently comes up and stimulates them to
travel. Major symptoms of it are; checking flights, reduced prices of hotels
and frequently searching the travel magazines. In this research, it is aimed to
bring the concept of “travel itch” which seems to reflect the modern tourist
characteristic, into the literature. Thus, this research is expected to shed
light for the future studies on marketing, planning and management in
accordance with modern tourist profile
    

Kaynakça

  • Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational behavior and human decision processes, 50(2), 179-211.
  • Akgündüz, Y. (2016). Turist, Turizm ve Turist Psikolojisi. Kitap içinde bölüm, Duran, E. ve Aslan, C. (Eds). Turizmin Sosyal Psikolojik Dinamikleri, 31-45.Paradigma Akademi: Çanakkale.
  • Akıncı S., Kıymalıoğlu A., (2014). “Planlı Davranış Teorisi”, Pazarlama Teorileri (Yağcı M.İ., Çabuk S., Ed.,) Media Cat Kitapları, İstanbul, ss.385-418.
  • Andrades Caldito, L., & Dimanche, F. v. (2015). Tourist Behaviour and Trends. In L. A. (Eds) Frederic Dimanche, Tourism in Russia: A Management Handbook (pp. 101-130). Rusya: Emerald.
  • Atkinson, R. (2002). The life story interview. In Handbook of Interview Research: Context and Metho (Gubrium, J. & Holstein, J., eds). Sage, Thousand Oaks, CA, ss. 121–140
  • Avcıkurt, C. (2007). Turizm Sosyolojisi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Aydın, A. G. S., & Sezerel, H. (2017). Seyahat Motivasyonlarına İlişkin Bir Yazın İncelemesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 7(2), 118-140.
  • Aydın, M. (2018). Beş nitel araştırma yaklaşımı içinde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. Eds. Bütün, M. ve Demir, B.). (Orijinal kaynak: Creswell, J.(2013). Qualitative Inguiry & Research Design). Siyasal Kitabevi: Ankara.
  • Baloglu, S., & Uysal, M., (1996) "Market segments of push and pull motivations: a canonical correlation approach", International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8(3), 32-38.
  • Clandinin, D. J. (2006). Narrative inquiry: A methodology for studying lived experience. Research studies in music education, 27(1), 44-54.
  • Crompton, J.L., & McKay, S.L. (1997). Motives of Visitors Attending Festival Events. Annals of Tourism Research, 24(2), 425-439.
  • Crompton, J.L., (1979). Motivations for pleasure vacation, Annals of Tourism Research, Vol. 6 (4) 408-24.
  • Doğan, H. (2004). Turizmin Sosyo-kültürel Temelleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Dönmez, B. (2016) Turist Davranışı ve Niteliği: İçsel ve Dışsal Faktörler, Kitap içinde bölüm, Duran, E. ve Aslan, C. (Eds). Turizmin Sosyal Psikolojik Dinamikleri, 47-70.Paradigma Akademi: Çanakkale.
  • Fishbein, M. & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention, and behavior: an introduction to theory and research. Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Iso-Ahola, S. E. (1982). Toward a social psychological theory of tourism motivation: A rejoinder. Annals of tourism research, 9(2), 256-262.
  • Jamal, T., & Lee, J. H. (2003). Integrating micro and macro approaches to tourist motivations: Toward an interdisciplinary theory. Tourism Analysis, 8(1), 47-59.
  • Krippsndorf, J. (1987). Ecologicala pproach to tourism marketing. Tourism Management , 174-176.
  • Lee, E. S. (1966). A theory of migration. Demography, 3(1), 47-57.
  • Rızaoğlu, B. (2003). Turizm Davranışı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Roney, S. (2011). Turizm Bir Sistemin Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Šimková, E., & Holzner, J. (2014). Motivation of tourism participants. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 159, 660-664.
  • Snepenger, D., King, J., Marshall, E., & Uysal, M. (2006). Modeling Iso-Ahola’s motivation theory in the tourism context. Journal of Travel Research, 45(2), 140-149.
  • Yağcı, M. İ. ve Çabuk, S. (Eds.). Pazarlama Teorileri, 385-411. Mediacat: İstanbul.
  • Yuhanis Abdul Aziz, Siti Rahayu Hussin, Hossein Nezakati, Raja Nerina Raja Yusof, Haslinda Hashim, (2018) "The effect of socio-demographic variables and travel characteristics on motivation of Muslim family tourists in Malaysia", Journal of Islamic Marketing, ( 9) 2, 222-239.
  • https://www.birgun.net/haber-detay/seyahat-kulturu-degisiyor-199836.html erişim: 12.07.2018
  • https://www.lonelyplanet.com/thorntree/forums/gap-year-round-the-world-travel/topics/the-travel-itch
  • https://www.goatsontheroad.com/the-travel-itch/ erişim: 12.07.2018
  • https://www.therestlessworker.com/how-to-satisfy-your-travel-itch-when-you-cant-travel/ erişim:11-07-2018
  • https://www.reflectionsenroute.com/how-to-cope-travel-itch/ erişim:17.07.2018
  • https://www.reflectionsenroute.com/ erişim:19.07.2018
  • https://2traveldads.com/ erişim: 19.07.2018
  • http://www.gezlist.com/turist-ile-gezgin-arasindaki-10-fark/, erişim 24.07.2018
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Toksöz 0000-0003-3170-6076

Gizem Çapar 0000-0002-3371-2704

Beril Dönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Toksöz, D., Çapar, G., & Dönmez, B. (2019). Değişen seyahat kültüründe yeni bir kavram: Travel Itch. Journal of Tourism Theory and Research, 5(2), 134-143. https://doi.org/10.24288/jttr.525604