Bu
araştırmada 2017 yılının ilk 4 ayında TripAdvisor web sitesinde Türk Hava
Yolları için yapılan değerlendirmeler incelenerek yolcuların memnun oldukları
ve olmadıkları hususlar belirlenmeye çalışılmıştır. Veriler 2018 yılı Ocak ve
Şubat ayları içerisinde toplanmıştır. Veri toplama süreci sonucunda 647 adet
kullanılabilir veri elde edilmiştir. Yapılan Mann Whitney U analizi sonuçlarına
göre Türk Hava Yolları’nın sunduğu hizmetlere puan veren yolcuların
cinsiyetinin, Türk Hava Yolları’na verilen genel puan, müşteri hizmetleri, uçak
içi eğlence ve ödenen paranın değerine verilen puanlar üzerinde anlamlı bir
fark yarattığı belirlenmiştir. Yapılan Kruskall Wallis H
analizi sonuçlarına göre ise Türk Hava Yolları’nın sunmuş olduğu hizmetlerin
tamamında Rusya ve Ukrayna vatandaşlarının en yüksek memnuniyete sahip
oldukları görülmüştür. En düşük memnuniyete sahip olan milletlere bakıldığında
Birleşik Krallık ile Orta Asya ve Uzak Doğu yolcularının olduğu tespit
edilmiştir.
TripAdvisor Türk Hava Yolları Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama
In this research, the evaluations made for the Turkish Airlines on
TripAdvisor web site in the first 4 months of 2017 were examined and the issues
that passengers were satisfied and not satisfied were determined. The data were
collected in January and February 2018. As a result of the data collection
process, 647 available data were acquired. According to the results of the Mann
Whitney U analysis, it was determined that the gender of the passengers who
gave scores to services of Turkish Airlines had a significant difference on the
general scores given to Turkish Airlines, customer services, in-flight
entertainment and the value of the money paid. According to the results of
Kruskall Wallis H analysis, it was seen that the services of Turkish Airlines
and Russia and Ukraine have the highest satisfaction in all of the services
offered by Turkish Airlines. Looking at the nations with the lowest
satisfaction, the United Kingdom and Central Asia and Far East passengers were
determined.
TripAdvisor Turkish Airlines Electronic Word of Mouth Marketing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |