Çalışmada Y kuşağına mensup tüketicilerin
yeşil yıldız uygulamalarına dönük algılarını tespit etmek amaçlanmıştır. Aynı
zamanda, otellerde uygulanan “yeşil yıldız” uygulamalarının Y kuşağı tarafından
nasıl değerlendirildiği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, tanımlayıcı bir
araştırma olup, veriler anket aracılığıyla, bir alışveriş merkezini ziyaret
edenlerle yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Kullanılabilir bulunan 221
anketten elde edilen veriler, Y Kuşağına mensup
tüketicilerin yeşil yıldız uygulamalarına yönelik algılarının daha önce
araştırılmamış olması çalışmanın orijinalliğini vurgulamak açısından önem
taşımaktadır. Araştırma sonucunda Y kuşağı tüketicilerin seyahat
planlarında otelin yeşil yıldızlı olup olmadığının sınırlı oranda öneme sahip olduğu
belirlenmiştir. Ayrıca, Y kuşağındaki tüketicilerin seyahatlerini planlarken
“internet”ten yararlandıkları tespit edilmiştir. Çalışmada iki faktör elde
edilmiş ve faktörlere “toplum ve farkındalık” ve
“enerji verimliliği ve su koruma” adı verilmiştir.
The purpose of this study is to determine the level of corporate
reputation of five-star hotels in Belek for foreign tourists who This study is
aimed to determine the perceptions of the consumers of Y generation towards
green star applications. At the same time, we will try to determine how the
“Green Star” applications in hotels are evaluated by the Y Gen. Research method
is a descriptive research type. Data collected by using a survey from visitors
in a shopping center. 221 available questionnaires were analyzed with the
relevant protocols. The fact that perceptions of consumers (in Mersin) about
green star applications have not been investigated before, reflects the
originality of the study. According to results the Y generation customers’
travel plans hotels’ green star standards have a limited presence. In addition,
it has been found that consumers of the Y generation are more likely to benefit
from the “internet” when planning their travels. Two factors were derived in
the study and the factors were called “society and awareness” and “energy
efficiency and water conservation”.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |