Research Article
BibTex RIS Cite

Examining the Problems Arising from Transportation in Bussed Educatıon in the Context of the Opinions of School Administators

Year 2023, , 372 - 386, 30.12.2023
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1130235

Abstract

The aim of this study was to investigate the problems caused by transportation in mobile teaching in terms of school administrators' views. The research is quantitative method and is in descriptive survey model. The population of the study consists of school administrators (317) working in schools (197 schools in total) transporting students in different neighbourhoods in Siirt in 2019-2020 academic years. It was used that census is based on this study instead of using sampling as a method. " The Problems of Mobile Teaching Based Upon Transportation Scale" was applied to participants in this study. Data collected by Google Form applications were examined by using descriptive analysis and difference tests . According to results of the research it is highlighted that there are some lack of security in the transportation (not fasting seat belts and traveling standing during driving, getting in straingers , inadequate information about first aid, etc.) in terms of the opinions of the school administrators, communication problems (having an argument with on-duty teachers, not being punctual service, conflict with parents, etc.). It is also observed that there is a considerable differences in the problems based upon transportation due to the fact that participants have the status and spend for a long time of appointment in managing,gaining experiences by working schools in mobile teaching and their schools have different locations.

References

  • Ağırkaya, A. (2010). Taşımalı Eğitim Uygulamasında Öğretmenler ve Öğrencilerin Karşılaştıkları Güçlükler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. & Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Altunsaray, A. (1996), Taşımalı İlköğretim Uygulamasının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arı, A. (2000). İlköğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arı, A. (2003). Taşımalı İlköğretim Uygulaması (Uşak Örneği)”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (1).
  • Bilek, E., & Kale, M. (2012). Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Taşımalı Eğitim Uygulaması. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (GUJGEF), 32(3).
  • Büyükkaragöz, S. & Hasan S. (1995). Taşımalı İlköğretim Uygulamaları. Eğitim ve Bilim, 19(96), Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2017). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cinoğlu, M., Öztürk, M. & Demir, H. (2014). Birecik’te Taşımalı Eğitim Uygulamalarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 211-229.
  • Comfrey, A. L., & Lee, H. B. (1992). A First Course in Factor Analysis. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ghasemi, A. & Zahediasl, S. (2012). Normality Tests for Statisticl Analysis: A Guide for Non-Statisticions. İnternational Journal of Endocrinology and Metololism. Doi: 10.5812/ijem.3505.
  • https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/30102730_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2018_2019.pdf, Erişim tarihi:25.07.2020
  • http://sgb.meb.gov.tr/www/resmi-istatistikler/icerik/64. Erişim Tarihi:03.03.2020
  • Işık, H. & Şentürk, İ. (2003). ’’Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Bu Uygulamaya Son Verilmesiyle İlgili Veli Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, l1(2), 285-296.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 20. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavak, Y. (1997). Dünya’da ve Türkiye’ de İlköğretim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kaya, A. & Aksu, M. (2009). “Fırsat Ve Olanak Eşitliğinin Sağlanmasında Bir Adım Olarak Taşımalı Eğitim”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 178-179.
  • Kayhan, M. (2014). Öğretmen ve Öğrencilerin Taşımalı Eğitim Uygulamasına İlişkin Metaforlarının İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kefeli, S. (2005). İlköğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi, Normal, Yatılı Ve Taşımalı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçkan, Ç. (2004). Normal ve Taşımalı Eğitim Öğretim Yapan İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi (Kırşehir İl Örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Küçük, A. (2010). Taşımalı İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici Ve Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar (Aksaray İli Örneği). (Doktora Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Küçükoğlu, A. & Küçükoğlu, K. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulaması Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 11-18.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2006). Taşımalı Eğitim (Bursa İli Örneği). İlköğretim Online, 5(2), 16-24.
  • MEB. (1991). Yılı Bütçe Raporu, Ders Aletleri Yapım Merkezi. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Memek, A. (2014). Taşımalı Eğitim Yapılan Okullardaki Yönetici Ve Öğretmenlerin Taşımalı Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri (Şanlıurfa İli Örneği). (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep: Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Taşıma Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliği (2014). T. C. Resmi Gazete, 29116, 11 Eylül 2014.
  • Osborne, J. W. & Costello, A. B. (2004). Sample size and subject to item ratio in principal components analysis. Practical Assessment, Research & Evaluation, 9(11).
  • Özgün, A. (2007). İstanbul’da Taşımalı Eğitimin Okul-Veli-Öğrenci Açısından Olumlu ve Olumsuz Etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Recepoğlu, E. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Olan İlköğretim Okullarının Sorunları: Çankırı, Karabük ve Kastamonu İli Örneği (Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Recepoğlu, E. (2009). “Taşımalı İlköğretim Uygulaması Ve Karşılaşılan Sorunlar: Kastamonu İli Örneği”, Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:17 No:2 427-444
  • Resmi Gazete. (2012). 'İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 11.04.2012 tarih ve 28261 Sayılı Resmi Gazete https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/04/20120411-8.htm Erişim Tarihi: 02.03.2020
  • Seçer, M. & Yanpar Yelken T. (2009). “İlköğretim 6. -7. -8. Sınıf Öğrencilerinin Taşımalı Eğitimde Karşılaştığı Sorunlar (Gülnar Örneği)”. İlköğretim Online, 8 (1), 24- 35
  • Şan, A. (2012). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Öğrencilerinin Sorunları. (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Taşkıran, B. (2010). Taşımalı Eğitim Merkezlerinde Öğrenci Başarısının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tepe, N. (2011). Taşımalı İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Beslenme Sorunları Üzerine Öğretmen Görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ülker, Y. (2009). Taşımalı İlköğretim Uygulamasının Genel Durumu ve Değerlendirilmesi (Muğla İli Örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Muğla: Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yalçın, K. Y. (2006). Yerleşik Ve Taşımalı Eğitim Yapan İlköğretim Okullarındaki Öğrencilerin Toplumsallaşmasında Beden Eğitimi Ve Sporun Önemi: Kütahya İli Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yangın, A. E. (1991). “Taşımalı İlköğretim Uygulaması”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 107, (41).
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. & Sezer, D. (2007). “İlköğretimde Taşımalı Eğitim Araştırması Van İl Merkezi Örneği”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 197-213.
  • Yurdabakan, İ., & Tektaş, M. (2013). “Taşımalı İlköğretim Öğrencilerinin Taşımalı Eğitime İlişkin Görüşleri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(3), 511-527.
  • Yurdugül, H. (2005). Davranış Bilimlerinde Ölçek Geliştirme Çalışmaları İçin Bazı Ayrıntılar.http://hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/FA_OrneklemGenislikleri.pdf Erişim Tarihi: 11.12.2020.
Year 2023, , 372 - 386, 30.12.2023
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1130235

Abstract

References

  • Ağırkaya, A. (2010). Taşımalı Eğitim Uygulamasında Öğretmenler ve Öğrencilerin Karşılaştıkları Güçlükler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. & Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Altunsaray, A. (1996), Taşımalı İlköğretim Uygulamasının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arı, A. (2000). İlköğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arı, A. (2003). Taşımalı İlköğretim Uygulaması (Uşak Örneği)”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (1).
  • Bilek, E., & Kale, M. (2012). Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Taşımalı Eğitim Uygulaması. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (GUJGEF), 32(3).
  • Büyükkaragöz, S. & Hasan S. (1995). Taşımalı İlköğretim Uygulamaları. Eğitim ve Bilim, 19(96), Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2017). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cinoğlu, M., Öztürk, M. & Demir, H. (2014). Birecik’te Taşımalı Eğitim Uygulamalarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 211-229.
  • Comfrey, A. L., & Lee, H. B. (1992). A First Course in Factor Analysis. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ghasemi, A. & Zahediasl, S. (2012). Normality Tests for Statisticl Analysis: A Guide for Non-Statisticions. İnternational Journal of Endocrinology and Metololism. Doi: 10.5812/ijem.3505.
  • https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/30102730_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2018_2019.pdf, Erişim tarihi:25.07.2020
  • http://sgb.meb.gov.tr/www/resmi-istatistikler/icerik/64. Erişim Tarihi:03.03.2020
  • Işık, H. & Şentürk, İ. (2003). ’’Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Bu Uygulamaya Son Verilmesiyle İlgili Veli Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, l1(2), 285-296.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 20. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavak, Y. (1997). Dünya’da ve Türkiye’ de İlköğretim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kaya, A. & Aksu, M. (2009). “Fırsat Ve Olanak Eşitliğinin Sağlanmasında Bir Adım Olarak Taşımalı Eğitim”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 178-179.
  • Kayhan, M. (2014). Öğretmen ve Öğrencilerin Taşımalı Eğitim Uygulamasına İlişkin Metaforlarının İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kefeli, S. (2005). İlköğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi, Normal, Yatılı Ve Taşımalı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçkan, Ç. (2004). Normal ve Taşımalı Eğitim Öğretim Yapan İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi (Kırşehir İl Örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Küçük, A. (2010). Taşımalı İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici Ve Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar (Aksaray İli Örneği). (Doktora Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Küçükoğlu, A. & Küçükoğlu, K. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulaması Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 11-18.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2006). Taşımalı Eğitim (Bursa İli Örneği). İlköğretim Online, 5(2), 16-24.
  • MEB. (1991). Yılı Bütçe Raporu, Ders Aletleri Yapım Merkezi. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Memek, A. (2014). Taşımalı Eğitim Yapılan Okullardaki Yönetici Ve Öğretmenlerin Taşımalı Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri (Şanlıurfa İli Örneği). (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep: Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Taşıma Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliği (2014). T. C. Resmi Gazete, 29116, 11 Eylül 2014.
  • Osborne, J. W. & Costello, A. B. (2004). Sample size and subject to item ratio in principal components analysis. Practical Assessment, Research & Evaluation, 9(11).
  • Özgün, A. (2007). İstanbul’da Taşımalı Eğitimin Okul-Veli-Öğrenci Açısından Olumlu ve Olumsuz Etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Recepoğlu, E. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Olan İlköğretim Okullarının Sorunları: Çankırı, Karabük ve Kastamonu İli Örneği (Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Recepoğlu, E. (2009). “Taşımalı İlköğretim Uygulaması Ve Karşılaşılan Sorunlar: Kastamonu İli Örneği”, Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:17 No:2 427-444
  • Resmi Gazete. (2012). 'İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 11.04.2012 tarih ve 28261 Sayılı Resmi Gazete https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/04/20120411-8.htm Erişim Tarihi: 02.03.2020
  • Seçer, M. & Yanpar Yelken T. (2009). “İlköğretim 6. -7. -8. Sınıf Öğrencilerinin Taşımalı Eğitimde Karşılaştığı Sorunlar (Gülnar Örneği)”. İlköğretim Online, 8 (1), 24- 35
  • Şan, A. (2012). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Öğrencilerinin Sorunları. (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Taşkıran, B. (2010). Taşımalı Eğitim Merkezlerinde Öğrenci Başarısının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tepe, N. (2011). Taşımalı İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Beslenme Sorunları Üzerine Öğretmen Görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ülker, Y. (2009). Taşımalı İlköğretim Uygulamasının Genel Durumu ve Değerlendirilmesi (Muğla İli Örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Muğla: Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yalçın, K. Y. (2006). Yerleşik Ve Taşımalı Eğitim Yapan İlköğretim Okullarındaki Öğrencilerin Toplumsallaşmasında Beden Eğitimi Ve Sporun Önemi: Kütahya İli Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yangın, A. E. (1991). “Taşımalı İlköğretim Uygulaması”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 107, (41).
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. & Sezer, D. (2007). “İlköğretimde Taşımalı Eğitim Araştırması Van İl Merkezi Örneği”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 197-213.
  • Yurdabakan, İ., & Tektaş, M. (2013). “Taşımalı İlköğretim Öğrencilerinin Taşımalı Eğitime İlişkin Görüşleri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(3), 511-527.
  • Yurdugül, H. (2005). Davranış Bilimlerinde Ölçek Geliştirme Çalışmaları İçin Bazı Ayrıntılar.http://hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/FA_OrneklemGenislikleri.pdf Erişim Tarihi: 11.12.2020.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Yunus Yıldız 0000-0002-2093-4914

Rasim Tösten 0000-0001-5135-7286

Publication Date December 30, 2023
Submission Date June 13, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Yıldız, Y., & Tösten, R. (2023). Examining the Problems Arising from Transportation in Bussed Educatıon in the Context of the Opinions of School Administators. E-Kafkas Journal of Educational Research, 10(3), 372-386. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1130235

19190       23681     19386        19387