Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin
özel gereksinimli çocukların okuma yazma öğrenmelerine ilişkin görüşlerini
incelemektir. Araştırma betimsel yöntemle desenlenmiştir. Veriler, yarı
yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Bu doğrultuda, KKTC Millî
Eğitim ve Kültür Bakanlığı’na bağlı Lefkoşa’da faaliyetlerine devam eden iki
özel eğitim okulunda çalışan 15 öğretmen çalışma kapsamına alınmıştır.
Görüşmeler otuz-kırk dakika sürmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda
yer alan sorulardan hareketle yedi tema oluşturulmuştur. Araştırma
bulgularında, öğretmenlerin okuma-yazma öğretiminde bireysel farklılıkları göz
önünde bulundurarak, çocukların eğitim ihtiyaçları doğrultusunda planlama
yaptıkları ve yöntem belirledikleri; bu süreçte ise ailelerin desteğinin önemli
olduğuna yönelik görüşler ortaya çıkmıştır. Araştırmada, özel gereksinimli
çocukların eğitiminde görev alacak öğretmen adaylarını yetiştiren öğretim
görevlilerine ve araştırmacılara yol gösterecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 4 |
Kıbrıs Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.