Bu çalışmada, kolektif öğretmen yeterliği konusundaki akademik literatür, bibliyometrik analiz yöntemleriyle incelenmiştir. Gerçekleştirilen analizlerde, yazarların, ülkelerin, kurumların ve metinlerin bilimsel üretkenlikleri ve etkileşimleri değerlendirilmiştir. Çalışmada, özellikle ortak yazar analizi, atıf analizleri ve bibliyografik eşleşme analizleri gibi yöntemler kullanılarak bilimsel iş birliği ağları ortaya konulmuştur. Bulgular, belirli yazarların ve kurumların akademik ağlarda merkezî bir konuma sahip olduğunu, ancak atıf sayısının her zaman bu merkeziyetle örtüşmediğini göstermiştir. Norveç, ABD ve Kanada en fazla atıf alan ülkeler arasında yer alırken, Türkiye de uluslararası iş birliği açısından önemli bir rol oynamaktadır. Kurumlar arasında ise Norveç Üniversitesi, Ohio State ve Michigan Üniversitesi en etkili kurumlar olarak öne çıkmıştır. Bu analizler, kolektif öğretmen yeterliğinin, öğretmenler arasındaki iş birliğinin, destekleyici ilişkilerin ve ortak hedeflerin, eğitim ortamlarının etkinliğine ve öğrenci başarısına nasıl katkıda bulunduğunu vurgulamaktadır. Çalışma, bu kavramın eğitim sistemlerindeki önemi ve etkisi hakkında derinlemesine bir anlayış sunmakta ve gelecekteki araştırmalar için bir temel oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, öğretmen yeterliklerini artırmaya yönelik stratejilerin geliştirilmesi ve öğretmen iş birliğinin güçlendirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
In this study, academic literature on collective teacher efficacy was examined using bibliometric analysis methods. In the analyses carried out, the scientific productivity and interactions of authors, countries, institutions and texts were evaluated. The study revealed scientific collaboration networks using co-author analysis, citation analysis, and bibliographic match analysis. The findings showed that specific authors and institutions have a central position in academic networks, but the number of citations only sometimes coincides with this centrality. While Norway, the USA, and Canada have the highest number of citations, Turkey also plays a vital role in international collaboration. Among the institutions, Norwegian University, Ohio State, and University of Michigan stand out as the most influential institutions. These analyses highlight how collective teacher efficacy, collaboration among teachers, supportive relationships, and shared goals contribute to the effectiveness of educational environments and student achievement. The study provides an in-depth understanding of the importance and impact of this concept in educational systems and provides a valuable basis for future research. In this regard, it was concluded that strategies to increase teacher competencies should be developed, education policies should be revised, and international cooperation should be strengthened.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |