Gelişen teknoloji sonucunda üretilen ürün ve hizmetler gittikçe birbirine daha çok benzemektedir. Tüketici istek ve ihtiyaçlarının sürekli değişmesi alternatif işletme sayılarında artışları beraberinde getirmekte, rekabet daha yoğun hissedilir olmaktadır. Bu çalışma ile Düzce orman ürünleri sanayi işletmelerinin pazarlama ve başarılı satış görüşmeleri için yapması gerekenlerin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak anketten yararlanılmıştır. Çalışmada kullanılan anket 3 ana bölüm, 22 soru ve 65 yargıdan oluşmaktadır. Düzce orman ürünleri sanayinde faaliyette bulunan ve Düzce Ticaret ve Sanayi Odasında kayıtlı 241 işletmeden 81 tanesinin temsilcisi ile görüşülmüştür. Çalışma sonucunda işletmelerin ihracat yapma oranlarının düşük olduğu belirlenmiştir. Katılımcı işletmelerin %64.2’si mevcut pazarlama anlayışlarını değiştirmek istemektedirler. İşletmelerin mevcut pazarlama anlayışlarını değiştirmek istemelerinin en önemli nedenleri arasında artan rekabet şartları ve müşterilere daha fazla ulaşma isteğidir. Çalışmada, satış elemanlarının başarılı bir satış yapabilmeleri için satış sonlandırma becerisinin iyi olması ve satış temsilcisinin satılan ürünün tüm teknik özelliklerini iyi bilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 12 Issue: 1 |