Elektronik pazarlama, modern dünyanın ve dijital çağın işletmelere getirdiği en önemli unsurlar arasında yer almaktadır. Elektronik pazarlama yoluyla küçük-büyük bütün işletmeler, faaliyet kolu fark etmeksizin bütün markalar küresel çapta faaliyet gösterebilmektedir. Sanal ortamlardaki alışveriş platformları ve tüketicilerin erişimine açılmış bütün çevrimiçi siteler artık dünyanın en büyük pazarları haline gelmiştir. Turizm sektörü de süreç içerisinde elektronik pazarlama uygulamalarına adapte olmuş, sektör içerisinde faaliyet gösteren başta seyahat acentaları olmak üzere, konaklama işletmeleri ve restoranlar çevrimiçi platformlarda çeşitli uygulamalar aracılığı ile turistlere ulaşmaya başlamıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, hem turizmde satın alma kararlarını ortaya koymak hem de İstanbul’da tatillerini geçiren turistlerin söz konusu tatilleri ile ilgili kararlarına elektronik pazarlama unsurlarının etkisi belirlemektir. Çalışmada katılımcılara anket çalışması düzenlenmiş ve veriler IBM SPSS Statistics 22’de işlenerek analiz edilmiştir. Çalışma sonucuna göre, katılımcıların gidilecek yerin sunduğu hizmetlerden, sahip olduğu teknolojik olanaklardan, sosyal medya, imaj, dijital bilinirlik ve çevrim içi satış olanaklarından etkilendikleri görülmektedir. Bununla birlikte katılımcıların %53’ünün bir kısmının ailesiyle tatile çıkmayı tercih ettiği, %83’ünün yurtiçi tatiline çıktığı ve %82’sinin tatillerini yaz aylarında geçirmeyi tercih ettiği görülmektedir. Yine katılımcıların %38,5’inin tatilleri için 5000 TL ve üzeri bütçe ayırdığı, %55’inin yılda 1 kez tatile çıktığı, %52’sinin tatillerinde Ege Bölgesi’ni ziyaret ettikleri ve deniz turizmine (%59,7) daha çok yöneldikleri görülmektedir. Tatil kararlarını etkileyen faktörler incelendiğinde, Yüzme imkanları hakkında bilgiye WEB sitesi üzerinden kolayca ulaşabilmem tercihimi etkiler (4,277) seçeneği en çok tercih edilen değişken olarak dikkat çekmektedir. Söz konusu değişkeni Gidilecek yerin çevresi hakkında bilgiye WEB sitesi üzerinden kolayca ulaşabilmem tercihimi etkiler (4,231) ve daha önce gitmiş kişilerin gidilecek yerle ilgili çevrimiçi sitelerdeki yorumları tercihimi etkiler (4,226) seçenekleri takip etmektedir. Katılımcıların hizmet kalitesi ile ilgili bilgilendirmelere önem gösterdiği Hizmet kalitesi hakkında bilgiye WEB sitesi üzerinden kolayca ulaşabilmem tercihimi etkiler (4,213) seçeneğinin de diğerlerine göre daha sık tercih edilmesinden anlaşılmaktadır. Ortaya konulan bu çalışmanın alana katkı sağlayacak nitelikte bir çalışmadır.
Elektronik pazarlama B2C turizm pazarlaması turizmde satın alma kararları
Electronic marketing is among the most important elements brought to businesses by the modern world and digital age. Through electronic marketing, all small-large businesses, all brands can operate globally, regardless of the area of activity. Shopping platforms in virtual environments and all online websites available to consumers have now become the largest market in the world. The tourism sector has also been adapted to electronic marketing practices during the process, and hospitality businesses and restaurants, especially travel agencies operating within the industry, have started to reach out to tourists through various applications on online platforms. The purpose of the study in this context is both to make purchasing decisions in tourism and to determine the impact of electronic marketing elements on the decisions of tourists who spend their holidays in Istanbul regarding their holidays. In the study, the survey work was conducted on participants, and the data was analyzed in IBM SPSS Statistics v22. According to the study results, participants appear to be impressed with the services that the visited places offer, the technological possibilities they have, social media, image, digital recognition, and online sales opportunities. However, it is observed that 53% of respondents preferred to go on holiday with their family, 83%" went on domestic holiday and 82% preferred to spend their holidays in summer. It was also found that 38.5% of respondents allocated the budget of TL 5000 or more for their holidays, 55% vacationed one time a year, 52% visited the Aegean region during their holidays, and oriented more towards maritime tourism (59.7%). When examining the factors affecting holiday decisions, the option "My easy access to information about swimming facilities affects my preference" (4,277) is attracted attention as the most preferred variable. The participants pay attention to the information about the service quality, which can be understood from the fact that the option “The fact that I can easily access information about the service quality through the WEB site affects my preference” (4,213) is preferred more frequently than the others.
Electronic Marketing B2C Tourism Marketing Purchasing Decisions in Tourism
Электронный маркетинг - один из важнейших элементов современной эпохи, вносивший цифровую систему в бизнес. С помощью электронного маркетинга все предприятия, малые и крупные, все бренды, независимо от их сферы деятельности, могут работать в глобальном масштабе. Виртуальные торговые площадки и все онлайн-сайты, открытые для потребителей, теперь стали крупнейшими рынками в мире. Сектор туризма также адаптировался к приложениям электронного маркетинга. В частности, туристические агентства, работающие в этом секторе, предприятия по размещению туристов и рестораны, начали привлекать туристов с помощью различных приложений на онлайн-платформах. В этом контексте, целью нашего исследования является как выявление решений о покупках в сфере туризма, так и определение влияния элементов электронного маркетинга на решения туристов, которые проводят свой отпуск в Стамбуле. В ходе исследования для участников было организовано анкетирование, а данные были обработаны и проанализированы в IBM SPSS Statistics 22. По результатам исследования видно, что на участников влияют услуги, предлагаемые дестинацией, технологические возможности, которыми он располагает, социальные сети, имидж, цифровая осведомленность и возможности онлайн-продаж. Однако видно, что 53% участников предпочитают уезжать в отпуск с семьей, 83% проводят отпуск на родине и 82% предпочитают проводить отпуск в летние месяцы. 38,5% участников выделили бюджет в размере 5000 турецких лир или более на свой отпуск, 55% отправились в отпуск один раз в год, 52% посетили Эгейский регион во время отпуска и больше склонялись к морскому туризму (59,7%). При изучении факторов, влияющих на решение по поводу отпуска, опция “я могу легко получить доступ к информации о возможностях плавания через ВЕБ-сайт, который может повлеять на мой выбор (4 277)”, применяется чаще чем другие алтернативы.
электронный маркетинг B2C туристический маркетинг решения по поводу покупков в туристическом секторе
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 51 |