Geçmişten günümüze artarak devam eden şiddet ve öfke davranışları, bu davranışların olumsuz etkileri her bireyin yaşamında etkili olmaktadır. Tüm dünyada toplumsal bir sorun olan şiddet, öfke ve saldırganlık sorunlarının en aza indirilmesinde, konunun ayrıntılı olarak ele alınması ve özellikle ergenlerin sosyal becerilerinin geliştirilmesi önemli görünmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, ortaöğretime devam eden ergenlerin sosyal becerileri ve okula yönelik öfke düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, 400 ortaöğretim öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Sosyal Beceri Envanteri ve Çok Boyutlu Okul Öfke Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, verilerin normal dağılım göstermesi nedeniyle t-Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin cinsiyeti ile Sosyal Beceri Envanteri toplam puanları arasında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin sınıf düzeyine göre Sosyal Beceri Envanteri puanlarında anlamlı bir fark bulunmamıştır Öğrencilerin Sosyal Beceri Envanteri Toplam Puanı ve Çok Boyutlu Okul Öfke Ölçeği puanları
arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Konu literatür bilgileri ve elde edilen bulgular ışığında tartışılarak öneriler geliştirilmiştir.
Violence and rage behaviors, ongoing increasingly from past to present and the adverse effects of these behaviors are effecti ve
on everyone's life. It's thought that discussing the issues violence, anger and aggression that are social problems in whole
world and effectively getting benefit from the adolescents' social skills practice in decreasing these problems at lowest degree
are really important. With this thought it is aimed here of examining the relationship between social skills and anger levels for
secondary school adolescents. Totally 400 students from each grades of secondary school students are formed the workgroup.
Social skills inventory and multidimensional school anger scale are used in collecting the
students. On the other hand no important differences seen in Social Skills Inventory points according to class levels of the
students. And also it is stated that there is no logical relationship between Social Skills Inventory Total points and
Multidimensional School Anger Scale points. Finally it is concluded that with literature reviews and observed details it is really
required to increase educational programs of Social Skills in secondary school students, to make preventive works on issues of
hostility, anger life, harsh statement which are bottom levels of anger and also increasing the positive coping strategies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |