Bu çalışmada; Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme, soru sorma stratejileri ve yazılı sınavları uygulama hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmış ve 2006-2007 eğitim öğretim yılında Kırşehir il ve ilçelerindeki liselerde 9.sınıf Dil ve Anlatım dersine giren ve tesadüfi yolla seçilen 38 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni üzerinde çalışma yürütülmüştür. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen ve iki boyuttan oluşan anket formu ölçme aracı olarak kullanılmış, geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının sonucunda 50 maddeden oluşan anketin Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı .76 olarak hesaplanmıştır. Öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesinde frekans f , yüzde % , aritmetik ortalama X ve standart sapma ss değerleri kullanılarak bulgular kısmı oluşturulmuştur. Ayrıca öğretmenlerin anket maddelerine verdikleri yanıtların yorumlanmasında beşli değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları sonucunda, Öğretmenler, Dil ve Anlatım dersinde ölçme aracı olarak çoğunlukla klasik yazılı sınavları tercih etmektedirler. Yazılı sınavların hazırlanmasının, puanlanmasının ve uygulanmasının kolay olması bu yönde bir tercihin nedeni olarak görülmektedir. Ayrıca öğretmenlerin, yazılı sınavlarda kompozisyon yazdırmaya yönelik soru sormayı tercih etmedikleri ve soru sorarken de sınıf genelinin cevaplayabileceği kolay, orta, zor düzeylerde soruları seçtikleri, bilen ile bilmeyeni ayırt etmeye yönelik sorular sormayı tercih ettikleri belirlenmiştir.
In this research, it has been aimed to define Turkish Language and Literature teachers’ opinions about measurement and evaluation, questioning strategies and application of written examinations. For that purpose, 38 Turkish Language and Literature teachers teaching to the 9th grades in Kırşehir in 2006-07 academic year have been chosen randomly and the study has been performed on them using the descriptive research. In the study, a two-dimensional questionnaire improved by the researcher has been used as the measurement tool and in the conclusion of reliability and validty works; Cronbach Alpha’s internal reliability coefficient of the questionnaire including 50 questions has been calculated as 0.76. Findings part has been formed using the values of frequency f
Turkish language education essay examination teachers’ opinions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 3 |