This study aims to investigate the relationship between high school
students’ levels of alexithymia and
communication skills. The study used a relational screening research design. The
study group consisted of 788 students (395 female and 393 male) attending high
schools in the city center of Amasya. The
data were collected using the ‘Toronto Alexithymia Scale’, ‘Communication
Skills Inventory’, and a personal form. The data were analyzed using the Pearson
Correlation Coefficient, regression analysis, analysis of multi-regression, test T, and
multivariate analysis of variance (MANOVA). The analysis results indicated a
high negative between the students’ levels of alexithymia and communication
skills. The level of alexithymia level had a significant effect
on communication skills. The variable gender led to a significant difference in
the students’ levels of alexithymia and communication skills.
Araştırmanın amacı ortaöğretim
düzeyinde okuyan öğrencilerin aleksitimi düzeyleri ile iletişim becerileri
arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde
desenlenmiştir. Çalışma grubunu Amasya il merkezindeki liselerde öğrenim gören
395 kadın 393 erkek toplamda 788 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri
‘Toronto Aleksitimi Ölçeği’ ve ‘İletişim Becerileri Envanteri’ ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde Pearson
Momentler Çarpımı Korelasyonu, Basit Regresyon Analizi, Çoklu
Regresyon Analizi, T testi ve MANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, aleksitimi
düzeyi ile iletişim becerisi arasında negatif yönde yüksek dereceli ilişki
olduğu, aleksitimi düzeyinin iletişim
becerileri üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu ve öğrencilerin
aleksitimi düzeyleri ile iletişim becerileri arasında cinsiyetin anlamsal bir
farklılığa yol açtığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |