In this study, it is aimed to evaluate the opinions of teachers about error oriented motivation. The study is de-signed according to the phenomenological pattern of quali-tative research methods. The study group was determined by using the maximum variation sampling method from purposive sampling methods in accordance with the quali-tative research method. 10 class and branch teachers work-ing in state-affiliated schools in the spring term of 2018-2019 academic year participated in the study. The interview approach was adopted in the data collection process. The data were analyzed in accordance with the descriptive analysis approach. It was found that the teachers who par-ticipated in the study; interpret professional errors as edu-cational, pedagogical, communication, psychological orien-tation and direction, strategic errors. They deal with the concern of error by experimental, narcissistic and whole-hogger styles. It was concluded that the errors are general-ly originated from emotional behaviors, professional com-petences and bureaucratic processes.
Bu çalışmada öğretmenlerin hata yönelimli motivasyona ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalış-ma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji desenine göre kurgulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, nitel araştırma yöntemine uygun olarak amaçlı örnekleme yön-temlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanı-larak belirlenmiştir. Araştırmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, devlete bağlı okullarda görev yapan 10 sınıf ve branş öğretmeni katılmıştır. Verilerin toplanması sürecinde görüşme yaklaşımı benimsenmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yaklaşımına uygun şekilde analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin, mesleki açı-dan hatayı öğretimsel, pedagojik, iletişim, psikolojik yö-neltme ve yönlendirme ile stratejik hatalar olarak anlam-landırdıkları bulunmuştur. Hatadan doğan kaygı ile öğre-nen, deneysel, narsist ve sağlamcı stillerde baş etmektedir-ler. Genellikle yapılan hataların, duygusal davranışlar, mesleki yeterlikler ve bürokratik süreçler kökenli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |