Bu çalışmanın amacı matematiksel muhakeme ile uzamsal yetenek arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, 324 sekizinci sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. "Matematiksel Muhakeme Testi" ve "Uzamsal Yetenek Testi" veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde her bir katılımcının test puanları arasındaki Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, matematiksel muhakemeyle uzamsal yetenek arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bu iki matematiksel süreç becerisi arasında ortaya çıkan ilişki, ortaokul öğrencilerinin matematiksel muhakemeleriyle uzamsal yeteneklerinin eş güdümlü geliştirilmesi açısından değerli görülebilir.
Matematiksel muhakeme uzamsal yetenek sekizinci sınıf öğrencileri
The aim of this study is to determine the relationship between mathematical reasoning and spatial ability. The present study was carried out with 324 eighth-grade students. "Mathematical Reasoning Test" and "Spatial Ability Test" were used as data collection tools. In analyzing the data, Pearson’s correlation coefficient between participants’ scores of each test was computed. Results show that there is a significant positive correlation between mathematical reasoning and spatial ability. The relationship that emerges between these two mathematical process abilities can be seen as valuable in terms of co-ordinated development of mathematical reasoning with the spatial skills of middle school students.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Diğer ID | 1935 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 207 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 1 |