BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINE TEACHERS CANDIDATES’ LEVELS OF CONCEPT LEARNING IN MATHEMATICS WITH ATTITUDES OF MATHEMATICS

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 3, 849 - 858, 01.09.2011

Öz

Since elementary mathematics, science and primary teachers interconnected to mathematics as required by their fields, it should be necessary to control their mathematics attitudes and earning levels, then eliminate their deficiencies and support them. The aim of this study is to determine mathematics, science and primary teacher candidates’ attitudes of mathematics and to bring up the relationship between their main fields and the levels of concept learning. The sample of this study conducting with case study research method consists of total 180 teacher candidates in the related main fields. The data were gained by mathematics attitude survey and an 8 item test about basic mathematics concepts. At the end of study, it was found that there was a meaningful relation between teacher candidates’ mathematics attitude and their main fields. Besides, when evaluating teacher candidates as to understanding and interpreting the basic mathematical concepts, based on their main fields there has been some differences in their responses to the test.

Kaynakça

  • 1. Borko, H., Eisenhart, M., Brown, C. A., Underhill, R. G., Jones, D., ve Agard, P. C. (1992). Learning to teach hard mathematics: Do novice teachers give up too easily? Journal for Research in Mathematics Education, 23(3), 194-222.
  • 2. Bulut, H. & Doğar, Ç. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 13-27.
  • 3. Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi Örneği), Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 13-24.
  • 4. Doğan, M. (2000). Eğitim fakültelerinde okuyan aday öğretmenlerin matematiğe karşı tutumları, Hacettepe Ün. IV. Fen Bil. Eğitimi. Kongre Kitabı içinde (s.551–555), Ankara.
  • 5. Duatepe, A. ve Çilesiz, Ş. (1999). Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, 01 Mart 2010 tarihinde http://193.140.216.63/199916ASUMAN%20DUATEPE.pdf adresinden indirilmiştir.
  • 6. Erdem, A. R., Gezer, K. ve Çokadar, H. (2005). Ortaöğretim Fen-Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongre Kitabı 1. Cilt içinde (s. 471-477), Denizli.
  • 7. Hill, H. C., Schiling, S. G. ve Ball, D. L. (2004). Developing measures of teachers’ mathematics knowledge for teaching. Elementary School Journal, 105(1), 11-30.
  • 8. Kajander, A. (2010). Elementary Mathematics Teacher Preparation in an Era of Reform: The Development and Assessment of Mathematics for Teaching, Canadian Journal of Education, 33(1), 228‐255.
  • 9. Kandemir, M. (2007). Sınıf öğretmen adaylarının temel matematik dersine ilişkin tutumları ve kavram öğrenim düzeyleri üzerine bir araştırma, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 9-2,13-32.
  • 10. Kaplan, A. ve Kaplan, N. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları, Qafqaz Universitesi Dergisi, 17, 1-5. 10 Ağustos 2010 tarihinde www.qafqaz. edu.az/.../ABDULLAH%20KAPLAN%20NESLIHAN%20KAPLAN.pdf adresinden indirilmiştir.
  • 11. Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6–8. sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • 12. Ma, L. (1999). Knowing and teaching elementary mathematics: Teachers’ understanding of fundamental mathematics in China and the United States. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • 13. Memişoğlu, S. P. (2006). Nasıl Bir Öğretmen? Orta Öğretime Yeniden Yapılanma Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (s. 334-338), Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • 14. NCTM [National Council of Teachers of Mathematics]. (1991). Professional standards for teaching mathematics. Reston, VA: Author.
  • 15. Newton, K.J. (2008). An Extensive Analysis of Preservice Elementary Teachers’ Knowledge of Fractions, American Educational Research Journal, 45, 4; ProQuest Psychology Journals, pp.1080-1110.
  • 16. Speedy, G., Annice, C. & Fensham, P. (1989). Discipline review of teacher education in science and mathematics. Canberra: Department of Education, Employment and Training.
  • 17. Taşdemir, M. (1996). Dört yıllık sınıf öğretmeni yetiştirme programının değerlendirilmesi. Çağdaş Eğitim, 225, 24-27.
  • 18. Tekbıyık, A. ve Akdeniz A. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2(2), 23-37.
  • 19. Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 63-82.
  • 20. Wood, T. (2005). Understanding mathematics teaching: Where we began and where we are going. Journal of Mathematics Teacher Education, 8, 193-195.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL MATEMATİK KAVRAMLARINI ÖĞRENME DÜZEYLERİ İLE MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 3, 849 - 858, 01.09.2011

Öz

İlköğretim matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının alanları gereği matematikle iç içe olduklarından dolayı bu derse karşı tutumları ve kazanım düzeylerinin denetlenip, eksikliklerinin giderilmesi ve desteklenmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı; ilköğretim matematik, fen bilgisi ile sınıf öğretmenliği anabilim dallarında ABD öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve anabilim dalları ile kavram öğrenim düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Özel durum çalışması yöntemiyle yürütülen araştırmanın örneklemini ilgili anabilim dallarında öğrenim gören toplam 180 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, matematik tutum anketi ve temel matematik kavramlarına ilişkin 8 maddelik bir test kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının matematik tutumları ile anabilim dalları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, temel matematik kavramlarının anlaşılması ve yorumlanması bakımından öğretmen adayları değerlendirildiğinde anabilim dallarına göre teste verdikleri cevaplarda farklılıklar ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • 1. Borko, H., Eisenhart, M., Brown, C. A., Underhill, R. G., Jones, D., ve Agard, P. C. (1992). Learning to teach hard mathematics: Do novice teachers give up too easily? Journal for Research in Mathematics Education, 23(3), 194-222.
  • 2. Bulut, H. & Doğar, Ç. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 13-27.
  • 3. Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi Örneği), Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 13-24.
  • 4. Doğan, M. (2000). Eğitim fakültelerinde okuyan aday öğretmenlerin matematiğe karşı tutumları, Hacettepe Ün. IV. Fen Bil. Eğitimi. Kongre Kitabı içinde (s.551–555), Ankara.
  • 5. Duatepe, A. ve Çilesiz, Ş. (1999). Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, 01 Mart 2010 tarihinde http://193.140.216.63/199916ASUMAN%20DUATEPE.pdf adresinden indirilmiştir.
  • 6. Erdem, A. R., Gezer, K. ve Çokadar, H. (2005). Ortaöğretim Fen-Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongre Kitabı 1. Cilt içinde (s. 471-477), Denizli.
  • 7. Hill, H. C., Schiling, S. G. ve Ball, D. L. (2004). Developing measures of teachers’ mathematics knowledge for teaching. Elementary School Journal, 105(1), 11-30.
  • 8. Kajander, A. (2010). Elementary Mathematics Teacher Preparation in an Era of Reform: The Development and Assessment of Mathematics for Teaching, Canadian Journal of Education, 33(1), 228‐255.
  • 9. Kandemir, M. (2007). Sınıf öğretmen adaylarının temel matematik dersine ilişkin tutumları ve kavram öğrenim düzeyleri üzerine bir araştırma, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 9-2,13-32.
  • 10. Kaplan, A. ve Kaplan, N. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları, Qafqaz Universitesi Dergisi, 17, 1-5. 10 Ağustos 2010 tarihinde www.qafqaz. edu.az/.../ABDULLAH%20KAPLAN%20NESLIHAN%20KAPLAN.pdf adresinden indirilmiştir.
  • 11. Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6–8. sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • 12. Ma, L. (1999). Knowing and teaching elementary mathematics: Teachers’ understanding of fundamental mathematics in China and the United States. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • 13. Memişoğlu, S. P. (2006). Nasıl Bir Öğretmen? Orta Öğretime Yeniden Yapılanma Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (s. 334-338), Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • 14. NCTM [National Council of Teachers of Mathematics]. (1991). Professional standards for teaching mathematics. Reston, VA: Author.
  • 15. Newton, K.J. (2008). An Extensive Analysis of Preservice Elementary Teachers’ Knowledge of Fractions, American Educational Research Journal, 45, 4; ProQuest Psychology Journals, pp.1080-1110.
  • 16. Speedy, G., Annice, C. & Fensham, P. (1989). Discipline review of teacher education in science and mathematics. Canberra: Department of Education, Employment and Training.
  • 17. Taşdemir, M. (1996). Dört yıllık sınıf öğretmeni yetiştirme programının değerlendirilmesi. Çağdaş Eğitim, 225, 24-27.
  • 18. Tekbıyık, A. ve Akdeniz A. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2(2), 23-37.
  • 19. Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 63-82.
  • 20. Wood, T. (2005). Understanding mathematics teaching: Where we began and where we are going. Journal of Mathematics Teacher Education, 8, 193-195.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tuba Gökçek Bu kişi benim

Gönül Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gökçek, T., & Güneş, G. (2011). ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL MATEMATİK KAVRAMLARINI ÖĞRENME DÜZEYLERİ İLE MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Kastamonu Education Journal, 19(3), 849-858.