Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Revise and Update of Competencies about Using Practical Tools for Content Development Scale

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 3, 1418 - 1428, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4063

Öz

In the 21st century, teachers are expected to have the ability to prepare qualified content specific to their field and also to acquire content development skills during their undergraduate education. Within the scope of this study, the “Competencies about Using Practical Tools for Content Development” scale was revised and updated. There are scales available that aim to measure self-efficacy beliefs of prospective teachers in using Web 2.0 tools, but the scale developed in this study was specifically designed to measure prospective teachers' competence in using practical content development tools. The main reason for updating the previous version of the scale is the rapid change and development of practical content development tools in recent years. At the same time, this scale provides researchers a comprehensible and easily applicable measurement tool for teachers and prospective teachers.

Kaynakça

  • Alkan, T., Bilici, A., Akdur, T. E., Temizhan, O., & Cicek, H. (2011). Increasing opportunities improving technology movement (FATIH) project. In Z. Genc (Ed.). Proceedings of 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium (pp. 370–375). Elazig, Turkey: Firat University.
  • Altıok, S., Yükseltürk, E., & Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Arkan, A., & Kaya, E. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) ve 2023 eğitim vizyonu. SETA Perspektif, 221.
  • Ayan, E. (2018). Öğretmenlerin eğitim bilişim ağı içeriğini kullanma ve e-içerik geliştirme durumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Balbay, S., & Erkan, G. (2018). Perceptions of instructors on using Web 2.0 tools in academic English courses. International Journal of Curriculum and Instruction, 10(2), 45-60.
  • Baran, B., & Ata, F. (2013). Üniversite öğrencilerinin Web 2.0 teknolojileri kullanma durumları, beceri düzeyleri ve eğitsel olarak faydalanma durumları. Eğitim ve Bilim, 38(169), 192-208.
  • Becit-İşçitürk, G., & Turan, E. Z. (2018). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı'na ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 13(29), 35-45.
  • Berking P. (2016). Choosing Authoring Tool, version 9.5.7 ADL Instructional Design Team, Advanced Distributed Learning (ADL) Initiative.
  • Biçer, A. U. (2019). E-öğrenme içerik geliştirme araçlarına yönelik inanç ölçeğinin geliştirilmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Birişçi, S., Kul, Ü., Aksu, Z., Akaslan, D., & Çelik, S. (2018). Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inancı belirlemeye yönelik ölçek (W2ÖYİÖ) geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8, 187-208.
  • Brink, H., Kilbrink, N., & Gericke, N. (2019). Teaching modelling using digital tools in secondary technology education: Teachers’ experiences. PATT 37, 95-102.
  • Bryman, A., & Cramer, D. (2001). Quantitative data analysis with SPSS release 10 for Windows: A guide for social scientists. New York: Routledge.
  • Buchholz, A., & Zerfass, A. (2005). E-Content in Europe: Dimensions of an emerging field. In E-Content (pp. 3-27). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (Genişletilmiş 21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ceylan, V. K., & Gündoğdu, K. (2017). Öğretmenlerin e-içerik geliştirme becerileri: Bir hizmet içi eğitim deneyimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 8(15), 48-74.
  • Çakmak, Z., & Taşkıran, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (EBA) platformu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 284-295.
  • Ceylan, V. K., & Gündoğdu, K. (2017). Öğretmenlerin e-içerik geliştirme becerileri: Bir hizmet içi eğitim deneyimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 8(15), 48-74.
  • Chen, F. H., Looi, C. K., & Chen, W. (2009). Integrating technology in the classroom: A visual conceptualization of teachers' knowledge, goals and beliefs. Journal of Computer Assisted Learning, 25(5), 470-488.
  • Çiçek, M., & Yazar, B. (2013). Pratik içerik geliştirme teknolojilerinin uzaktan eğitimdeki önemi. Retrieved from http://www.tutev.org.tr/includes/fckeditor/dosyalar/files/ic erik_gelistirme_ab_2013.pdf
  • Daş, F., & Ersöz, S. (2013). Uzaktan eğitimde içerik geliştirme için açık kaynak yazılımların kullanımı. Akademik Bilişim, 23-25 Ocak, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Demirkan, O. (2019). Pre-service teachers' views about digital teaching materials. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 14(1), 40-60.
  • DeVellis, R. (2003). Scale development: Theory and application. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Durmusçelebi, M. (2017). Determination of the relationship between teacher problems and school success. Online Submission, 8(20), 6-18.
  • Efe, H. A. (2015). The relation between science student teachers’ educational use of Web 2.0 technologies and their computer self-efficacy. Journal of Baltic Science Education, 14(1), 142-154.
  • Eren, E., Yurtseven-Avci, Z., & Seçkin-Kapucu, M. (2014). Developing a scale for competencies and perceptions of necessity about using practical tools for content development. Journal of Theory & Practice in Education, 10(5), 1177-1189.
  • Eren, E., Yurtseven-Avci, Z. Y., & Seçkin-Kapucu, M. S. (2015). Pre-service teachers' competencies and perceptions of necessity about practical tools for content development. International Journal of Instruction, 8(1), 91-104.
  • Erensayın, E., & Güler, Ç. (2017). EBA platformundaki ders materyallerinin eğitsel yazılım değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 657-678.
  • Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich, A., & York, C. S. (2006). Exemplary technology-using teachers: Perceptions of factors influencing success. Journal of Computing in Teacher Education, 23(2), 55-61.
  • Friday Institute for Educational Innovation (2016). Middle and High School STEM-Student Survey. Raleigh, NC: Author.
  • Grosseck, G. (2009). To use or not to use Web 2.0 in higher education?. Procedia‐Social and Behavioral Sciences, 1(1), 478‐482.
  • Gorsuch, R. (1983). Factor analysis. Hillsdale. NJ: L. Erlbaum Associates.
  • Güriş, S., & Astar, M. (2015). Bilimsel araştırmalarda SPSS ile istatistik. İstanbul: Der Yayınları.
  • Ho, R. (2006). Handbook of univariate and multivariate data analysis and interpretation with SPSS. New York: Taylor and Francis.
  • Holincheck, N. (2012). Update and Validation of a Teachers’ Attitude Toward Education Research Scale (Doctoral dissertation). George Mason University, Virginia: USA.
  • Horzum, M. B. (2007). Web tabanlı yeni öğretim teknolojileri: Web 2.0 araçları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(12), 99-121.
  • Horzum, M. B., & Aydemir, Z. (2014). Web 2.0 tools and educational usage self- efficacy: A scale development study. Procedia Social and Behavioural Sciences, 116, 453-458.
  • Huang, Y. M., Jeng, Y. L., & Huang, T. C. (2009). An educational mobile blogging system for supporting collaborative learning. Educational Technology and Society, 12(2), 163‐175.
  • Huck, S. W. (2012). Reading statistics and research (6th ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • ISTE (2019). Computational thinking competencies. Retrieved from https://www.iste.org/standards/computationalthinking
  • Kam, H. J., & Katerattanakul, P. (2014). Structural model of team‐based learning using Web 2.0 collaborative software. Computers & Education, 76, 1‐12.
  • Kayabaşı, Z. E. K., & Özerbaş, M. A. (2018). Social network websites’ effects on reading habit of teacher candidates social network sites. Kastamonu Education Journal, 26(3), 945-952.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modelling. New York, NY: Guilford Press.
  • Kokoç, M., Erdoğdu, F., & Çakıroğlu, Ü. (2016). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının e-içerik geliştirme becerileri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Congresses on Education Book of Proceedings (s. 832-838). Sarajevo/Bosnia & Herzegovina: ERPA.
  • Konstantinids, A., Theodosiadou, D., & Pappos, C. (2013). Web 2.0 tools for supporting teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 14(4), 287‐294. Liu, C. C., Wang, P. C., & Tai, S. J. D. (2016). An analysis of student engagement patterns in language learning facilitated by Web 2.0 technologies. ReCALL, 28(2), 104‐122.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). National Education Statistics Formal Education 2017–2018. Retrieved from https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/30102730_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2018_2019.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2019). Turkey’s Education Vision. Retrieved from http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_VIZYON_ENG.pdf
  • Nunnally, J. C., & Bernstein, I. H. (1994). Psychometric theory (3rd ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Pan, S. C., & Franklin, T. (2011). In-service teachers’ self-efficacy, professional development, and Web 2.0 tools for integration. New Horizons in Education, 59(3), 28-40.
  • Partnership for 21st Century Skills. (2011). Framework for 21st century learning. Retrieved from http://www.p21.org/storage/documents/1.__p21_framework_2-pager.pdf
  • Pett, M. A., Nancy R. L., & John J. S. (2003). Making sense of factor analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Polat, E. (2014). Öğretmen adaylarının FATIH projesi çerçevesinde e-içerik geliştirme becerilerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Polat, E., & Tekin, A. (2017). Öğretmen adaylarının e-içerik geliştirme becerilerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1753-1770. Rotherham, A. J., & Willingham, D. (2009). 21st Century skills: The challenges ahead. Educational Leadership, 67(1), 16-21.
  • Saklan H., & Ünal C. (2018). Teknoloji dostu fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 1, 493-526.
  • Şensoy, O., & Yıldırım, H. I. (2018). Impact of technological pedagogical content knowledge based education applications on prospective teachers' self-efficacy belief levels toward science education. Journal of Education and Training Studies, 6(10), 29-38.
  • Soydan, C. (2018). Bilişim teknolojileri öğretmeni rehberliğinde branş öğretmenlerinin dijital materyal geliştirme süreçlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2015). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı (Çev. Ed. M. Baloğlu). Ankara: Nobel Akademik.
  • Tekin, A., & Polat, E. (2016). A scale for e-content preparation skills: Development, validity and reliability. Eurasian Journal of Educational Research, 16(62), 161–78
  • Timur B,. & Taşar, M.F. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeğinin (TPABÖGÖ) Türkçeye uyarlanması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 839-856.
  • Timur, B., Yilmaz, Ş., & İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin eğitim bilişim ağı (EBA) sistemini kullanmalarina yönelik görüşleri/Secondary school students’opinion for using the system of education information network (EBA). Asya Öğretim Dergisi, 5(1), 44-54.
  • Yirci, R. (2017). Öğretmen profesyonelliğinin önündeki engeller ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(1), 503-522.

Pratik İçerik Geliştirme Teknolojilerini Kullanma Yeterlilikleri Ölçeğinin Gözden Geçirilmesi ve Güncelleştirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 3, 1418 - 1428, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4063

Öz

21. yüzyılda, öğretmenlerin kendi alanlarına özgü nitelikli içerik hazırlama yeteneğine sahip olmaları ve ayrıca lisans eğitimleri sırasında içerik geliştirme becerileri kazanmaları beklenmektedir. Bu çalışma kapsamında “İçerik Geliştirme için Pratik Araçların Kullanımı ile İlgili Yeterlilikler” ölçeği gözden geçirilmiş ve güncellenmiştir. Öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarını kullanımı konusunda öz yeterlik inançlarını ölçmeyi hedefleyen ölçekler vardır, ancak bu çalışmada geliştirilen ölçek özellikle öğretmen adaylarının pratik içerik geliştirme araçlarını kullanma konusundaki yeterliliklerini ölçmek için hazırlanmıştır. Ölçeğin önceki sürümünün güncellenmesinin temel sebebi pratik içerik geliştirme araçlarının son yıllardaki hızlı değişim ve gelişimidir. Aynı zamanda bu ölçekle araştırmacılara, öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik kolay anlaşılabilir maddeleri olan, kısa sürede ve kolay uygulanabilen bir ölçme aracı sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Alkan, T., Bilici, A., Akdur, T. E., Temizhan, O., & Cicek, H. (2011). Increasing opportunities improving technology movement (FATIH) project. In Z. Genc (Ed.). Proceedings of 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium (pp. 370–375). Elazig, Turkey: Firat University.
  • Altıok, S., Yükseltürk, E., & Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Arkan, A., & Kaya, E. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) ve 2023 eğitim vizyonu. SETA Perspektif, 221.
  • Ayan, E. (2018). Öğretmenlerin eğitim bilişim ağı içeriğini kullanma ve e-içerik geliştirme durumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Balbay, S., & Erkan, G. (2018). Perceptions of instructors on using Web 2.0 tools in academic English courses. International Journal of Curriculum and Instruction, 10(2), 45-60.
  • Baran, B., & Ata, F. (2013). Üniversite öğrencilerinin Web 2.0 teknolojileri kullanma durumları, beceri düzeyleri ve eğitsel olarak faydalanma durumları. Eğitim ve Bilim, 38(169), 192-208.
  • Becit-İşçitürk, G., & Turan, E. Z. (2018). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı'na ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 13(29), 35-45.
  • Berking P. (2016). Choosing Authoring Tool, version 9.5.7 ADL Instructional Design Team, Advanced Distributed Learning (ADL) Initiative.
  • Biçer, A. U. (2019). E-öğrenme içerik geliştirme araçlarına yönelik inanç ölçeğinin geliştirilmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Birişçi, S., Kul, Ü., Aksu, Z., Akaslan, D., & Çelik, S. (2018). Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inancı belirlemeye yönelik ölçek (W2ÖYİÖ) geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8, 187-208.
  • Brink, H., Kilbrink, N., & Gericke, N. (2019). Teaching modelling using digital tools in secondary technology education: Teachers’ experiences. PATT 37, 95-102.
  • Bryman, A., & Cramer, D. (2001). Quantitative data analysis with SPSS release 10 for Windows: A guide for social scientists. New York: Routledge.
  • Buchholz, A., & Zerfass, A. (2005). E-Content in Europe: Dimensions of an emerging field. In E-Content (pp. 3-27). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (Genişletilmiş 21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ceylan, V. K., & Gündoğdu, K. (2017). Öğretmenlerin e-içerik geliştirme becerileri: Bir hizmet içi eğitim deneyimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 8(15), 48-74.
  • Çakmak, Z., & Taşkıran, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (EBA) platformu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 284-295.
  • Ceylan, V. K., & Gündoğdu, K. (2017). Öğretmenlerin e-içerik geliştirme becerileri: Bir hizmet içi eğitim deneyimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 8(15), 48-74.
  • Chen, F. H., Looi, C. K., & Chen, W. (2009). Integrating technology in the classroom: A visual conceptualization of teachers' knowledge, goals and beliefs. Journal of Computer Assisted Learning, 25(5), 470-488.
  • Çiçek, M., & Yazar, B. (2013). Pratik içerik geliştirme teknolojilerinin uzaktan eğitimdeki önemi. Retrieved from http://www.tutev.org.tr/includes/fckeditor/dosyalar/files/ic erik_gelistirme_ab_2013.pdf
  • Daş, F., & Ersöz, S. (2013). Uzaktan eğitimde içerik geliştirme için açık kaynak yazılımların kullanımı. Akademik Bilişim, 23-25 Ocak, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Demirkan, O. (2019). Pre-service teachers' views about digital teaching materials. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 14(1), 40-60.
  • DeVellis, R. (2003). Scale development: Theory and application. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Durmusçelebi, M. (2017). Determination of the relationship between teacher problems and school success. Online Submission, 8(20), 6-18.
  • Efe, H. A. (2015). The relation between science student teachers’ educational use of Web 2.0 technologies and their computer self-efficacy. Journal of Baltic Science Education, 14(1), 142-154.
  • Eren, E., Yurtseven-Avci, Z., & Seçkin-Kapucu, M. (2014). Developing a scale for competencies and perceptions of necessity about using practical tools for content development. Journal of Theory & Practice in Education, 10(5), 1177-1189.
  • Eren, E., Yurtseven-Avci, Z. Y., & Seçkin-Kapucu, M. S. (2015). Pre-service teachers' competencies and perceptions of necessity about practical tools for content development. International Journal of Instruction, 8(1), 91-104.
  • Erensayın, E., & Güler, Ç. (2017). EBA platformundaki ders materyallerinin eğitsel yazılım değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 657-678.
  • Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich, A., & York, C. S. (2006). Exemplary technology-using teachers: Perceptions of factors influencing success. Journal of Computing in Teacher Education, 23(2), 55-61.
  • Friday Institute for Educational Innovation (2016). Middle and High School STEM-Student Survey. Raleigh, NC: Author.
  • Grosseck, G. (2009). To use or not to use Web 2.0 in higher education?. Procedia‐Social and Behavioral Sciences, 1(1), 478‐482.
  • Gorsuch, R. (1983). Factor analysis. Hillsdale. NJ: L. Erlbaum Associates.
  • Güriş, S., & Astar, M. (2015). Bilimsel araştırmalarda SPSS ile istatistik. İstanbul: Der Yayınları.
  • Ho, R. (2006). Handbook of univariate and multivariate data analysis and interpretation with SPSS. New York: Taylor and Francis.
  • Holincheck, N. (2012). Update and Validation of a Teachers’ Attitude Toward Education Research Scale (Doctoral dissertation). George Mason University, Virginia: USA.
  • Horzum, M. B. (2007). Web tabanlı yeni öğretim teknolojileri: Web 2.0 araçları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(12), 99-121.
  • Horzum, M. B., & Aydemir, Z. (2014). Web 2.0 tools and educational usage self- efficacy: A scale development study. Procedia Social and Behavioural Sciences, 116, 453-458.
  • Huang, Y. M., Jeng, Y. L., & Huang, T. C. (2009). An educational mobile blogging system for supporting collaborative learning. Educational Technology and Society, 12(2), 163‐175.
  • Huck, S. W. (2012). Reading statistics and research (6th ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • ISTE (2019). Computational thinking competencies. Retrieved from https://www.iste.org/standards/computationalthinking
  • Kam, H. J., & Katerattanakul, P. (2014). Structural model of team‐based learning using Web 2.0 collaborative software. Computers & Education, 76, 1‐12.
  • Kayabaşı, Z. E. K., & Özerbaş, M. A. (2018). Social network websites’ effects on reading habit of teacher candidates social network sites. Kastamonu Education Journal, 26(3), 945-952.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modelling. New York, NY: Guilford Press.
  • Kokoç, M., Erdoğdu, F., & Çakıroğlu, Ü. (2016). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının e-içerik geliştirme becerileri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Congresses on Education Book of Proceedings (s. 832-838). Sarajevo/Bosnia & Herzegovina: ERPA.
  • Konstantinids, A., Theodosiadou, D., & Pappos, C. (2013). Web 2.0 tools for supporting teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 14(4), 287‐294. Liu, C. C., Wang, P. C., & Tai, S. J. D. (2016). An analysis of student engagement patterns in language learning facilitated by Web 2.0 technologies. ReCALL, 28(2), 104‐122.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). National Education Statistics Formal Education 2017–2018. Retrieved from https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/30102730_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2018_2019.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2019). Turkey’s Education Vision. Retrieved from http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_VIZYON_ENG.pdf
  • Nunnally, J. C., & Bernstein, I. H. (1994). Psychometric theory (3rd ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Pan, S. C., & Franklin, T. (2011). In-service teachers’ self-efficacy, professional development, and Web 2.0 tools for integration. New Horizons in Education, 59(3), 28-40.
  • Partnership for 21st Century Skills. (2011). Framework for 21st century learning. Retrieved from http://www.p21.org/storage/documents/1.__p21_framework_2-pager.pdf
  • Pett, M. A., Nancy R. L., & John J. S. (2003). Making sense of factor analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Polat, E. (2014). Öğretmen adaylarının FATIH projesi çerçevesinde e-içerik geliştirme becerilerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Polat, E., & Tekin, A. (2017). Öğretmen adaylarının e-içerik geliştirme becerilerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1753-1770. Rotherham, A. J., & Willingham, D. (2009). 21st Century skills: The challenges ahead. Educational Leadership, 67(1), 16-21.
  • Saklan H., & Ünal C. (2018). Teknoloji dostu fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 1, 493-526.
  • Şensoy, O., & Yıldırım, H. I. (2018). Impact of technological pedagogical content knowledge based education applications on prospective teachers' self-efficacy belief levels toward science education. Journal of Education and Training Studies, 6(10), 29-38.
  • Soydan, C. (2018). Bilişim teknolojileri öğretmeni rehberliğinde branş öğretmenlerinin dijital materyal geliştirme süreçlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2015). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı (Çev. Ed. M. Baloğlu). Ankara: Nobel Akademik.
  • Tekin, A., & Polat, E. (2016). A scale for e-content preparation skills: Development, validity and reliability. Eurasian Journal of Educational Research, 16(62), 161–78
  • Timur B,. & Taşar, M.F. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeğinin (TPABÖGÖ) Türkçeye uyarlanması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 839-856.
  • Timur, B., Yilmaz, Ş., & İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin eğitim bilişim ağı (EBA) sistemini kullanmalarina yönelik görüşleri/Secondary school students’opinion for using the system of education information network (EBA). Asya Öğretim Dergisi, 5(1), 44-54.
  • Yirci, R. (2017). Öğretmen profesyonelliğinin önündeki engeller ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(1), 503-522.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Zeynep Yurtseven Avcı Bu kişi benim

Funda Ergulec Bu kişi benim

Kübra Karakaya Özyer Bu kişi benim

Esra Eren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 25 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yurtseven Avcı, Z., Ergulec, F., Karakaya Özyer, K., Eren, E. (2020). Revise and Update of Competencies about Using Practical Tools for Content Development Scale. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1418-1428. https://doi.org/10.24106/kefdergi.4063