Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012)

Yıl 2019, Sayı: 2, 65 - 91, 15.12.2019

Öz

Öz



Avusturya İslâm Enstitüsü, farklı kültürlerin bir araya geldiği Avrupa
toplumunda, kültürlerarası iletişimi sağlayabilmek ve İslâm’ı “gerçek”
kimliğinde yeniden tanıtabilmek için 16 Temmuz 1990 tarihinde “İslâmî İlimler
ve Araştırmalar Enstitüsü” adıyla resmen kurulmuş ancak 1999’a kadar imkânsızlıklar
nedeniyle faaliyet gösterememiş bir eğitim ve araştırma merkezidir. 1999’da ilk
olarak kız erkek karışık -daha sonraları sadece kızlar- 30-40 kişilik bir
sınıfta akşam saatlerinde eğitim hayatına başlayan Enstitü, sırasıyla Arapça
Dil Enstitüsü, Viyana İslâm Enstitüsü, 11 Mayıs 2004’ten itibaren de Avusturya
İslâm Enstitüsü adlarıyla eğitim faaliyetlerini sürdürmüştür. Enstitü
eğitimcileri, aralarında yaptıkları istişarelerle her seviyeye göre ders
programının hazırlanıp uygulanmasını belirlerler. Bu müfredat hazırlanırken
sadece ders içerikleri değil, çağdaş sosyal ve kültürel yenilikler, bilimsel
gelişmeler takip edilerek, toplu yaşama, dayanışma bilinci geliştirmeyi
sağlayan her türlü bilgi hedef alınır. Böylece, öğrencilere bilgiyi nerede, ne
zaman kullanıp, nasıl yorumlayacakları öğretilir. 

Kaynakça

  • Avusturya İslam Enstitüsü. Avusturya İslâm Enstitüsü 2013-2014 Yılı Tanıtım Kitapçığı. Viyana: Viyana İslam Federasyonu Yayınları, 2013.
  • Avusturya İslam Enstitüsü. Avusturya İslam Enstitüsü 2011-2012 Yıllığı. Viyana: Viyana İslam Federasyonu Yayınları, 2012.
  • Bahçekapılı, Mehmet. Avrupa’da Din Eğitimi. İstanbul: Önder Yayınları, 2012.
  • Bahçekapılı, Mehmet. “Avrupa’da İslam Din Eğitimi Modelleri”. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 21 (2011), 21-64.
  • IGMG Eğitim Başkanlığı. Temel Eğitim Müfredatı. Köln: Plural Publications GmbH, 2017.
  • IGMG Eğitim Başkanlığı. Orta Öğretim Müfredatı. Köln: Plural Publications GmbH, 2017.
  • IGMG Eğitim Başkanlığı. Tatil Kursları Müfredatı. Köln: Plural Publications GmbH, 2017.
  • IGMG Eğitim Başkanlığı. Yetişkinler Eğitim Kursu (YEK) Müfredatı. Köln: Plural Publications GmbH, 2017.
  • Potz, Richard. “Avusturya”. Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkisi. Ed. Talip Küçükcan - Ali Köse. 81-97. İstanbul: İsam Yayınları, 2008.
  • Şencan, Hüdai. “Din ve Devlet İlişkileri". Karşılaştırmalı Anayasa Çalışmaları. Ankara: TBMM Basımevi, 2012.
  • Tavukçuoğlu, Mustafa. Avrupa’da Türk Ailesi ve Din Eğitimi Avusturya Örneği. Konya: Mehir Vakfı Yayınları, 2000.
  • Tavukçuoğlu, Mustafa. “Avusturya İslam Diyanet Teşkilatı, Din Dersi Öğretmenleri ve Din Görevlileri”. Diyanet İlmi Dergi 30/1 (1994), 65-86.
  • Türk, Veysel. Avusturya’da Milli Görüş’ün İlkleri 1. Bölge. Viyana: Viyana İslam Federasyonu Yayınları, 2014.
  • Yılmaz, Esma. Avusturya İslâm Enstitüsü ve Mezunları. Bitirme Tezi, Avusturya İslam Enstitüsü, 2014.
Yıl 2019, Sayı: 2, 65 - 91, 15.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Avusturya İslam Enstitüsü. Avusturya İslâm Enstitüsü 2013-2014 Yılı Tanıtım Kitapçığı. Viyana: Viyana İslam Federasyonu Yayınları, 2013.
  • Avusturya İslam Enstitüsü. Avusturya İslam Enstitüsü 2011-2012 Yıllığı. Viyana: Viyana İslam Federasyonu Yayınları, 2012.
  • Bahçekapılı, Mehmet. Avrupa’da Din Eğitimi. İstanbul: Önder Yayınları, 2012.
  • Bahçekapılı, Mehmet. “Avrupa’da İslam Din Eğitimi Modelleri”. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 21 (2011), 21-64.
  • IGMG Eğitim Başkanlığı. Temel Eğitim Müfredatı. Köln: Plural Publications GmbH, 2017.
  • IGMG Eğitim Başkanlığı. Orta Öğretim Müfredatı. Köln: Plural Publications GmbH, 2017.
  • IGMG Eğitim Başkanlığı. Tatil Kursları Müfredatı. Köln: Plural Publications GmbH, 2017.
  • IGMG Eğitim Başkanlığı. Yetişkinler Eğitim Kursu (YEK) Müfredatı. Köln: Plural Publications GmbH, 2017.
  • Potz, Richard. “Avusturya”. Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkisi. Ed. Talip Küçükcan - Ali Köse. 81-97. İstanbul: İsam Yayınları, 2008.
  • Şencan, Hüdai. “Din ve Devlet İlişkileri". Karşılaştırmalı Anayasa Çalışmaları. Ankara: TBMM Basımevi, 2012.
  • Tavukçuoğlu, Mustafa. Avrupa’da Türk Ailesi ve Din Eğitimi Avusturya Örneği. Konya: Mehir Vakfı Yayınları, 2000.
  • Tavukçuoğlu, Mustafa. “Avusturya İslam Diyanet Teşkilatı, Din Dersi Öğretmenleri ve Din Görevlileri”. Diyanet İlmi Dergi 30/1 (1994), 65-86.
  • Türk, Veysel. Avusturya’da Milli Görüş’ün İlkleri 1. Bölge. Viyana: Viyana İslam Federasyonu Yayınları, 2014.
  • Yılmaz, Esma. Avusturya İslâm Enstitüsü ve Mezunları. Bitirme Tezi, Avusturya İslam Enstitüsü, 2014.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Abdullah Akın

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akın, A. (2019). Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012). Kisbu Ilahiyat Dergisi(2), 65-91.
AMA Akın A. Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012). kisbu. Aralık 2019;(2):65-91.
Chicago Akın, Abdullah. “Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012)”. Kisbu Ilahiyat Dergisi, sy. 2 (Aralık 2019): 65-91.
EndNote Akın A (01 Aralık 2019) Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012). kisbu ilahiyat dergisi 2 65–91.
IEEE A. Akın, “Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012)”, kisbu, sy. 2, ss. 65–91, Aralık 2019.
ISNAD Akın, Abdullah. “Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012)”. kisbu ilahiyat dergisi 2 (Aralık 2019), 65-91.
JAMA Akın A. Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012). kisbu. 2019;:65–91.
MLA Akın, Abdullah. “Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012)”. Kisbu Ilahiyat Dergisi, sy. 2, 2019, ss. 65-91.
Vancouver Akın A. Avusturya İslam Enstitüsünün Faaliyetlerine Genel Bir Bakış (1999-2012). kisbu. 2019(2):65-91.


17736      17735    17733    17732181261840118596 17737        



                                                                           Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.