Dünya üzerinde yaşanan ve globalleşme olarak değerlendirilen değişimler yaşanılan tüm çevreyi etkilediği görülmektedir. Bu nedenle, dünyanın birçok alanında firmalar, faaliyetlerini uluslararası olarak yapmanın farklı yollarını düşünmektedirler. Firmaların uluslararasılaşma için aldığı kararlardan birisinin de ürünlerin adaptasyonu olduğu kabul edilmektedir. Yaşanan yoğun rekabet firmaları hedef pazarlarıyla ilgili kararları verirken bu pazarlardaki tüketicilerin memnuniyetini sağlayacak ürünleri ve hizmetleri optimal düzeyde bir araya getirerek firmaların hedeflerine ulaşmayı amaçlamaktadırlar. Bu memnuniyeti sağlamak için birbirine benzer ürünler arasında kendi ürünlerini farklılaştırarak bu amacı gerçekleştirmeyi tercih ettikleri görülmektedir. Böyle bir yolu tercih etmeleri firmaları hedef pazarlarında ürün adaptasyonuna yöneltmelerine neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı firmaların ihracat performanslarında yönetici özellikleri ile ürün adaptasyonu arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma üzerinde ileri sürülmüş olan hipotezi test etmek amacıyla Türkiye’de Marmara bölgesinde mobilya sektöründe ihracat yapan 107 firmadan yapılandırılmış olan anket ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, firma yöneticilerinin ihracat performansı üzerindeki etkileri ile firmanın uyguladığı ürün adaptasyonu arasında ilişkilerin tespit edildiği noktalar görülmüştür. Bu açıdan incelendiğinde firmaların hedef pazarlardaki ihracat performanslarında yönetici özellikleri ile ürün adaptasyonu arasında mobilya sektöründe çeşitli açılarda pozitif bir ilişki söz konusudur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |
.