This study was aimed to evaluate the newly applied physics course curriculum at 12nd grade according to scientific content learning-teaching process, lecture preparation and assessment. Physics Course Curriculum Evaluation Survey (PCCES) was applied to physics teachers who were participated the study. PCCES consist of 46 items under the three sub-topics as scientific content, learning-teaching process, preparation and evaluation activities. According to results of the study, even though most of the teachers have parallel ideas about the scientific content, preparation and evaluation activities, it was also observed that their opinions were different in some respects. Furthermore, some key points in the learning and teaching process were brought up in this study
Physics education 12nd grade physics curriculum learning programme
Bu araştırmada, 2011-2012 öğretim yılında ilk defa uygulamaya konulan 12. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programının, öğretmen görüşleri alınarak bilimsel içerik, öğrenme ve öğretme süreci (ders işleme stratejileri), hazırlık ve değerlendirme boyutları açısından değerlendirilmesini amaçlanmaktadır. Araştırmaya katılan fizik öğretmenlerine,”Fizik Dersi Müfredatı Değerlendirme Anketi” (FDMDA) uygulanmıştır. FDMDA, içerik, öğrenme ve öğretme süreci, hazırlık ve değerlendirme olmak üzere üç alt başlık altında toplam 46 maddeden oluşmaktadır. Sonuçlara göre, öğretmenlerin bilimsel içerik, hazırlık ve değerlendirme etkinlikleri açısından paralel düşüncelere sahip oldukları ancak bazı noktalarda da ayrıldıkları görülmektedir. Ayrıca, öğretme ve öğrenme sürecine ilişkin de bazı önemli bulgular ortaya konulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 2 |