BibTex RIS Kaynak Göster

Sportif Rekreasyon Uygulama Politikaları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 2, 80 - 86, 01.06.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.32533

Öz

This research was carried out with the aim of their awareness levels of their duties in order to determine in respect of sporty recreation applications about planning by investigating in Managers’, acting at different stages of Turkish Sports Organization, whether they have enough information about the topic of meanings along with Leisure and Recreation sub-dimensions of Concepts. Total participants under survey consist of 1717 people working at different manager stages of Turkish Sports Organization and the sample of the survey consists of 478 people (chief, coordinator, federation board member, expert, branch manager, general secretary, federation president, head of department and other) working in stages in Youth and Sports Ministry. "Sports Recreation Policy Implementation Scale" as The data collection tool developed by researchers and personal information forms in the survey was used. The frequency (f) and percentage (%) values according to demographic characteristics of the participants are calculated; mean and standard deviation values were measured to examine the distribution related to questions and the sub-dimensions placed in "Sports Recreation Policy Implementation Scale" practiced to the participants for the purpose of the study. As a result of Participants given answer of the questions relating to sub-asked questions in the "Sports Recreation Policy Implementation Scale"; it was concluded that their perceptions about the concept of knowledge and property are very high, perception towards employment is high and their perception about policies is a medium level

Kaynakça

  • Başaran, Z. (1998). Türk Spor Örgütlenme Sürecinde Rekreasyon Anlayışı ve Bugünkü Uygulanabilirliği, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1-54, 38-96.
  • Cin, H. (1989). Gençleri Çocukluk Çağından İtibaren, Ömür Boyu Spor Yapmaya İnanmış Nesiller Olarak Yetiştirmeliyiz. II. Beden Eğitimi ve Spor Kongresi, Türkiye Amatör Spor Dergisi, Sayı:32, Ankara, 13.
  • Gökmen, H., Açıkalın, A., Koyuncu, N., Saydar, Z. (1985). Yükseköğrenim Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri, Kendilerini Gerçekleştirme Düzeyleri. Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 10-22.
  • Ramazanoğlu, F., Altungül, O., Özer, A. (2004). Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 177-178.
  • Robers, K. (1992).”Young Adults in Europe”: In Vereniging voor de Vrijetijdssector, Internationalisation and Leisure Research, Proceedings of a Conference: Tilburg.
  • Şahin, H. (1997). Sporcuların Performans Sporunu bıraktıktan Sonraki Yaşamlarında Boş Zaman Değerlendirme İlgilerinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana, 25-43.
  • Tillman, K., G., Voltmer, E.F., Esslinger, A.A., Mccue, B.F. (1995). The Administration of Physical Education, Sport and Leisure Programs. Sixth Edition, Boston, 397-398.
  • Tinsley, H., E., A., Tins1ey, D. J.(1986). “A Theory of the Attributes, Benefits, And Causes of Leisure Experience”. Leisure Sciences, 1-45.
  • Zorba, E., Bakır, M. (2004). Serbest Zaman Kavramı. Sporda Sosyal Alanlar Seçme Konular 1 (Ed: Ramazanoğlu F.), Bıçaklar Kitabevi, Ankara, 106-108.

Sportif Rekreasyon Uygulama Politikaları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 2, 80 - 86, 01.06.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.32533

Öz

Bu araştırma, Türk Spor Teşkilatının değişik kademelerinde görev yapan yöneticilerin Boş Zaman ve Rekreasyon kavramlarının alt boyutları ile birlikte anlamları konusunda yeterli bilgiye sahip olup olmadıklarının araştırılması ile Sportif Rekreasyon uygulamalarının planlanması hususunda kendi üzerlerine düşen görevlere yönelik görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Türk Spor Teşkilatının değişik yönetici kademelerinde görev yapan 1717 kişi, örneklemini ise Gençlik ve Spor Bakanlığı’nda şef, koordinatör, federasyon yönetim kurul üyeleri, uzman, şube müdürü, genel sekreter, federasyon başkanı, daire başkanı ve diğer kademelerinde görev yapan 478 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Sportif Rekreasyon Uygulama Politikaları Ölçeği” ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerine göre frekans (f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmış olup; araştırmanın amacına uygun olarak katılımcılara uygulanan “Sportif Rekreasyon Uygulama Politikaları Ölçeğinin” içerisinde yer alan alt boyutlara ve sorulara ilişkin dağılımları incelemek için ortalama ve standart sapma değerlerine bakılmıştır. Katılımcılara “Sportif Rekreasyon Uygulama Politikaları Ölçeğinin” alt boyutlarına ilişkin algı düzeyleri ile ilgili sorulan sorulara vermiş olduğu cevapların analizleri sonucunda; kavram bilgisi ve tesis algılarının çok yüksek, istihdama yönelik algılarının yüksek, politikalara yönelik algılarının ise orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Başaran, Z. (1998). Türk Spor Örgütlenme Sürecinde Rekreasyon Anlayışı ve Bugünkü Uygulanabilirliği, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1-54, 38-96.
  • Cin, H. (1989). Gençleri Çocukluk Çağından İtibaren, Ömür Boyu Spor Yapmaya İnanmış Nesiller Olarak Yetiştirmeliyiz. II. Beden Eğitimi ve Spor Kongresi, Türkiye Amatör Spor Dergisi, Sayı:32, Ankara, 13.
  • Gökmen, H., Açıkalın, A., Koyuncu, N., Saydar, Z. (1985). Yükseköğrenim Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri, Kendilerini Gerçekleştirme Düzeyleri. Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 10-22.
  • Ramazanoğlu, F., Altungül, O., Özer, A. (2004). Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 177-178.
  • Robers, K. (1992).”Young Adults in Europe”: In Vereniging voor de Vrijetijdssector, Internationalisation and Leisure Research, Proceedings of a Conference: Tilburg.
  • Şahin, H. (1997). Sporcuların Performans Sporunu bıraktıktan Sonraki Yaşamlarında Boş Zaman Değerlendirme İlgilerinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana, 25-43.
  • Tillman, K., G., Voltmer, E.F., Esslinger, A.A., Mccue, B.F. (1995). The Administration of Physical Education, Sport and Leisure Programs. Sixth Edition, Boston, 397-398.
  • Tinsley, H., E., A., Tins1ey, D. J.(1986). “A Theory of the Attributes, Benefits, And Causes of Leisure Experience”. Leisure Sciences, 1-45.
  • Zorba, E., Bakır, M. (2004). Serbest Zaman Kavramı. Sporda Sosyal Alanlar Seçme Konular 1 (Ed: Ramazanoğlu F.), Bıçaklar Kitabevi, Ankara, 106-108.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sefa Şahan Birol Bu kişi benim

Suat Karaküçük Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Birol, S. . . Ş., & Karaküçük, S. (2014). Sportif Rekreasyon Uygulama Politikaları Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(2), 80-86. https://doi.org/10.18493/kmusekad.32533

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305