BibTex RIS Kaynak Göster

Necati'nin Redifi Yer Ve Şahıs İsmi Olan Gazellerinde Tasvir Unsurları

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 4, 92 - 99, 01.12.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.82614

Öz

The common poetry perception for Divan poetry like “absolute, abstract, broken off from people and life and far away from reality, fictional” is based on valid grounds within itself. Although we can observe similar marks of this admittance in the text of Divan poetry, we can stil see the wordings which link the poems with the concrete. Real persons, real places and their characteristics are among of principal elements of this reality. In this article, we have tried to draw attention to relation between reality and the lyrics of Necati who is one of the pioneers that worked on localization of Divan poetry and is the master poet that worked the understanding of perception of people to wards to this poetry style

Kaynakça

  • Solmaz, Yrd. Doç. Dr. Süleyman, Necati Bey, Akçağ, Ankara, 2012
  • entürk, Ahmet Atilla-Kartal Ahmet, Eski Türk Edb. Tarihi, Degâh, İst. 2011
  • Tarlan, Ali Nihat, Necati Bey Divanı, Akçağ, Ankara 1992
  • Pala, İskender, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Akçağ, Ankara,
  • İslam Ansiklopedisi, Divan Edb. Mad. Meb, 6-Cilt, 5-6
  • Mengi, Prof. Dr. Mine, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ, Ankara, 1994
  • Onay, Ahmet Talat, Eski Türk Edebiyatında Monmunlar, TDV, Ankara, 1992
  • www.bursa.bel.tr/hizmetler/sayfa/742
  • Onay, Ahmet Talat, Divan Şiiri Sözlüğü, Birleşik Yay, Ankara, 2007

Necati'nin Redifi Yer Ve Şahıs İsmi Olan Gazellerinde Tasvir Unsurları

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 4, 92 - 99, 01.12.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.82614

Öz

Divan şiiri ile ilgili yaygın olan “mücerret, soyut, halktan ve hayattan kopuk, gerçekten uzak, kurmaca şiir” algısı kendi içinde haklı gerekçelere dayanmaktadır. Divan şiiri metinlerinin genelinde bu kabullerin izlerini görebilmekteyiz; ancak bu tarz ürünler dışında bu şiiri somutla ilişkilendiren mısralara da rastlamıyor değiliz. Gerçek kişiler, gerçek mekanlar ve onlara ait nitelikler gerçeğin en başat unsurları arasındadır. Bu makalede Divan şiirinin yerelleşmesi çalışmalarının öncülerinden, halk anlayış ve algısının bu şiire taşınması çabalarının usta şairi Necati’nin gazellerinde bu şiirin gerçekle temasına dikkati çekmeye çalıştık

Kaynakça

  • Solmaz, Yrd. Doç. Dr. Süleyman, Necati Bey, Akçağ, Ankara, 2012
  • entürk, Ahmet Atilla-Kartal Ahmet, Eski Türk Edb. Tarihi, Degâh, İst. 2011
  • Tarlan, Ali Nihat, Necati Bey Divanı, Akçağ, Ankara 1992
  • Pala, İskender, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Akçağ, Ankara,
  • İslam Ansiklopedisi, Divan Edb. Mad. Meb, 6-Cilt, 5-6
  • Mengi, Prof. Dr. Mine, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ, Ankara, 1994
  • Onay, Ahmet Talat, Eski Türk Edebiyatında Monmunlar, TDV, Ankara, 1992
  • www.bursa.bel.tr/hizmetler/sayfa/742
  • Onay, Ahmet Talat, Divan Şiiri Sözlüğü, Birleşik Yay, Ankara, 2007
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çelik, B. (2014). Necati’nin Redifi Yer Ve Şahıs İsmi Olan Gazellerinde Tasvir Unsurları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(4), 92-99. https://doi.org/10.18493/kmusekad.82614

Cited By

DİVAN ŞİİRİNDE KAPLICA REDİFLİ GAZELLER
Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature
https://doi.org/10.20322/littera.667429

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305