BibTex RIS Kaynak Göster

Konaklama ve Seyahat Acentaları Yöneticilerinin Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları : Antalya Örneği

Yıl 2009, Cilt: 2009 Sayı: 2, 95 - 112, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, A., Özdemir, B., Tarcan, E., Atılgan, E. (2002). Türkiye Genelinde Her Şey Dahil Uygulamasının
  • Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Akdeniz Ülkeleri Turizm Kongresi, Antalya: 621-648.
  • Alaeddinoğlu, F., CAN, A.S. (2007). “Türk Turizm Sektöründe Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri”, Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi, 2: 50-66.
  • Arseven, A. (1993) Alan Araştırma Yöntemi, Gül Yayın Evi, Ankara
  • Bayram, N.(2004). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi., Ezgi Kitabevi, Bursa
  • Çevirgen, A. ve Üngüren, E. (2009). “Yöre Esnafının Herşey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 9(2):637-658.
  • Çifçi, H., Düzakın, E., Önal,Y.B. (2007). “All Inclusive System and Effects on the Turkish Tourism Sector, Problems and Perspectives in Management, 5(3): 269-275
  • Demir, F.Ö. (2002). “Turizm İşletmelerinde Herşey Dahil Fiyat Sisteminin Maliyet Ve Karlılık Üzerine Etkisinin Analizi” Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Demir, M. ve Demir, S. (2001). “Her Şey Dahil(All-Inclusive) Pansiyon Türü Uygulamasının Konaklama İşletmeleri, Personel, Müşteriler, Seyahat Acenteleri ve Bölgedeki Bağımsız Diğer İşletmeler Açısından Olumlu ve Olumsuz Yönlerinin Analizi”, Maltepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Dergisi, c. 1, ss. 67-100
  • Gülbahar, M.O. (2002). Turizmde Her Şey Dahil (All- Inclusive) Tur Satış Uygulamalarının Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürkan, T.A. (2002). Her Şey dahil (All Inclusive) Sisteminin Türk Turizmi Açısından İncelenmesi (Antalya-Kemer Örneği), Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya (The Search of Effects of All Inclusive System on Turkish Tourism Sector (Sample Region Antalya- Kemer)
  • Hacıoğlu, N. (2000). Seyahat Acenteciliği ve Tur Operatörlüğü, Vipaş A.Ş, Bursa.
  • Heung, C. S., Chu, R. (2003). “Important Factors Affecting Hong Kong Consumers‟ Choice of a Travel Agency for All-Inclusive Package Tours”, Journal of Travel Research, Vol. 39: 52-59.
  • Heung, V.C.S, Chu, R. (2000). “Important Factors Affecting Hong Kong Consumers‟ Choice of a Travel Agency for All-Inclusive Package Tours”, Journal of Travel Research, Vol. 39, 52-59
  • Hüner Ş.(2005) Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Ankara: Seçkin Yayınları
  • Issa, J.J., C., JAYAWARDENA. (2003). “The All-Inclusive Concept in the Caribbean”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15(3):167-171.
  • Kalaycı, S. (2006). “SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri” Asil Yayın Dağıtım A.Ş, 2. Basım, Ankara
  • Kuleli, E. (1999). All-Inclusive Tartışılıyor, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Dergisi, 187:30-35.
  • Menekşe, R. (2005). “Her Şey Dahil Sisteminin ve Sistemden Faydalananlar Açsından Etilerinin Otel Yöneticilerinin Gözünden Değerlendirilmesi (Marmaris Örneği) Ekonomik ve Sosyal Arastırmalar Dergisi, Bahar 2005, 1: 97-124
  • Özdemir, B. (2001). “Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi Ve Her Şey Dahil (All- Inclusive) Uygulamasının Mutfak Yönetimine Etkileri Üzerine Sektörel Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya. (Kitchen Management In Hotels And A Research On Effects Of All-Inclusive Pravtices On Kitchen Management)
  • Özgüven, İ.E. (1994). Psikolojik Testler, Yeni Doğuş Matbaası, Ankara.
  • Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (2004). “Herşey Dahil, Yurtiçi Pazarda da Hakim Konaklama Biçimi Oldu”, 16.
  • Süklüm, N. (2006). “Türkiye'de Hizmet Sektöründeki Turizm İşletmelerinde Uygulanan “Herşey Dahil” Sisteminin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin Ölçümlenmesi Ve Bir Alan Araştırması” Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Ülger , B., Ülger, G. (2001). Ekonomi Turizm İlişkisi Bağlamında 2001 Şubat Krizinin Türk Turizm Sektörüne Etkileri ve Türkiye‟nin Turistlik İmajının Bir Değerlendirilmesi, 6-7 Aralık II. Ulusal Türkiye Turizmi Sempozyumu Tebliğler Kitabı, Türkiye Turizmini Araştırma Enstitüsü Yayınları
  • Üner, M. M., Sökmen, A. Birkan,İ. (2006). “Her Şey Dahil Uygulamasının Konaklama işletmeleri Üzerine Etkisi: Antalya Örneği” Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1): 35-50.
  • Üner, M. M., Sökmen, A. Güler, D. (2007). “Her Şey Dahil Sistemde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma” Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1): 53-63.
  • Wong, C.S . & Kwong, W.Y. (2004). Outbound Torurists‟ Selection Criteria For Choosing All İnclusive Package Tours, Tourism Management, 25:581-592.
  • Yurtseven, İ. (2004). “Herşey Dahil Sistemi İçin Standart Oluşturulması”, http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=3, 05.06.2009) (Erişim tarihi;
  • Yürik, E.Ö.(2002) “Herşey Dahil Sistemi ve Sistemin Türk Turizm Sektörüne Etkileri”, 2. Turizm Şurası Bildirileri, Cilt:1, T.C. Turizm Bakanlığı, Ankara
  • http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/20223l 10/07/2009
  • http://arsiv.sabah.com.tr/2008/05/25/haber,6E73328562474A6FAC1BC0061437A6DA.ht ml, (25/05/2009)

Konaklama ve Seyahat Acentaları Yöneticilerinin Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları : Antalya Örneği

Yıl 2009, Cilt: 2009 Sayı: 2, 95 - 112, 01.06.2009

Öz

Türkiye‟nin kıyı şeridinde yer alan birçok turistik destinasyonda yatak kapasitesi aşırı artış göstererek bölgelerdeki konaklama tesislerinin doluluk oranlarını olumsuz etkilemektedir. Bu durumda konaklama işletmeleri her şey dahil sistemini uygulayarak hem doluluk oranlarını arttırmak hem de rekabet üstünlüğü yakalamaya çalışmaktadır. Her şey dahil pansiyon sistemindeki temel, birden çok hizmetin tek bir paket içinde verilmesidir. Bu araştırmanın temel amacı da her şey dahil sistemini konaklama ve seyahat acentaları yöneticilerinin bakış açısından inceleyerek, sistemin olumlu ve olumsuz taraflarını tespit etmektir. Araştırmanın evrenini Antalya bölgesinde faaliyette bulunan beş yıldızlı konaklama işletmeleri ile A grubu seyahat acentalarının departman yöneticileri oluşturmaktadır. Tesadüfü örneklemeyle gerçekleştirilen araştırmanın demografik değişkenlere ilişkin verilerin yorumlanmasında frekans ve yüzde dağılımları ele alınmıştır. Yöneticilerin her şey dahil sistemi ile ilgili tutumlarının hangi boyutlardan oluştuğunu belirlemek amacıyla da araştırmada faktör analizi (Principal Component Analysis) kullanılmıştır

Kaynakça

  • Aktaş, A., Özdemir, B., Tarcan, E., Atılgan, E. (2002). Türkiye Genelinde Her Şey Dahil Uygulamasının
  • Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Akdeniz Ülkeleri Turizm Kongresi, Antalya: 621-648.
  • Alaeddinoğlu, F., CAN, A.S. (2007). “Türk Turizm Sektöründe Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri”, Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi, 2: 50-66.
  • Arseven, A. (1993) Alan Araştırma Yöntemi, Gül Yayın Evi, Ankara
  • Bayram, N.(2004). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi., Ezgi Kitabevi, Bursa
  • Çevirgen, A. ve Üngüren, E. (2009). “Yöre Esnafının Herşey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 9(2):637-658.
  • Çifçi, H., Düzakın, E., Önal,Y.B. (2007). “All Inclusive System and Effects on the Turkish Tourism Sector, Problems and Perspectives in Management, 5(3): 269-275
  • Demir, F.Ö. (2002). “Turizm İşletmelerinde Herşey Dahil Fiyat Sisteminin Maliyet Ve Karlılık Üzerine Etkisinin Analizi” Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Demir, M. ve Demir, S. (2001). “Her Şey Dahil(All-Inclusive) Pansiyon Türü Uygulamasının Konaklama İşletmeleri, Personel, Müşteriler, Seyahat Acenteleri ve Bölgedeki Bağımsız Diğer İşletmeler Açısından Olumlu ve Olumsuz Yönlerinin Analizi”, Maltepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Dergisi, c. 1, ss. 67-100
  • Gülbahar, M.O. (2002). Turizmde Her Şey Dahil (All- Inclusive) Tur Satış Uygulamalarının Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürkan, T.A. (2002). Her Şey dahil (All Inclusive) Sisteminin Türk Turizmi Açısından İncelenmesi (Antalya-Kemer Örneği), Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya (The Search of Effects of All Inclusive System on Turkish Tourism Sector (Sample Region Antalya- Kemer)
  • Hacıoğlu, N. (2000). Seyahat Acenteciliği ve Tur Operatörlüğü, Vipaş A.Ş, Bursa.
  • Heung, C. S., Chu, R. (2003). “Important Factors Affecting Hong Kong Consumers‟ Choice of a Travel Agency for All-Inclusive Package Tours”, Journal of Travel Research, Vol. 39: 52-59.
  • Heung, V.C.S, Chu, R. (2000). “Important Factors Affecting Hong Kong Consumers‟ Choice of a Travel Agency for All-Inclusive Package Tours”, Journal of Travel Research, Vol. 39, 52-59
  • Hüner Ş.(2005) Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Ankara: Seçkin Yayınları
  • Issa, J.J., C., JAYAWARDENA. (2003). “The All-Inclusive Concept in the Caribbean”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15(3):167-171.
  • Kalaycı, S. (2006). “SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri” Asil Yayın Dağıtım A.Ş, 2. Basım, Ankara
  • Kuleli, E. (1999). All-Inclusive Tartışılıyor, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Dergisi, 187:30-35.
  • Menekşe, R. (2005). “Her Şey Dahil Sisteminin ve Sistemden Faydalananlar Açsından Etilerinin Otel Yöneticilerinin Gözünden Değerlendirilmesi (Marmaris Örneği) Ekonomik ve Sosyal Arastırmalar Dergisi, Bahar 2005, 1: 97-124
  • Özdemir, B. (2001). “Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi Ve Her Şey Dahil (All- Inclusive) Uygulamasının Mutfak Yönetimine Etkileri Üzerine Sektörel Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya. (Kitchen Management In Hotels And A Research On Effects Of All-Inclusive Pravtices On Kitchen Management)
  • Özgüven, İ.E. (1994). Psikolojik Testler, Yeni Doğuş Matbaası, Ankara.
  • Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (2004). “Herşey Dahil, Yurtiçi Pazarda da Hakim Konaklama Biçimi Oldu”, 16.
  • Süklüm, N. (2006). “Türkiye'de Hizmet Sektöründeki Turizm İşletmelerinde Uygulanan “Herşey Dahil” Sisteminin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin Ölçümlenmesi Ve Bir Alan Araştırması” Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Ülger , B., Ülger, G. (2001). Ekonomi Turizm İlişkisi Bağlamında 2001 Şubat Krizinin Türk Turizm Sektörüne Etkileri ve Türkiye‟nin Turistlik İmajının Bir Değerlendirilmesi, 6-7 Aralık II. Ulusal Türkiye Turizmi Sempozyumu Tebliğler Kitabı, Türkiye Turizmini Araştırma Enstitüsü Yayınları
  • Üner, M. M., Sökmen, A. Birkan,İ. (2006). “Her Şey Dahil Uygulamasının Konaklama işletmeleri Üzerine Etkisi: Antalya Örneği” Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1): 35-50.
  • Üner, M. M., Sökmen, A. Güler, D. (2007). “Her Şey Dahil Sistemde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma” Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1): 53-63.
  • Wong, C.S . & Kwong, W.Y. (2004). Outbound Torurists‟ Selection Criteria For Choosing All İnclusive Package Tours, Tourism Management, 25:581-592.
  • Yurtseven, İ. (2004). “Herşey Dahil Sistemi İçin Standart Oluşturulması”, http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=3, 05.06.2009) (Erişim tarihi;
  • Yürik, E.Ö.(2002) “Herşey Dahil Sistemi ve Sistemin Türk Turizm Sektörüne Etkileri”, 2. Turizm Şurası Bildirileri, Cilt:1, T.C. Turizm Bakanlığı, Ankara
  • http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/20223l 10/07/2009
  • http://arsiv.sabah.com.tr/2008/05/25/haber,6E73328562474A6FAC1BC0061437A6DA.ht ml, (25/05/2009)
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Engin Üngüren Bu kişi benim

Seden Algür Bu kişi benim

Hulusi Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2009 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Üngüren, E., Algür, S., & Doğan, H. . (2009). Konaklama ve Seyahat Acentaları Yöneticilerinin Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları : Antalya Örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2009(2), 95-112.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305