BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Liseleri Ve Meslek Yüksek Okullarındaki Eğitim Süreçleleri Arasındaki Uyum Sorunun Analizi Ve Ticaret Lisesi Örneği

Yıl 2007, Cilt: 2007 Sayı: 1, 235 - 243, 01.03.2007

Öz

Kaynakça

  • ACAR, Durmuş, USUL, Hayrettin, (1997) MYO’larda Muhasebe Eğitim ve Öğretim Etkinlik Stratejilerinin Oluşturulması: Stratejik Manevralar, Isparta.
  • BLOOM, Robert, DEBESSAY ,Araya,(January 1984) “Education Professional Accountants For The Twenty-First Century: a Point of View” Journal of Business Education..
  • CLAYTON, Bruce, VİLJOEN, John, (March 1990) “Continuning Professional Education for Accountants: Role of The Academic Accountant in Australia”, Journal of Education for Business.
  • EROL, Mikail, (Ocak 2004) “Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 136-142
  • IFAC, (July 1991) “International Education Guideline no:9 Pre- Qulification Education, Assesment of Professional Competence and experience Requirements of Professional Accountants”, Education Committe Reports, 49
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/endustriyel/giris, (24.11.2006) COLARELLI, Stephen and DEAN, Roger and KONSTANS Constantine; (1991)

MESLEK LİSELERİ VE MESLEK YÜKSEK OKULLARINDAKİ EĞİTİM SÜREÇLELERİ ARASINDAKİ UYUM SORUNUN ANALİZİ VE TİCARET LİSESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2007, Cilt: 2007 Sayı: 1, 235 - 243, 01.03.2007

Öz

Meslek yüksek okullarına sınavsız geçiş sisteminin asıl amacı, meslek liselerinde yeterli alt yapıyı oluşturan öğrencilerin, daha iyi yetişmeleri ve ara elaman ihtiyacını karşılamaktır. Ancak bu amacın gerçekleşmesi bazı faktörlerden dolayı oldukça zordur. Bu faktörler; meslek liselerinden gelen öğrencilerin kendisinden kaynaklandığı gibi öğrencinin içinde bulunduğu çevresel faktörlerden de kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla, her iki faktörlerin bir arada olması, sınavsız geçiş sisteminin başarılı olmasında olumsuz bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, meslek lisesinden gelen öğrencilerin MYO’larda başarısını etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmış ve bu faktörlerin etkisi analiz edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular sonuç bölümünde özetlenmiştir

Kaynakça

  • ACAR, Durmuş, USUL, Hayrettin, (1997) MYO’larda Muhasebe Eğitim ve Öğretim Etkinlik Stratejilerinin Oluşturulması: Stratejik Manevralar, Isparta.
  • BLOOM, Robert, DEBESSAY ,Araya,(January 1984) “Education Professional Accountants For The Twenty-First Century: a Point of View” Journal of Business Education..
  • CLAYTON, Bruce, VİLJOEN, John, (March 1990) “Continuning Professional Education for Accountants: Role of The Academic Accountant in Australia”, Journal of Education for Business.
  • EROL, Mikail, (Ocak 2004) “Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 136-142
  • IFAC, (July 1991) “International Education Guideline no:9 Pre- Qulification Education, Assesment of Professional Competence and experience Requirements of Professional Accountants”, Education Committe Reports, 49
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/endustriyel/giris, (24.11.2006) COLARELLI, Stephen and DEAN, Roger and KONSTANS Constantine; (1991)
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayrettin Usul Hüsrev Eroğlu Osman Akın Bu kişi benim

Hayrettin Usul Bu kişi benim

Hüsrev Eroğlu Bu kişi benim

Osman Akın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 2007 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akın, H. U. H. E. O., Usul, H., Eroğlu, H., Akın, O. (2007). MESLEK LİSELERİ VE MESLEK YÜKSEK OKULLARINDAKİ EĞİTİM SÜREÇLELERİ ARASINDAKİ UYUM SORUNUN ANALİZİ VE TİCARET LİSESİ ÖRNEĞİ. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(1), 235-243.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305