Organizasyonlar, doğuşlarından ölümlerine kadar geçen tüm süreç içerisinde karar verme olgusuyla karşı karşıya bulunmaktadırlar. Bu süreç içerisinde doğru kararları veremeyen işletmelerin amaçlarına ulaşabilmeleri, yalnızca bir tesadüften ibaret olacaktır. Bu çerçevede organizasyonlar, karar verme aşamasında dikkat ve titizlikle hareket etmek durumundadırlar. Piyasada meydana gelen değişim ve yenilik sinyallerini algılayabilecek erken bir uyarı sistemi kurulması ve çevrede yaşanan değişimlere karşı duyarlı olunması gerekmektedir. İşletmeler, çevreyi kendilerine uyarlamak yerine, kendilerini çevreye uyarlamanın yollarını aramalıdırlar. İşte bu arayış, dış çevre koşullarının sürekli analizini gerekli kılan ve diğer örgütlerin başarısını sağlayan faktörleri belirleyen populasyon ekolojisi kavramını ön plana çıkarmaktadır. Bu süreçte populasyon ekolojinden yararlanılması ve karar alma sürecinin tüm aşamalarında bu yaklaşımın temelini oluşturan sorun, hedef, strateji ve SWOT vb. analizlerin yapılması, işletmenin doğru kararlar vermesi açısından son derece rasyonel bir çaba olmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 2006 Sayı: 2 |