Matematik öğretmenlerinin “MEB Vitamin” yazılımının kullanımına ilişkin
görüşlerini incelemeyi amaçlayan bu araştırmada öğretmenlerin görüşlerini nitel
bir çerçevede değerlendirmek için özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Sivas il merkezinde
görev yapan ve rastgele seçilen 35 matematik öğretmenine “MEB Vitamin”
yazılımına ilişkin yöneltilen açık uçlu sorulardan elde edilen verilere dayalı
olarak yürütülmüştür. Toplanan veriler ana temalara ve bu temalara bağlı olarak
alt temalara ayrılarak örnek ifadelerle desteklenmiştir. Sonuç olarak, “MEB
Vitamin” yazılım kullanımı matematik öğretmenleri tarafından genel olarak
olumlu karşılanmakla birlikte öğretmenlerin altyapı problemine ilişkin çözüm beklentileri
öneri olarak sunulmuştur.
A special case-study was used in the research, which aims to study the
views of mathematics teachers on the use of a Microsoft program called ‘MEB
Vitamin’, to qualitatively assess the teachers’ opinions. The research was
conducted based on the data obtained from the answers to a number of open-ended
questions on the Microsoft program called ‘MEB Vitamin’, directed to 35
randomly-selected mathematics teachers employed in the Province of Sivas, in
the Fall Term of the Academic Year between 2014 and 2015. Following the
division of the data collected into main themes and then into sub-themes, the
data were supported with sample-statements. Consequently, mathematics teachers
viewed the Microsoft program called ‘MEB Vitamin’ as positive in general. However,
mathematics teachers are faced with a number of infrastructural problems.
Expectations for solutions to such problems were presented as suggestions or
proposals.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 14 |