Bu makale, din ve eglence kültürü arasındaki karsılıklı
iliskiyi, Kahramanmaras Sütçü mam Üniversitesi lahiyat Fakültesi
ögrencileri özelinde ele almaktadır. lk önce mezuniyet
gecesinde yapılan bazı gözlemler incelenmektedir. Söz konusu
ögrenciler, hem lahiyat Fakültesi hem de seküler dünya görüsü
içerisindeki konumlarını tanımlarken bir dönüsüm süreci içerisinde
bulunmakta ve yeni bir dindarlık formu gelistirmeye çalısmaktadırlar.
Bu süreçte egitim, ögrenciler üzerinde oldukça
etkin bir rol oynamaktadır. Bu yüzden egitimin sekülerlestirici
rolü ve bu sürece yapmıs oldugu etkileri, ögrencilerin seküler ve
dinî degerler arasında tercihte bulunurken dinî tutum ve davranıslarının
cinsiyet rolleriyle ilgili davranıslarına etkisi örneginde
incelenecektir. Egitimin etkin rolüne ragmen bu ögrenciler
seküler bir dünya görüsü içindeki yerlerine tam olarak belirleyebilmiş
olmaktan uzaktırlar.
Din eglence kültürü yeni dindarlık formları lahiyat Fakültesi ögrencileri egitimin dönüstürücü rolü
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 6 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |