Eşanlamlılığın tarihsel bir arka planı ve tabii bir süreci
vardır. Arap dilbiliminin ilk dönemlerinde nasıl ortaya çıktığı;
kaynaklarına dair öne sürülen sebeplerin neler olduğu; hangi
dilbilimcilerin eşanlamlılığı kabul ettiği ve bu olguyu tespit etmek
amacıyla belli kriterler ve metotlar geliştirdiği, “eşanlamlılık”
hakkındaki ana başlıklardan bazılarıdır. Bunlara ek olarak
mevcut literatür ve birikimin bilimsel açıdan güvenilirliği ve
Arapça öğretiminde eşanlamlı kelimeleri tercih oranı bu konu
hakkındaki diğer problemlerdir.
Arap dilbilimcilerin eşanlamlılık olgusu hakkında farklı
görüşlere sahip oldukları, günümüze ulaşan mevcut eserler veya
bu alanda yapılmış çalışmalar aracılığıyla bilinmektedir.
Dilbilimcilerin bir kısmının dilde eşanlamlılık olgusunu kabul
ettiklerine ve bir manayı iletmek için farklı anlatım yöntemlerine
başvurduklarına eserlerinde rastlanmaktadır. Bunun yanında
bazı dil kitapları ise lafızların delalet ettikleri özel anlamları
sınırlandırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Arapça öğretiminde
eşanlamlı kelimelerin olumlu rolünü ortaya koymak ve
Türkiye’deki Arapça öğretimine katkıda bulunmaktır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 19 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |