Araştırma, gerçekçi matematik eğitiminin ilkokul öğrencilerinin matematik kaygısı ve matematik öz-yeterlik düzeylerine etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma grubunu 18 ilkokul öğrencisi oluşturmuştur. Karma yöntem ile yürütülen araştırma, 6 hafta sürmüştür ve ön test-son test deneysel yöntemiyle tek gruplu model kullanılmıştır. Öğrencilere, gelişimsel seviyelerine, imkânlara ve ilkokul matematik kazanımlarına uygun olarak hazırlanmış gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleri uygulanmıştır. Nicel veriler, “3. ve 4. Sınıf Çocukları için Matematik Kaygı Ölçeği” ve “Matematiğe Yönelik Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği” ile toplanmış, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde paired sample t-testi kullanılmıştır. Nitel veriler, MAXQDA programında içerik analizi ile betimlenerek değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, gerçekçi matematik eğitiminin öğrencilerin matematik kaygıları ve özyeterlik algıları üzerinde anlamlı bir farklılık yarattığı belirlenmiştir. Ayrıca, bu etkinliklerin öğrencilerin matematik kaygı düzeylerini düşürdüğü ve özyeterlik algılarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, gerçekçi matematik etkinliklerinin öğrencilerin matematiksel becerilerini geliştirme ve matematiğe yönelik olumsuz tutumlarını değiştirme potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir.
Gerçekçi matematik eğitimi ilkokul matematik kaygı matematik özyeterlik algısı
Evrak Tarih ve Sayısı: 29.07.2024-26028 ile Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu 25.07.2024 tarihinde saat 10:00’da Kurul Başkanı Prof. Dr. Mehmet Nuri GÖMLEKSİZ başkanlığında, aşağıda imzaları bulunan kurul üyelerinin katılımlarıyla toplanarak gündemdeki konuları görüşmüş ve aşağıdaki kararları almıştır. Karar 15: Üniversitemiz Karakoçan MYO Çocuk Gelişimi Bölümü öğretim elemanı Hilal UĞRAŞ'ın sorumlu araştırmacı olduğu "Gerçekçi Matematik Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Matematik Kaygısı ve Matematik Öz-Yeterlik Algıları Üzerindeki Etkisi" başlıklı çalışma Etik Kurulumuzda görüşülmüş olup; çalışmanın etik kurallara uygun olduğuna oy birliğiyle karar verilmiştir. Kurul Üyeleri: Prof. Dr. Mehmet Nuri GÖMLEKSİZ Prof. Dr. Erdal CANPOLAT Prof. Dr. Mehmet Fatih KARAHÜSEYİNOĞLU Prof. Dr. İrfan EMRE Prof. Dr. Yunus Emre KARAKAYA Doç. Dr. Beyzade Nadir ÇETİN Doç. Dr. Haluk YAMAN Doç. Dr. Süleyman Kaan YALÇIN Doç. Dr. Ayşe Ülkü KAN Doç. Dr. Serkan BİÇER (İzinli Doç. Dr. Müzeyyen BULUT ÖZEK Doç. Dr. Bilal SOLAK Doç. Dr. Zülfükar Aytaç KİŞMAN
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.