BibTex RIS Kaynak Göster

Administratıve Qualifıcations of Senior Level Educational Admnistrators

Yıl 2005, Cilt: 41 Sayı: 41, 69 - 85, 01.02.2005

Öz

The purpose of this study is to determine problems related to qualifications of the senior educational administrators and to describe reasons behind these problems at central offices of the Ministry of Education in Turkey. Administrators' suggestions for dealing with these problems were also described. A semi-structured interview was designed to collect data from 21 senior educational administrators. Descriptive analysis of data was done by using content analysis method. Interview data were categorized into three sub-categories; (a) problems related to qualifications of administrators, (b) the reasons behind these problems and (c) administrators' suggestions to deal with these problems. The results indicated that; the educational administrators are not effective in the area of educational administration and this situation is considered as a significant problem by them.

Kaynakça

  • Atalay, M. S. (1995). Hem merkezi hem de yerel odaklı bir eğitim sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1, (2), 211-218.
  • Balcı, A. (1999). Eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi. Eğitimde Yansımalar V-21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, (pp. 208-229). Ankara: Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınları:3,
  • Bircan, İ. (1999). Türkiye’de eğitim-istihdam ilişkileri (durum-sorunlar ve 21. yüzyıl için öneriler). Eğitimde Yansımalar V-21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, (pp. 118-125). .Ankara: Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınları:3,
  • Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: PEGEM Yayın No:9.
  • Can, N. ve Çelikten, M. (2000) Türkiye’de eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi süreci. Milli Eğitim Dergisi, Ekim-Kasım- Aralık:148
  • Cardno, C. & Piggot-Irvine, E. (1996). Incorporating action research in school senior management training. International Journal of Educational Management. 10(5), 19-24.
  • Hargie, C., Tourish, D. & Hargie, O. (1994). Managers communicating: an investigation of core situations and difficulties within educational organizations. International Journal of Management. 8(6), 23-28.
  • Kayıkçı, K. (2001). Yönetici yetiştirme sorunu. Milli Eğitim Dergisi, Mart- Nisan-Mayıs :150
  • Onural, H. (2002). Milli eğitim bakanlığı merkez teşkilatı eğitim yöneticilerinin görevlerini icra ederken karşılaştıkları sorunlar. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bolu:AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Senge, P. M. (1993). Beşinci disiplin. (Çev.: A. İldeniz ve A. Doğukan.) Yapı Kredi Yayınları, İstanbul: 2. Baskı.

Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu ve Nedenleri

Yıl 2005, Cilt: 41 Sayı: 41, 69 - 85, 01.02.2005

Öz

Bu çalışmada, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında görev yapan üst düzey eğitim yöneticilerinin eğitim yönetimi alanındaki yeterliklerine ilişkin sorunları ve nedenlerini ortaya çıkarmak ve yöneticilerin bu sorunlarla ilgili önerilerinin neler olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak 21 yönetici ile görüşme yapılmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi sonucunda, yöneticiler tarafından dile getirilenler; yöneticilerin yeterliğine ilişkin sorunlar, nedenleri ve yöneticilerin bu sorunlara ilişkin önerileri olmak üzere üç boyut halinde veriler sınıflandırılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, yöneticilerin eğitim yönetimi alanında yeterli olmadıkları ve bu durum yöneticiler tarafından görevlerin yerine getirilmesinde önemli bir sorun olarak görüldüğünü göstermektedir

Kaynakça

  • Atalay, M. S. (1995). Hem merkezi hem de yerel odaklı bir eğitim sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1, (2), 211-218.
  • Balcı, A. (1999). Eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi. Eğitimde Yansımalar V-21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, (pp. 208-229). Ankara: Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınları:3,
  • Bircan, İ. (1999). Türkiye’de eğitim-istihdam ilişkileri (durum-sorunlar ve 21. yüzyıl için öneriler). Eğitimde Yansımalar V-21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, (pp. 118-125). .Ankara: Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınları:3,
  • Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: PEGEM Yayın No:9.
  • Can, N. ve Çelikten, M. (2000) Türkiye’de eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi süreci. Milli Eğitim Dergisi, Ekim-Kasım- Aralık:148
  • Cardno, C. & Piggot-Irvine, E. (1996). Incorporating action research in school senior management training. International Journal of Educational Management. 10(5), 19-24.
  • Hargie, C., Tourish, D. & Hargie, O. (1994). Managers communicating: an investigation of core situations and difficulties within educational organizations. International Journal of Management. 8(6), 23-28.
  • Kayıkçı, K. (2001). Yönetici yetiştirme sorunu. Milli Eğitim Dergisi, Mart- Nisan-Mayıs :150
  • Onural, H. (2002). Milli eğitim bakanlığı merkez teşkilatı eğitim yöneticilerinin görevlerini icra ederken karşılaştıkları sorunlar. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bolu:AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Senge, P. M. (1993). Beşinci disiplin. (Çev.: A. İldeniz ve A. Doğukan.) Yapı Kredi Yayınları, İstanbul: 2. Baskı.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr Hatun Onural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 41 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Onural, Y. D. D. H. (2005). Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu ve Nedenleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41(41), 69-85.
AMA Onural YDDH. Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 2005;41(41):69-85.
Chicago Onural, Yrd. Doç. Dr Hatun. “Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu Ve Nedenleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 41, sy. 41 (Şubat 2005): 69-85.
EndNote Onural YDDH (01 Şubat 2005) Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 41 41 69–85.
IEEE Y. D. D. H. Onural, “Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu ve Nedenleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 41, sy. 41, ss. 69–85, 2005.
ISNAD Onural, Yrd. Doç. Dr Hatun. “Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu Ve Nedenleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 41/41 (Şubat 2005), 69-85.
JAMA Onural YDDH. Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2005;41:69–85.
MLA Onural, Yrd. Doç. Dr Hatun. “Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu Ve Nedenleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 41, sy. 41, 2005, ss. 69-85.
Vancouver Onural YDDH. Üst Düzey Eğitim Yöneticilerinin Eğitim Yönetimi Alanındaki Yeterlik Sorunu ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2005;41(41):69-85.