Bu çalışmada, “Tek Boyutlu Hareket” konusunun öğretiminde işbirliğine dayalı öğrenmenin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Bu amaçla, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı 1. sınıfında okuyan lisans öğrencileri arasından, tamamen rasgele bir seçimle, deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Kontrol grubunda geleneksel öğretim metotları uygulanmış; deney grubunda ise işbirliğine dayalı öğrenme takımları oluşturularak problem çözme seansları organize edilmiştir. Etkinliklerin başında ve sonunda bireysel olarak uygulanan testlerden alınan başarı puanlarının analizi sonucunda, işbirliğine dayalı öğrenmenin fizik derslerindeki akademik başarıyı arttırdığı anlaşılmıştır.
İşbirliğine dayalı öğrenme işbirliği fizik öğretimi akademik başarı
In this study, the effect of the cooperative-based learning on teaching “one-dimension motion” subject on academic achievement has been investigated. For this purpose, experimental and control group which in undergraduate students contains in the year of 2002-2003 at Gazi University, Gazi Education Faculty, Physics Department 1 class are designated. While traditional instruction methods were carried out at control group, problem-solving sessions were organized at experimental group consisting of cooperative-based learning teams. When the points taken to the tests applied at the beginning and the ending of the learning activities have been analysed, cooperative-based learning in physics lessons has increased the academic achievement.
cooperative-based learning cooperation physics teaching academic achievement.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 40 Sayı: 40 |