BibTex RIS Kaynak Göster

1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri

Yıl 2002, Cilt: 30 Sayı: 30, 183 - 186, 01.01.2002

Öz

Bu çalışmada, 1999 yılından itibaren uygulanmaya başlanan üniversiteye giriş sınav sisteminde yapılan değişikliklerin, mesleki ve teknik ortaöğretime olan etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Sınav sisteminde yapılan değişiklik, yükseköğretime girişte ortaöğretimdeki başarının ağırlığını arttırmak ve alan katsayısı uygulamasına geçmek şeklinde özetlenebilir. Bu değişikliklerin doğurduğu sonuçlar, mesleki ve teknik ortaöğretim içinde din öğretimi okullarındaki öğrenci sayılarında önemli ölçüde azalmaya yol açmış, diğer mesleki ve teknik ortaöğretim okullarında ise, önemli sayılabilecek bir değişme yaratmamıştır. Yeni sistemin etkili olduğu bir alan da, ortaöğretimden yükseköğretime geçişte program uyumunun sağlanması açısından olumlu getirilerinin olmasıdır. Bunun yanı sıra, yeni sistemin kimi eksikliklerinin olduğu da söylenebilir.

1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri

Yıl 2002, Cilt: 30 Sayı: 30, 183 - 186, 01.01.2002

Öz

Bu çalışmada, 1999 yılından itibaren uygulanmaya başlanan üniversiteye giriş sınav sisteminde yapılan değişikliklerin, mesleki ve teknik ortaöğretime olan etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Sınav sisteminde yapılan değişiklik, yükseköğretime girişte ortaöğretimdeki başarının ağırlığını arttırmak ve alan katsayısı uygulamasına geçmek şeklinde özetlenebilir. Bu değişikliklerin doğurduğu sonuçlar, mesleki ve teknik ortaöğretim içinde din öğretimi okullarındaki öğrenci sayılarında önemli ölçüde azalmaya yol açmış, diğer mesleki ve teknik ortaöğretim okullarında ise, önemli sayılabilecek bir değişme yaratmamıştır. Yeni sistemin etkili olduğu bir alan da, ortaöğretimden yükseköğretime geçişte program uyumunun sağlanması açısından olumlu getirilerinin olmasıdır. Bunun yanı sıra, yeni sistemin kimi eksikliklerinin olduğu da söylenebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Ayral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 30 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Ayral, M. (2002). 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30(30), 183-186.
AMA Ayral M. 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 2002;30(30):183-186.
Chicago Ayral, Mustafa. “1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki Ve Teknik Ortaöğretime Etkileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30, sy. 30 (Ocak 2002): 183-86.
EndNote Ayral M (01 Ocak 2002) 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30 30 183–186.
IEEE M. Ayral, “1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 30, sy. 30, ss. 183–186, 2002.
ISNAD Ayral, Mustafa. “1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki Ve Teknik Ortaöğretime Etkileri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30/30 (Ocak 2002), 183-186.
JAMA Ayral M. 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30:183–186.
MLA Ayral, Mustafa. “1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki Ve Teknik Ortaöğretime Etkileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 30, sy. 30, 2002, ss. 183-6.
Vancouver Ayral M. 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30(30):183-6.