Bu çalışmada, 1999 yılından itibaren uygulanmaya başlanan üniversiteye giriş sınav sisteminde yapılan değişikliklerin, mesleki ve teknik ortaöğretime olan etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Sınav sisteminde yapılan değişiklik, yükseköğretime girişte ortaöğretimdeki başarının ağırlığını arttırmak ve alan katsayısı uygulamasına geçmek şeklinde özetlenebilir. Bu değişikliklerin doğurduğu sonuçlar, mesleki ve teknik ortaöğretim içinde din öğretimi okullarındaki öğrenci sayılarında önemli ölçüde azalmaya yol açmış, diğer mesleki ve teknik ortaöğretim okullarında ise, önemli sayılabilecek bir değişme yaratmamıştır. Yeni sistemin etkili olduğu bir alan da, ortaöğretimden yükseköğretime geçişte program uyumunun sağlanması açısından olumlu getirilerinin olmasıdır. Bunun yanı sıra, yeni sistemin kimi eksikliklerinin olduğu da söylenebilir.
Bu çalışmada, 1999 yılından itibaren uygulanmaya başlanan üniversiteye giriş sınav sisteminde yapılan değişikliklerin, mesleki ve teknik ortaöğretime olan etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Sınav sisteminde yapılan değişiklik, yükseköğretime girişte ortaöğretimdeki başarının ağırlığını arttırmak ve alan katsayısı uygulamasına geçmek şeklinde özetlenebilir. Bu değişikliklerin doğurduğu sonuçlar, mesleki ve teknik ortaöğretim içinde din öğretimi okullarındaki öğrenci sayılarında önemli ölçüde azalmaya yol açmış, diğer mesleki ve teknik ortaöğretim okullarında ise, önemli sayılabilecek bir değişme yaratmamıştır. Yeni sistemin etkili olduğu bir alan da, ortaöğretimden yükseköğretime geçişte program uyumunun sağlanması açısından olumlu getirilerinin olmasıdır. Bunun yanı sıra, yeni sistemin kimi eksikliklerinin olduğu da söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 30 Sayı: 30 |