BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel ve İş Tutum ve Davranışları

Yıl 2001, Cilt: 28 Sayı: 28, 471 - 482, 01.09.2001

Öz

İlköğretim okulu müdürlerinin genel ve iş tutum ve davranışlarının önem ve gösterilme düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen algılarını saptamak amacıyla yapılan bu araştırma Erzurum il merkezinde bulunan 71 ilköğretim okulundan "oranlı eleman" örnekleme yöntemiyle seçilen 150 öğretmen ile 45 denetmen kapsamına almıştır. Verilerin toplanmasında anket kullanılmış,istatistiksel analizlerde ortalama, standart sapma ve t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmen ve denetmenlerin, ilköğretim okulu müdürlerinin genel ve iş tutum ve davranışlarının büyük bir kısmım "oldukça önemli", kararlara katılma boyutundaki tutum ve davranışlarını ise "çok önemli" bulduklarını, buna karşın söz konuşu tutum ve davranışların okul müdürlerince "alt" ve "orta" düzeyde gösterildiğini ortaya koymuştur

İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel ve İş Tutum ve Davranışları

Yıl 2001, Cilt: 28 Sayı: 28, 471 - 482, 01.09.2001

Öz

İlköğretim okulu müdürlerinin genel ve iş tutum ve davranışlarının önem ve gösterilme düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen algılarını saptamak amacıyla yapılan bu araştırma Erzurum il merkezinde bulunan 71 ilköğretim okulundan "oranlı eleman" örnekleme yöntemiyle seçilen 150 öğretmen ile 45 denetmen kapsamına almıştır. Verilerin toplanmasında anket kullanılmış,istatistiksel analizlerde ortalama, standart sapma ve t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmen ve denetmenlerin, ilköğretim okulu müdürlerinin genel ve iş tutum ve davranışlarının büyük bir kısmım "oldukça önemli", kararlara katılma boyutundaki tutum ve davranışlarını ise "çok önemli" bulduklarını, buna karşın söz konuşu tutum ve davranışların okul müdürlerince "alt" ve "orta" düzeyde gösterildiğini ortaya koymuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Kenan Atay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 28 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Atay, Y. D. D. K. (2001). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel ve İş Tutum ve Davranışları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 28(28), 471-482.
AMA Atay YDDK. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel ve İş Tutum ve Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Eylül 2001;28(28):471-482.
Chicago Atay, Yrd. Doç. Dr. Kenan. “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel Ve İş Tutum Ve Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28, sy. 28 (Eylül 2001): 471-82.
EndNote Atay YDDK (01 Eylül 2001) İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel ve İş Tutum ve Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28 28 471–482.
IEEE Y. D. D. K. Atay, “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel ve İş Tutum ve Davranışları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 28, sy. 28, ss. 471–482, 2001.
ISNAD Atay, Yrd. Doç. Dr. Kenan. “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel Ve İş Tutum Ve Davranışları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28/28 (Eylül 2001), 471-482.
JAMA Atay YDDK. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel ve İş Tutum ve Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28:471–482.
MLA Atay, Yrd. Doç. Dr. Kenan. “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel Ve İş Tutum Ve Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 28, sy. 28, 2001, ss. 471-82.
Vancouver Atay YDDK. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Genel ve İş Tutum ve Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28(28):471-82.