İlköğretim okulu müdürlerinin genel ve iş tutum ve davranışlarının önem ve gösterilme düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen algılarını saptamak amacıyla yapılan bu araştırma Erzurum il merkezinde bulunan 71 ilköğretim okulundan "oranlı eleman" örnekleme yöntemiyle seçilen 150 öğretmen ile 45 denetmen kapsamına almıştır. Verilerin toplanmasında anket kullanılmış,istatistiksel analizlerde ortalama, standart sapma ve t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmen ve denetmenlerin, ilköğretim okulu müdürlerinin genel ve iş tutum ve davranışlarının büyük bir kısmım "oldukça önemli", kararlara katılma boyutundaki tutum ve davranışlarını ise "çok önemli" bulduklarını, buna karşın söz konuşu tutum ve davranışların okul müdürlerince "alt" ve "orta" düzeyde gösterildiğini ortaya koymuştur
İlköğretim okulu müdürlerinin genel ve iş tutum ve davranışlarının önem ve gösterilme düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen algılarını saptamak amacıyla yapılan bu araştırma Erzurum il merkezinde bulunan 71 ilköğretim okulundan "oranlı eleman" örnekleme yöntemiyle seçilen 150 öğretmen ile 45 denetmen kapsamına almıştır. Verilerin toplanmasında anket kullanılmış,istatistiksel analizlerde ortalama, standart sapma ve t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmen ve denetmenlerin, ilköğretim okulu müdürlerinin genel ve iş tutum ve davranışlarının büyük bir kısmım "oldukça önemli", kararlara katılma boyutundaki tutum ve davranışlarını ise "çok önemli" bulduklarını, buna karşın söz konuşu tutum ve davranışların okul müdürlerince "alt" ve "orta" düzeyde gösterildiğini ortaya koymuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 28 Sayı: 28 |