BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Yönetici ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi

Yıl 2001, Cilt: 26 Sayı: 26, 179 - 194, 01.07.2001

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin kültürel liderlik davranışlarım gösterme düzeyleri ile kültürel değerlerin örgütte öne çıkma dereceleri bakımından değerlendirilmesi ve her bir davranış ve değerin öğretmen verimliliğine etkisini, yönetici,öğretmen ve denetmen görüşleri doğrultusunda saptamaktır. Araştırma bulguları; öğretmen ve denetmenlerin, ilköğretim okulu yöneticilerini, kültürel liderlik rollerini oynamada başarılı bulmadıklarını, ilköğretim okullarının güçlü bir örgütsel kültüre sahip olmadığını ortaya koymuştur.

Öğretmen Yönetici ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi

Yıl 2001, Cilt: 26 Sayı: 26, 179 - 194, 01.07.2001

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin kültürel liderlik davranışlarım gösterme düzeyleri ile kültürel değerlerin örgütte öne çıkma dereceleri bakımından değerlendirilmesi ve her bir davranış ve değerin öğretmen verimliliğine etkisini, yönetici,öğretmen ve denetmen görüşleri doğrultusunda saptamaktır. Araştırma bulguları; öğretmen ve denetmenlerin, ilköğretim okulu yöneticilerini, kültürel liderlik rollerini oynamada başarılı bulmadıklarını, ilköğretim okullarının güçlü bir örgütsel kültüre sahip olmadığını ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr Kenan Atay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 26 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Atay, Y. D. D. K. (2001). Öğretmen Yönetici ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 26(26), 179-194.
AMA Atay YDDK. Öğretmen Yönetici ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Temmuz 2001;26(26):179-194.
Chicago Atay, Yrd. Doç. Dr Kenan. “Öğretmen Yönetici Ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü Ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26, sy. 26 (Temmuz 2001): 179-94.
EndNote Atay YDDK (01 Temmuz 2001) Öğretmen Yönetici ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26 26 179–194.
IEEE Y. D. D. K. Atay, “Öğretmen Yönetici ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 26, sy. 26, ss. 179–194, 2001.
ISNAD Atay, Yrd. Doç. Dr Kenan. “Öğretmen Yönetici Ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü Ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26/26 (Temmuz 2001), 179-194.
JAMA Atay YDDK. Öğretmen Yönetici ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26:179–194.
MLA Atay, Yrd. Doç. Dr Kenan. “Öğretmen Yönetici Ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü Ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 26, sy. 26, 2001, ss. 179-94.
Vancouver Atay YDDK. Öğretmen Yönetici ve Denetmenlerin Bakış Açısından Okul Kültürü ve Öğretmen Verimliliğine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26(26):179-94.