BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Bölgelerinin Yapışı ve İşleyişi

Yıl 2000, Cilt: 24 Sayı: 24, 561 - 570, 01.05.2000

Öz

Amerikan Anayasası`nda eğitimle ilgili bir maddenin olmamasından dolayı eğitim ile ilgili tüm yetki ve sorumluluklar eyaletlere bırakılmıştır. Eğitim etkinliklerinin eyaletlerin sorumluluğunda olmasına yasal dayanak ise Amerikan Anayasasının 10. maddesidir. Diğer pek çok ülkede eğitim milli bir sorun olarak ele alınmasına karşın, eğitim işinin eyaletlere bırakılmasından dolayı ABD`de milli bir eğitim sistemi yoktur. Her eyalet kendi eğitim sistemini düzenleme yetki ve sorumluluğuna sahiptir. Bu nedenden ötürü her eyaletin kendine özgü bir eğitim sistemi oluşturduğu ve eyaletlerin eğitim ile ilgili yetki ve sorumluluklarının çok önemli kısmının mahalli okul bölgelerine aktardığı görülmektedir. Son yıllarda, Türk eğitim sisteminde de eğitim bölgesi oluşturma ile ilgili yasal düzenlemeler gerçekleştirilmiş ve ülkenin bazı kesimlerinde ilk defa eğitim bölgeleri oluşturulmuştur. Bu yüzden, bu çalışma Türk Milli Eğitim Sistemi için anlamlı bir öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı, bir okul bölgesinin nasıl kurulacağı, işletileceği ve geliştirileceği konusunda ABD örneğini sunarak Türk eğitim sistemine katkıda bulunmaktır.

Okul Bölgelerinin Yapışı ve İşleyişi

Yıl 2000, Cilt: 24 Sayı: 24, 561 - 570, 01.05.2000

Öz

Amerikan Anayasası`nda eğitimle ilgili bir maddenin olmamasından dolayı eğitim ile ilgili tüm yetki ve sorumluluklar eyaletlere bırakılmıştır. Eğitim etkinliklerinin eyaletlerin sorumluluğunda olmasına yasal dayanak ise Amerikan Anayasasının 10. maddesidir. Diğer pek çok ülkede eğitim milli bir sorun olarak ele alınmasına karşın, eğitim işinin eyaletlere bırakılmasından dolayı ABD`de milli bir eğitim sistemi yoktur. Her eyalet kendi eğitim sistemini düzenleme yetki ve sorumluluğuna sahiptir. Bu nedenden ötürü her eyaletin kendine özgü bir eğitim sistemi oluşturduğu ve eyaletlerin eğitim ile ilgili yetki ve sorumluluklarının çok önemli kısmının mahalli okul bölgelerine aktardığı görülmektedir. Son yıllarda, Türk eğitim sisteminde de eğitim bölgesi oluşturma ile ilgili yasal düzenlemeler gerçekleştirilmiş ve ülkenin bazı kesimlerinde ilk defa eğitim bölgeleri oluşturulmuştur. Bu yüzden, bu çalışma Türk Milli Eğitim Sistemi için anlamlı bir öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı, bir okul bölgesinin nasıl kurulacağı, işletileceği ve geliştirileceği konusunda ABD örneğini sunarak Türk eğitim sistemine katkıda bulunmaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Halil Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 24 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Işık, D. H. (2000). Okul Bölgelerinin Yapışı ve İşleyişi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 561-570.
AMA Işık DH. Okul Bölgelerinin Yapışı ve İşleyişi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mayıs 2000;24(24):561-570.
Chicago Işık, Dr. Halil. “Okul Bölgelerinin Yapışı Ve İşleyişi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24, sy. 24 (Mayıs 2000): 561-70.
EndNote Işık DH (01 Mayıs 2000) Okul Bölgelerinin Yapışı ve İşleyişi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24 24 561–570.
IEEE D. H. Işık, “Okul Bölgelerinin Yapışı ve İşleyişi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 24, sy. 24, ss. 561–570, 2000.
ISNAD Işık, Dr. Halil. “Okul Bölgelerinin Yapışı Ve İşleyişi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24/24 (Mayıs 2000), 561-570.
JAMA Işık DH. Okul Bölgelerinin Yapışı ve İşleyişi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24:561–570.
MLA Işık, Dr. Halil. “Okul Bölgelerinin Yapışı Ve İşleyişi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 24, sy. 24, 2000, ss. 561-70.
Vancouver Işık DH. Okul Bölgelerinin Yapışı ve İşleyişi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24(24):561-70.