Bu çalışma devlet üniversitelerinin üniversiteye giriş eşitliği ile fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla uygulanmakta olduğu düşük öğretim ücretinin ne derece etkili olup olmadığım irdelemektedir. Bu kapsam altında, devlet üniversiteleri mali acıdan incelenmeye başlandığı zaman, akla gelen ilk sorular" Yüksek eğitimin maliyetini kim taşımalıdır?" ve "Taşınan yükün ne kadarı öğrenciler tarafından ödenmelidir?" olmaktadır. Bu sorular devlet üniversitelerinin finanse edilmesinde temel soruları ve sorunları oluşturmaktadır. (Hansen ve Veissbrod, 1969; Johnstone, 1983, 1998; Hansen ve Gladieux, 1991; Meisinger, 1999, Hosler, 1998). Bu soruların cevapları ise, devletin yüksek öğretime bakış açısı ile devletin yükseköğretimde fırsat eşitliği nasıl sağlandığını yansıtmaktadır.
Bu çalışma devlet üniversitelerinin üniversiteye giriş eşitliği ile fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla uygulanmakta olduğu düşük öğretim ücretinin ne derece etkili olup olmadığım irdelemektedir. Bu kapsam altında, devlet üniversiteleri mali acıdan incelenmeye başlandığı zaman, akla gelen ilk sorular" Yüksek eğitimin maliyetini kim taşımalıdır?" ve "Taşınan yükün ne kadarı öğrenciler tarafından ödenmelidir?" olmaktadır. Bu sorular devlet üniversitelerinin finanse edilmesinde temel soruları ve sorunları oluşturmaktadır. (Hansen ve Veissbrod, 1969; Johnstone, 1983, 1998; Hansen ve Gladieux, 1991; Meisinger, 1999, Hosler, 1998). Bu soruların cevapları ise, devletin yüksek öğretime bakış açısı ile devletin yükseköğretimde fırsat eşitliği nasıl sağlandığını yansıtmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 23 Sayı: 23 |