BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme

Yıl 1999, Cilt: 17 Sayı: 17, 37 - 51, 01.08.1999

Öz

Küreselleşme sürecinin en önemli sonuçlarından birisi, ulusal kalkınma çabalarının ve uluslararası rekabet gücünün gerektirdiği nitelikli işgücüne duyulan gereksinimdir. Nitelikli işgücü sorunu, 2000'li yıllara girerken ortaöğretimin meslek eğitimine vurgu yapan rolünün yeni baştan değerlendirilmesini zorunlu kılmaktadır. 16. Milli Eğitim Şurası, bu konudaki arayışlara bir yön vermek ve meslek eğitiminde geleceğe ilişkin politika oluşumuna temel oluşturmak üzere gerçekleştirilmiştir. Şurada önerilen modelden çıkarılan sonuca göre, geleceğin ortaöğretim düzeni “çok amaçlı okul” üzerine kurulacaktır. Sistem bütünlüğü gözden kaçırılmadan uygulama kararlılığı gösterildiği sürece, bu okulun uygulayacağı derece ve belgeye götürücü çoklu programlarla; bir yandan ortaöğretimdeki dağanıklığa son verilip sistemin amaca dönüklüğü artırılacak, öte yandan da var olan kaynakların daha ussal kullanımı sağlanabilecektir.

Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme

Yıl 1999, Cilt: 17 Sayı: 17, 37 - 51, 01.08.1999

Öz

Küreselleşme sürecinin en önemli sonuçlarından birisi, ulusal kalkınma çabalarının ve uluslararası rekabet gücünün gerektirdiği nitelikli işgücüne duyulan gereksinimdir. Nitelikli işgücü sorunu, 2000'li yıllara girerken ortaöğretimin meslek eğitimine vurgu yapan rolünün yeni baştan değerlendirilmesini zorunlu kılmaktadır. 16. Milli Eğitim Şurası, bu konudaki arayışlara bir yön vermek ve meslek eğitiminde geleceğe ilişkin politika oluşumuna temel oluşturmak üzere gerçekleştirilmiştir. Şurada önerilen modelden çıkarılan sonuca göre, geleceğin ortaöğretim düzeni “çok amaçlı okul” üzerine kurulacaktır. Sistem bütünlüğü gözden kaçırılmadan uygulama kararlılığı gösterildiği sürece, bu okulun uygulayacağı derece ve belgeye götürücü çoklu programlarla; bir yandan ortaöğretimdeki dağanıklığa son verilip sistemin amaca dönüklüğü artırılacak, öte yandan da var olan kaynakların daha ussal kullanımı sağlanabilecektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Fevzi Uluğ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 17 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Uluğ, D. D. F. (1999). Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(17), 37-51.
AMA Uluğ DDF. Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 1999;17(17):37-51.
Chicago Uluğ, Doç. Dr. Fevzi. “Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17, sy. 17 (Ağustos 1999): 37-51.
EndNote Uluğ DDF (01 Ağustos 1999) Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17 17 37–51.
IEEE D. D. F. Uluğ, “Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 17, sy. 17, ss. 37–51, 1999.
ISNAD Uluğ, Doç. Dr. Fevzi. “Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17/17 (Ağustos 1999), 37-51.
JAMA Uluğ DDF. Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;17:37–51.
MLA Uluğ, Doç. Dr. Fevzi. “Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 17, sy. 17, 1999, ss. 37-51.
Vancouver Uluğ DDF. Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;17(17):37-51.