Küreselleşme sürecinin en önemli sonuçlarından birisi, ulusal kalkınma çabalarının ve uluslararası rekabet gücünün gerektirdiği nitelikli işgücüne duyulan gereksinimdir. Nitelikli işgücü sorunu, 2000'li yıllara girerken ortaöğretimin meslek eğitimine vurgu yapan rolünün yeni baştan değerlendirilmesini zorunlu kılmaktadır. 16. Milli Eğitim Şurası, bu konudaki arayışlara bir yön vermek ve meslek eğitiminde geleceğe ilişkin politika oluşumuna temel oluşturmak üzere gerçekleştirilmiştir. Şurada önerilen modelden çıkarılan sonuca göre, geleceğin ortaöğretim düzeni “çok amaçlı okul” üzerine kurulacaktır. Sistem bütünlüğü gözden kaçırılmadan uygulama kararlılığı gösterildiği sürece, bu okulun uygulayacağı derece ve belgeye götürücü çoklu programlarla; bir yandan ortaöğretimdeki dağanıklığa son verilip sistemin amaca dönüklüğü artırılacak, öte yandan da var olan kaynakların daha ussal kullanımı sağlanabilecektir.
Küreselleşme sürecinin en önemli sonuçlarından birisi, ulusal kalkınma çabalarının ve uluslararası rekabet gücünün gerektirdiği nitelikli işgücüne duyulan gereksinimdir. Nitelikli işgücü sorunu, 2000'li yıllara girerken ortaöğretimin meslek eğitimine vurgu yapan rolünün yeni baştan değerlendirilmesini zorunlu kılmaktadır. 16. Milli Eğitim Şurası, bu konudaki arayışlara bir yön vermek ve meslek eğitiminde geleceğe ilişkin politika oluşumuna temel oluşturmak üzere gerçekleştirilmiştir. Şurada önerilen modelden çıkarılan sonuca göre, geleceğin ortaöğretim düzeni “çok amaçlı okul” üzerine kurulacaktır. Sistem bütünlüğü gözden kaçırılmadan uygulama kararlılığı gösterildiği sürece, bu okulun uygulayacağı derece ve belgeye götürücü çoklu programlarla; bir yandan ortaöğretimdeki dağanıklığa son verilip sistemin amaca dönüklüğü artırılacak, öte yandan da var olan kaynakların daha ussal kullanımı sağlanabilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 17 Sayı: 17 |