BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine

Yıl 1998, Cilt: 15 Sayı: 15, 271 - 273, 01.06.1998

Öz

Altmışlı yıllarda üniversite öğrencisiyken programımızda kuantum mekanik dersi vardı. Bizler için oldukça soyut bir dersti. Bazı arkadaşlarımızın, bu dersin fizikçi olarak bize birşey katmayacağını, toplumun sorunlarını irdeleme ve çözmede veya liselerde öğrencilere fizik okutmada yarar getirmeyeceğini tartıştıklarını hatırlıyorum. Bu tartışmaların üzerinden otuz yıl gibi bir zaman geçti. O gün bizlere çok soyut gelen kuantum fiziği bugün uygulamada yerini aldı. Yüksek teknolojide kuantum cihazlardan bahsediliyor ve kullanılıyor. Sadece teknolojiye değil, sosyal bilimlere de yansımış durumda. Fizikteki belirsizlik ilkesine dayalı olan kuantum organizasyonlardan söz edilmektedir. Bunları sizlerle paylaşmak istememin nedeni, çağımızdaki hızlı gelişmelere ayak uydurabilmek için, değişen dünyaya uygun eğitim programları yapmamız ve bunları genç nesillere aktaracak çağdaş bilgi ve yöntemlerle donanmış kaliteli öğretmen yetiştirmenin ne kadar önemli olduğunu belirtmek istememdir.

Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine

Yıl 1998, Cilt: 15 Sayı: 15, 271 - 273, 01.06.1998

Öz

Altmışlı yıllarda üniversite öğrencisiyken programımızda kuantum mekanik dersi vardı. Bizler için oldukça soyut bir dersti. Bazı arkadaşlarımızın, bu dersin fizikçi olarak bize birşey katmayacağını, toplumun sorunlarını irdeleme ve çözmede veya liselerde öğrencilere fizik okutmada yarar getirmeyeceğini tartıştıklarını hatırlıyorum. Bu tartışmaların üzerinden otuz yıl gibi bir zaman geçti. O gün bizlere çok soyut gelen kuantum fiziği bugün uygulamada yerini aldı. Yüksek teknolojide kuantum cihazlardan bahsediliyor ve kullanılıyor. Sadece teknolojiye değil, sosyal bilimlere de yansımış durumda. Fizikteki belirsizlik ilkesine dayalı olan kuantum organizasyonlardan söz edilmektedir. Bunları sizlerle paylaşmak istememin nedeni, çağımızdaki hızlı gelişmelere ayak uydurabilmek için, değişen dünyaya uygun eğitim programları yapmamız ve bunları genç nesillere aktaracak çağdaş bilgi ve yöntemlerle donanmış kaliteli öğretmen yetiştirmenin ne kadar önemli olduğunu belirtmek istememdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Halil Kırbıyık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 15 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kırbıyık, P. D. H. (1998). Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(15), 271-273.
AMA Kırbıyık PDH. Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 1998;15(15):271-273.
Chicago Kırbıyık, Prof. Dr. Halil. “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15, sy. 15 (Haziran 1998): 271-73.
EndNote Kırbıyık PDH (01 Haziran 1998) Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15 15 271–273.
IEEE P. D. H. Kırbıyık, “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 15, sy. 15, ss. 271–273, 1998.
ISNAD Kırbıyık, Prof. Dr. Halil. “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15/15 (Haziran 1998), 271-273.
JAMA Kırbıyık PDH. Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;15:271–273.
MLA Kırbıyık, Prof. Dr. Halil. “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 15, sy. 15, 1998, ss. 271-3.
Vancouver Kırbıyık PDH. Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;15(15):271-3.