BibTex RIS Kaynak Göster

Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi

Yıl 1996, Cilt: 8 Sayı: 8, 479 - 482, 01.09.1996

Öz

Örgütlerde personelin eğitimi, örgütün temel işlevlerinin başında gelmektedir. Değişen koşullara uyum sağlamak üzere personel gelişimini sürekli kılacak eğitim etkinliklerine yer vermek örgütler için temel zorunluluktur. Örgütlerde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakla olan bireylerin görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğilimi "hizmet içi eğilim" olarak tanımlayabiliriz (Taymaz. 1981. s.4). Örgütlerde hizmet içi eğilimin gerekliliğini şu şekilde vurgulayabiliriz: "Göreve alman bir kişi için öğrenim ve sınav bir bakıma bitmiş görülür. Oysa asıl öğrenme ve sınav yeni başlamıştır. Gerçek okul. yaşamdaki işyeri: gerçek öğrenim, işin gerektirdiği kural ve bilgiler: gerçek.sınav ise. iş ve uygulamada gösterilen verim ve buna .dayalı olarak yönetimin yapmış olduğu değerlendirmedir. Bu sınavı verebilmenin ve iyi dcğerlcndirilebilmenin kuralı ise. hizmet içinde, yani işin başında iş için yetişmek, işin gereği yapılan gelişmeleri izleyip, edinmek ve işe uygulayabilmektir" (Gülseren. 19X3. s.34).

Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi

Yıl 1996, Cilt: 8 Sayı: 8, 479 - 482, 01.09.1996

Öz

Örgütlerde personelin eğitimi, örgütün temel işlevlerinin başında gelmektedir. Değişen koşullara uyum sağlamak üzere personel gelişimini sürekli kılacak eğitim etkinliklerine yer vermek örgütler için temel zorunluluktur. Örgütlerde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakla olan bireylerin görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğilimi "hizmet içi eğilim" olarak tanımlayabiliriz (Taymaz. 1981. s.4). Örgütlerde hizmet içi eğilimin gerekliliğini şu şekilde vurgulayabiliriz: "Göreve alman bir kişi için öğrenim ve sınav bir bakıma bitmiş görülür. Oysa asıl öğrenme ve sınav yeni başlamıştır. Gerçek okul. yaşamdaki işyeri: gerçek öğrenim, işin gerektirdiği kural ve bilgiler: gerçek.sınav ise. iş ve uygulamada gösterilen verim ve buna .dayalı olarak yönetimin yapmış olduğu değerlendirmedir. Bu sınavı verebilmenin ve iyi dcğerlcndirilebilmenin kuralı ise. hizmet içinde, yani işin başında iş için yetişmek, işin gereği yapılan gelişmeleri izleyip, edinmek ve işe uygulayabilmektir" (Gülseren. 19X3. s.34).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Songül Altınışık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 8 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Altınışık, D. S. (1996). Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 8(8), 479-482.
AMA Altınışık DS. Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Eylül 1996;8(8):479-482.
Chicago Altınışık, Dr. Songül. “Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8, sy. 8 (Eylül 1996): 479-82.
EndNote Altınışık DS (01 Eylül 1996) Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8 8 479–482.
IEEE D. S. Altınışık, “Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 8, sy. 8, ss. 479–482, 1996.
ISNAD Altınışık, Dr. Songül. “Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8/8 (Eylül 1996), 479-482.
JAMA Altınışık DS. Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8:479–482.
MLA Altınışık, Dr. Songül. “Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 8, sy. 8, 1996, ss. 479-82.
Vancouver Altınışık DS. Örgütlerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8(8):479-82.