Bu araştırmanın amacı; müstakil ilkokul müaürlerinin amaca yönelik eylemleri planlayıp, uygulamada karşılaştıkları engelleri belirlemektir. Okul yönetimi, eğitim yönetiminin sınırlı bir alana uygulanmasıdır. Okul yönetiminin görevi; okuldaki tüm insan ve maddi kaynaklanın en verimli biçimde kullanarak, okulu amaçlarına uygun olarak yaşatmaktır. Yöneticiler, öğretmenler ve eğitici olmayan personel okulu oluşturan öğelerdir. Bunların dışında, okulun yapısında yer almayan; ancak, bu yapıyı etkileme gücüne sahip dış öğeler de bulunmaktadır. Öğrenci velileri, baskı grupları, üst yönetim (merkez örgütü) bu dış öğelerden bazılarıdır.
Bu araştırmanın amacı; müstakil ilkokul müaürlerinin amaca yönelik eylemleri planlayıp, uygulamada karşılaştıkları engelleri belirlemektir. Okul yönetimi, eğitim yönetiminin sınırlı bir alana uygulanmasıdır. Okul yönetiminin görevi; okuldaki tüm insan ve maddi kaynaklanın en verimli biçimde kullanarak, okulu amaçlarına uygun olarak yaşatmaktır. Yöneticiler, öğretmenler ve eğitici olmayan personel okulu oluşturan öğelerdir. Bunların dışında, okulun yapısında yer almayan; ancak, bu yapıyı etkileme gücüne sahip dış öğeler de bulunmaktadır. Öğrenci velileri, baskı grupları, üst yönetim (merkez örgütü) bu dış öğelerden bazılarıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 5 Sayı: 5 |