BibTex RIS Kaynak Göster

School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca

Yıl 1996, Cilt: 5 Sayı: 5, 153 - , 01.06.1996

Öz

Şehir kesimi ile kırsal kesimde farklı olmakla birlikte, hemen hemen otuz yıldır Amerikan toplumunda lise seviyesinde eğitimi bitirenlerin genel nüfusa oranı %75 civarındadır. Bekleneninin aksine, şehir kesiminde çeşitli nedenlerle okuldan ayrılanların oranı, kırsal kesimden daha yüksek olup, %50`ye yaklaşmaktadır. Okulu bırakanların oranının bil derece yüksek olması eğitimcileri, araştırmacıları, ve yöneticileri bu konunun üzerine gitmeye yönlendirmiş, geçen yıllarda bu konuda birçok çalışmalar yapılmıştır. Gelecekte de bu konunun eğitimcileri, yöneticileri, ve araştırmacıları meşgul edeceği açıktır. Okulu terk etmenin yalnızca tek bir sebebi olduğunu düşünmek yanlış olur. Araştırmalar, birçok faktörün etkili olduğunu göstermiştir. Bu faktörler; a) demokrafık faktörler, b) aile ile ilgili faktörler, c) arkadaş ve arkadaş guruplarıyla ilgili faktörler, d) okulla ilgili faktörler, e) ekonomik faktörler, ve f) bireysel faktörler olmak üzere altı gurupta toplanabilir. Even though there is a difference between rural areas and urban areas, the high school completion rate has remained about 75%for almost thirty years. Contrary to the expectations dropout rates are higher in urban areas than the rural regions of America and approaches 50%. The enormousity of this problem has caused great concern among educators, researchers and policy makers. There have been many studies undertaken in recent years and it seems that many more will be conducted in the future. There is no one specif reason far dropping out of school. Research has shown that numerous factors interact to make a student drop out. These factprs can be summarised in six basic categories which are; a) demographic factors, b) family related factors, c) peer group related factors, d) school related factors, e) economic factors, and f) individual factors.

School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca

Yıl 1996, Cilt: 5 Sayı: 5, 153 - , 01.06.1996

Öz

Şehir kesimi ile kırsal kesimde farklı olmakla birlikte, hemen hemen otuz yıldır Amerikan toplumunda lise seviyesinde eğitimi bitirenlerin genel nüfusa oranı %75 civarındadır. Bekleneninin aksine, şehir kesiminde çeşitli nedenlerle okuldan ayrılanların oranı, kırsal kesimden daha yüksek olup, %50`ye yaklaşmaktadır. Okulu bırakanların oranının bil derece yüksek olması eğitimcileri, araştırmacıları, ve yöneticileri bu konunun üzerine gitmeye yönlendirmiş, geçen yıllarda bu konuda birçok çalışmalar yapılmıştır. Gelecekte de bu konunun eğitimcileri, yöneticileri, ve araştırmacıları meşgul edeceği açıktır. Okulu terk etmenin yalnızca tek bir sebebi olduğunu düşünmek yanlış olur. Araştırmalar, birçok faktörün etkili olduğunu göstermiştir. Bu faktörler; a) demokrafık faktörler, b) aile ile ilgili faktörler, c) arkadaş ve arkadaş guruplarıyla ilgili faktörler, d) okulla ilgili faktörler, e) ekonomik faktörler, ve f) bireysel faktörler olmak üzere altı gurupta toplanabilir. Even though there is a difference between rural areas and urban areas, the high school completion rate has remained about 75%for almost thirty years. Contrary to the expectations dropout rates are higher in urban areas than the rural regions of America and approaches 50%. The enormousity of this problem has caused great concern among educators, researchers and policy makers. There have been many studies undertaken in recent years and it seems that many more will be conducted in the future. There is no one specif reason far dropping out of school. Research has shown that numerous factors interact to make a student drop out. These factprs can be summarised in six basic categories which are; a) demographic factors, b) family related factors, c) peer group related factors, d) school related factors, e) economic factors, and f) individual factors.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Ali Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 5 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Y. D. D. A. (1996). School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 5(5), 153.
AMA Yılmaz YDDA. School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 1996;5(5):153.
Chicago Yılmaz, Yrd. Doç. Dr. Ali. “School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 5, sy. 5 (Haziran 1996): 153.
EndNote Yılmaz YDDA (01 Haziran 1996) School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 5 5 153.
IEEE Y. D. D. A. Yılmaz, “School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 5, sy. 5, s. 153, 1996.
ISNAD Yılmaz, Yrd. Doç. Dr. Ali. “School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 5/5 (Haziran 1996), 153.
JAMA Yılmaz YDDA. School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;5:153.
MLA Yılmaz, Yrd. Doç. Dr. Ali. “School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 5, sy. 5, 1996, s. 153.
Vancouver Yılmaz YDDA. School Drop Out Durıng Adolescence İn Amerıca. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;5(5):153.