BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASAL PARTİLERİN SEÇMEN KİTLESİNİ İKNA ETMEK AMACIYLA KULLANDIKLARI NEGATİF İLETİLERİN ‘YENİ ANAYASA’ VE ‘BAŞBAKANLIK SİTEMİ’ REFERANDUMU ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 2, 77 - 93, 01.06.2018

Öz

Günümüzde siyasal aktörler seçmen kitlerini iktidar olmaları konusunda ikna edebilmek amacıyla, seçim kampanyaları doğrultusunda düzenledikleri mitinglerde daha dikkat çekici ve etkili olması nedeniyle ‘biz’ ve ‘onlar’ ayrımına dayalı negatif içerikli iletiler kullanmayı tercih etmektedirler. Araştırmada referandum öncesinde gerçekleştirilen kampanyalarda iktidar ve muhalefet partilerinin kullandıkları iletilerin hangi oranda negatif nitelikte olduğu ve hangi içeriklere sahip olduğu sorularının yanıtlarının aranması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda araştırmada referandum örneği üzerinden 16 Mart-16 Nisan 2017 tarihleri arasında Hürriyet, Sabah, Cumhuriyet ve Yenişafak Gazeteleri’nin birinci sayfa ve iç sayfalarında yer alan seçim mitingleriyle ilgili haber örneklemleri üzerinden içerik analizi yapılmaktadır. Buna göre araştırmanın kuramsal kısmı demokrasilerde seçim kampanyaları, negatif nitelikli siyasal kampanyalar, siyasal kampanya mesajlarında “biz” ve “öteki” ayrımına dayalı anlam, siyasal kampanyalar ve medya konu başlıkları altında ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • Adorno T. (2011), Otoritaryan Kişilik Üzerine, Çev.Doğan Şahiner, İstanbul: Say Yayınları.
  • Alver F. (2003), Basında Yabancı Tasarımı ve Yabancı Düşmanlığı, İstanbul:Der Yayınları.
  • Aron R. (2011), Demokrasi ve Totalitarizm, Çev.Vahdi Hatay, İstanbul:Kadim yayınları.
  • Akça E.(der.) (2007), Kimlik, Medya ve Temsil, “Küreselleşme ve Türk Ulusçu Söyleminin Dönüşümü: 17 Ağustos Depremi Sonrası İKİ Ülke Basınına Yansıyan Türk-Yunan Dostluğu, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Damlapınar Z., Balcı Ş.(2014), Siyasal İletişim Sürecinde Seçimler, Adaylar ve İmajlar, Konya:Literatür Yayınları.
  • Devran Y. (2004), Siyasal Kampanya Yönetimi, İstanbul: Odak İletişim.
  • Erdoğan İ., Alemdar A. (2010), Öteki Kuram, Ankara: Pozitif Matbacılık.
  • Fiske J. (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleymen İrvan, Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Aysel A. (2003), Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Oskay Ü. (2001), İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları.
  • Özkan A.(2007), Siyasal İletişim Stratejileri, İstanbul: Tasam Yayınları.
  • Kapani M. (1992), Politika Bilimine Giriş, Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Le Bon G. (2009), Kitleler Psikolojisi, Çev.Hasan İlhan, Ankara: Alter Yayınları.
  • Lilleker D. (2013), Siyasal İletişimin Temel Kuramları, İstanbul:Kaknüs Yayınları.
  • Uztuğ F. (2004), Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Tosun T. (2003), Siyasette Yeniden Mevzilenmeler, İstanbul: Büke Yayınları.
  • Yaşin Cem (2006), “Siyasal Kampanya Yönetiminde Bütünsel Yaklaşımlar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı:15
  • Hürriyet Gazetesi 16Mart-16 Nisan 2017
  • Sabah Gazetesi 16 Mart-16 Nisan 2017
  • Cumhuriyet Gazetesi 16 Mart-16 Nisan 2017
  • Yenişafak Gazetesi 16 Mart-16 Nisan 2017

NEGATIVE TRANSLATION USING THE POLITICAL PARTIES TO PROMOTE THE CHOICE OF THE ELECTIVE KIND OF THE ‘NEW CONSTITUTION’ AND THE ‘PRIME MINISTTERY’ STIMAP

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 2, 77 - 93, 01.06.2018

Öz

Nowadays, political actors prefer to use negative content based on ‘we’ and ‘they’ because they are more prominent and effective in the rallies they organize in the direction of election campaigns in order to convince voters that they are in power. The campaign aimed to find answers to questions about the negative nature of the messages used by the government and opposition parties and what content they have in the campaigns held before the referendum. In this context, content analysis is carried out on the sample of the election rallies in Hurriyet, Sabah, Cumhuriyet and Yenişafak newspapers between March 16 and April 16, 2017 through the referendum sample.Accordinly, the theoretical part of the research is dealt with under elective campaigns in denocracies, negative political campaigns, meaningful campaigns based on ‘us’ and ‘other’ in political campaign messages, political campaigns and media

Kaynakça

  • Adorno T. (2011), Otoritaryan Kişilik Üzerine, Çev.Doğan Şahiner, İstanbul: Say Yayınları.
  • Alver F. (2003), Basında Yabancı Tasarımı ve Yabancı Düşmanlığı, İstanbul:Der Yayınları.
  • Aron R. (2011), Demokrasi ve Totalitarizm, Çev.Vahdi Hatay, İstanbul:Kadim yayınları.
  • Akça E.(der.) (2007), Kimlik, Medya ve Temsil, “Küreselleşme ve Türk Ulusçu Söyleminin Dönüşümü: 17 Ağustos Depremi Sonrası İKİ Ülke Basınına Yansıyan Türk-Yunan Dostluğu, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Damlapınar Z., Balcı Ş.(2014), Siyasal İletişim Sürecinde Seçimler, Adaylar ve İmajlar, Konya:Literatür Yayınları.
  • Devran Y. (2004), Siyasal Kampanya Yönetimi, İstanbul: Odak İletişim.
  • Erdoğan İ., Alemdar A. (2010), Öteki Kuram, Ankara: Pozitif Matbacılık.
  • Fiske J. (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleymen İrvan, Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Aysel A. (2003), Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Oskay Ü. (2001), İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları.
  • Özkan A.(2007), Siyasal İletişim Stratejileri, İstanbul: Tasam Yayınları.
  • Kapani M. (1992), Politika Bilimine Giriş, Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Le Bon G. (2009), Kitleler Psikolojisi, Çev.Hasan İlhan, Ankara: Alter Yayınları.
  • Lilleker D. (2013), Siyasal İletişimin Temel Kuramları, İstanbul:Kaknüs Yayınları.
  • Uztuğ F. (2004), Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Tosun T. (2003), Siyasette Yeniden Mevzilenmeler, İstanbul: Büke Yayınları.
  • Yaşin Cem (2006), “Siyasal Kampanya Yönetiminde Bütünsel Yaklaşımlar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı:15
  • Hürriyet Gazetesi 16Mart-16 Nisan 2017
  • Sabah Gazetesi 16 Mart-16 Nisan 2017
  • Cumhuriyet Gazetesi 16 Mart-16 Nisan 2017
  • Yenişafak Gazetesi 16 Mart-16 Nisan 2017
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kamuran Değer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Değer, K. (2018). SİYASAL PARTİLERİN SEÇMEN KİTLESİNİ İKNA ETMEK AMACIYLA KULLANDIKLARI NEGATİF İLETİLERİN ‘YENİ ANAYASA’ VE ‘BAŞBAKANLIK SİTEMİ’ REFERANDUMU ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN İNCELENMESİ. Kurgu, 26(2), 77-93.

19150